Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KONIG Wildcamera 8 MPixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KONIG Wildcamera 8 MPixel

    Hallo allemaal,

    ik heb mij een KONIG Wildcamera 8.0M Pixel aangeschaft. Ik heb ratten in mijn tuin en ik zou graag weten vanwaar ze komen en wat ze doen etc. Probleem is: elke morgen vind ik hier daar wel wat uitwerpselen, maar mijn camera heeft geen beelden en/of foto's gemaakt. Kan er mij hier iemand een specifieke uitleg geven bijv. waar ik deze moet hangen, hoe hoog en andere bijkomende dingen die ik over het hoofd zie...
    Alvast bedankt voor uw antwoord

  • #2
    Re: KONIG Wildcamera 8 MPixel

    Staat dat niet in gebruiksaanwijzing.

    "Snel starten
    • Open de achterklep om een geheugenkaart en batterijen te plaatsen.
    • Houd de aan/uit-navigatieknop 3 seconden ingedrukt. Het apparaat gaat naar de PIR automatische
    werkmodus, nadat de indicator 5 keer heeft geknipperd.
    • Druk op de OK-knop om naar de testmodus te gaan.
    • Druk op de aan/uit-navigatieknop om foto’s, video-opnamen of beide te maken, afhankelijk van
    de camera-instellingen. Druk nogmaals op de aan/uit-navigatieknop om te stoppen met videoopnamen
    maken.
    • Druk nogmaals op de OK-knop om het instellingenmenu te openen.
    • Houd na het verrichten van alle instellingen de OK-knop 3 seconden ingedrukt om naar de
    hoofdinterface van de testmodus terug te gaan.
    • Houd de OK-knop 3 seconden ingedrukt om naar de PIR automatische werkmodus te gaan. De
    LED-indicator knippert 5 keer voordat het scherm wordt uitgeschakeld.
    • Houd de aan/uit-navigatieknop 5 seconden ingedrukt om het apparaat uit te schakelen."

    Reageert hij op jezelf als je voor de pir doorloopt?
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: KONIG Wildcamera 8 MPixel

      Ik heb er eentje van Browning (een niet aan te raden merk, maar soit) en die heeft al ratten kunnen vastleggen. Vanop een geringe afstand weliswaar. Ik gebruikte daarvoor een zeer klein statief, zodat de camera een 20cm van de grond af stond en zo kon hij ratten detecteren. Ik weet wel de afstand van de ratten tegenover de camera niet meer maar ik gok dat het niet meer dan één meter was, verder ervan wordt moeilijker om te detecteren. Als ze gedetecteerd zijn kan je ze misschien wel veder weg zien lopen, hangt er allemaal van af hoe sterk je IR-leds zijn.
      Om te weten waar ze vandaan komen, zet je camera even bij je gras-, compost-, mesthoop of bij een houtstapel. Als je wil weten wat ze doen, zet je camera bij een of andere voederbak (kippen?). Misschien dat je daar wel meer succes hebt.
      Merci en groetjes :)
      Insta | Flickr | Facebook

      Comment

      Working...
      X