Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens

    Hallo iedereen,

    Ik ben nu een jaar bezig met fotografie (voornamelijk van auto's) en zou nu eens een lens willen aanschaffen die ik kan gebruiken voor op het circuit, maar die ik ook op auto events kan gebruiken. Ik zit dan meer te kijken op een 18-300 of een 18-200 lens.
    Ik neig meer naar de 18-200 lens toe doordat de kwaliteit van de foto's hierop hoger zijn, maar is die 200mm lens wel voldoende voor gebruik op het cicuit. (ik zoek een lens rond de 500 euro)

    Mvg,
    stijn

  • #2
    Re: Zoomlens

    Stijn verwacht geen hoogvliegers van deze lens in combinatie met circuit foto' s.

    Welke body heb je? Bij Canon raad ik je de 70-200 F4 met monopod aan. Of huur anders eens een 70-200 F2.8 IS/VR/OS/VC
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens

      Een goede vaste brandpuntlens is beter dan een zoomlens , met daarbij een benenzoom kan je hele mooie resultaten bekomen .

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Stijn verwacht geen hoogvliegers van deze lens in combinatie met circuit foto' s.

        Welke body heb je? Bij Canon raad ik je de 70-200 F4 met monopod aan. Of huur anders eens een 70-200 F2.8 IS/VR/OS/VC
        ik heb nu een canon 700D. Ik kom maar heel af en toe op een circuit, dus wou ik er niet speciaal een voor kopen

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens

          Een EF-S 55-250 IS STM heeft een veel betere beeldkwaliteit dan een 18-200.
          De nieuwe Canon 70-300 IS II USM heeft een heel snelle autofocus, en een veel betere beeldkwaliteit dan een 18-200.

          Ik ken er die een 18-200 hebben, en als ze die gebruikt hebben, dan zie ik dat ook aan hun foto's, zeker als ze het tele-gedeelte (vanaf 100mm) hebben gebruikt is de beeldkwaliteit zichtbaar minder.
          Die lens zou ik nooit aanraden...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens

            Welke lens gebruik je momenteel?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens

              Als je geen schrik hebt van 2de hands kijk dan eens naar de Canon 70-200 L f4 IS. Ik kocht die een aantal jaren geleden voor 600€. Nog geen seconde spijt van gehad. En hij staat in de top 3 van de beste lenzen die ik bezit.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

              Comment

              Working...
              X