Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pier in Skanör + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pier in Skanör + update

    Alle feedback op deze eerste foto van mij op dit forum is welkom!
    Ik heb wel de indruk dat met het resizen naar 1024 pixels ik een deel scherpte verlies tov de originele foto.
    Misschien werk ik de zeilboot beter weg, maar ik geraak er niet uit of de foto dan beter of slechter wordt.



    Update op basis van de feedback:



    Last edited by Tanis; 2 augustus 2017, 12:13.

  • #2
    Re: Pier in Skanör

    Leuke foto, veel lijnen die je door het geheel leiden. De boot zou ik er in laten, leuk element en wat extra content die zeker niet stoort in dit geval.
    Enige wat spijtig is is dat je niet kan zien waar de pier eindigt.

    Comment


    • #3
      Re: Pier in Skanör

      Het zeilbootje maakt nu net de foto af.

      Wat betreft de strekdam, zit een beetje op een rot plek.. splijt de foto ook in tweeën. Beter om zulks zaken ergens te plaatsen op een van de toepasbare guldensneden.
      De linker beneden hoek is wat mij betreft ook te prominent aanwezig en had wat subtieler in beeld gebracht mogen worden.

      ---
      Het verkleinen naar 1024px ,wel daar moet je mee experimenteren... Het is "te" veel verscherpt - zie horizon -.

      Comment


      • #4
        Re: Pier in Skanör

        Bedankt voor je feedback!

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Het zeilbootje maakt nu net de foto af.
        Ok, dan zat mijn eerste gevoel daar goed.

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Wat betreft de strekdam, zit een beetje op een rot plek.. splijt de foto ook in tweeën. Beter om zulks zaken ergens te plaatsen op een van de toepasbare guldensneden.
        Klopt de redenering dat als ik zou moeten kiezen tussen de horizon op de gulden snede of de strekdam op de gulden snede, ik beter de strekdam op de gulden snede zet omdat deze prominenter aanwezig is?

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Het verkleinen naar 1024px ,wel daar moet je mee experimenteren... Het is "te" veel verscherpt - zie horizon -.
        Dat laatste begrijp ik niet goed. Ik heb in LR geen enkele correctie gedaan mbt de scherpte. Enkel een paar correcties bij de tinten.

        Comment


        • #5
          Re: Pier in Skanör

          De strekdam zit al niet lekker in het beeld... beter had je door kunnen lopen en een poging kunnen doen om ook het einde van de strekdam in beeld te brengen. (van links onder naar rechts einder). Dan was het bootje ook links in het beeld gekomen, denk ik zo...

          ---
          Verkleinen: zoals ik al schreef moet je er wat mee experimenteren - verscherpen en bewerkingen voor "web" publicatie, de ene keer zal het anders uitpakken met bepaalde bewerkingen dan een andere keer. Het is ook afhankelijk van het soort/type beeld zelf.

          Comment


          • #6
            Re: Pier in Skanör

            Hoe ik de foto zou aanpakken want alles is 'persoonlijk' : De lucht wat af en herleiden tot 16:9 formaat (breed landschap), het bootje in de compo zeker laten staan voor de balans, contrast misschien wat ophalen. Het kan dat de foto wat afwijkt na het plaatsen, weinig aan te doen - zoals het klokje thuis tikt ...
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Pier in Skanör

              Deze voormiddag heb ik 2 updates gemaakt van deze foto:

              Eentje waarmee ik rekening houdt met de initiële commentaar: nl verhouding aanpassen en de strekdam op de gulden snede zetten.
              Een tweede die ik ook nog had: nl met de strekdam helemaal tot op het einde. Ik heb hier in LR een HDR gemaakt van 3 aparte foto's omdat het tegenlicht met wel wat parten speelde. Het spijtige vind ik dat de mooie kleuren van de eerste foto niet meer aanwezig zijn.

              Bij het aanpassen van de HDR naar max 1024 verlies ik wel helemaal de scherpte van de mensen op het einde van de pier. Hier de foto in volledige resolutie waar dit volgens mij wel ok is. https://www.dropbox.com/s/i34e93u7m4...HDR-2.jpg?dl=0

              Comment


              • #8
                Re: Pier in Skanör

                Je merkt plekken op het water door de HDR, foto in volle resolutie is het nog erger

                Comment

                Working...
                X