Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon cx-444 juiste keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Velbon cx-444 juiste keuze?

    Ik ben van plan om voor mijn Canon A80 een velbon cx-444 te kopen,
    Iemand hier ervaring mee goed of slecht maakt mij niets uit of is er iemand met een beter idee.

  • #2
    Re: Velbon cx-444 juiste keuze?

    Hallo,

    Heb zelf de CX 640 en ben daar tevreden van. Ivm andere statieven kostte de mijne niets (70€). Verschil tss de mijne en uwen toekomstige is dat mijne groter is. voor de rest bijna hetzelfde.

    mvg en veel plezier

    Sven

    Comment


    • #3
      Re: Velbon cx-444 juiste keuze?

      Ik vroeg me af of nog iemand ervaring heeft met dit statief? Het is in Fnac te koop voor 49€. Ik heb een Nikon D70s met kitlens en 70-210 Nikkor. Meestal zou ik dit statief icm kitlens gebruiken, af en toe met de zwaardere zoomlens.
      Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

      Comment


      • #4
        Re: Velbon cx-444 juiste keuze?

        Ik heb de velbon cx-444 hier naast mij staan. Enkele maanden geleden gekocht de dag voor ik op vakantie vertrok, ook voor 49 euro in de fnac. Toen maar snel iets gekocht om toch een statief te hebben, maar nog geen moment spijt van gehad.

        Positieve punten:
        - licht (1,3kg) en klein (45cm opgevouwen) -> gaat geregeld mee op uitstap, hangt gewoon aan mijn rugzak
        - goedkoop!
        - nog hoog genoeg uitgevouwen (denk 1m65)

        Maar voor die prijs moet je natuurlijk ook geen superstevig statief verwachten.
        Langs de andere kant is hij voor mij wel stevig genoeg. Al getest op zanderige ondergrond, sluitertijden boven 5 minuten, d40 met 18-200 en sb800, ...

        Kortom: als je snel en goedkoop een statief nodig hebt wat nog licht/klein genoeg is om mee te nemen op uitstappen, kan ik je deze zeker aanraden.
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

        Comment

        Working...
        X