Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na-tour criterium Putte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Na-tour criterium Putte

    Zoals eerder aangekondigd op het forum, was het gisteren zo ver. Mijn eerste stappen in de wielrennenfotografie... Zeker niet zo makkelijk is als het lijkt...
    Panning is makkelijk gezegd dan gedaan en vergt toch wel wat oefening ;-) 400 foto's genomen en er uiteindelijk vijf 'minder slechte' overgehouden...








  • #2
    Re: Na-tour criterium Putte

    maar waarom zo klein?

    Comment


    • #3
      Re: Na-tour criterium Putte

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      maar waarom zo klein?
      Ik had ze oorspronkelijk naar mijn Flickr-account gelinkt, maar dan krijg ik ze hier niet zichtbaar om de één of andere reden...

      Dit is het volledig album... https://flic.kr/s/aHsm5wxM25

      Comment


      • #4
        Re: Na-tour criterium Putte

        In uw album lijken ze mooier mooi gedaan

        Comment


        • #5
          Re: Na-tour criterium Putte

          Heb even gekeken, maar de scherpte ligt spijtig genoeg toch dikwijls verkeerd hoor.

          Tips kan ik je niet geven, want sport is niet mijn bezigheid.

          Comment


          • #6
            Re: Na-tour criterium Putte

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Heb even gekeken, maar de scherpte ligt spijtig genoeg toch dikwijls verkeerd hoor.
            Dat heb ik ook pas gemerkt met de foto's terug te zien op het grote scherm. Dat is me gisteren tijdens het maken trouwens ook opgevallen: de scherpte op het juiste onderwerp zetten. Ik heb nu ook door ik voor échte goeie sportfotografie het juiste gerief mis blijkbaar ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Na-tour criterium Putte

              Oorspronkelijk geplaatst door Batman Bekijk bericht
              Dat heb ik ook pas gemerkt met de foto's terug te zien op het grote scherm. Dat is me gisteren tijdens het maken trouwens ook opgevallen: de scherpte op het juiste onderwerp zetten. Ik heb nu ook door ik voor échte goeie sportfotografie het juiste gerief mis blijkbaar ;-)
              ik zou het niet te rap opgeven. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die je enkele tips kunnen geven waar je verder mee kan geholpen worden.

              Comment


              • #8
                Re: Na-tour criterium Putte

                Je lenzen zijn niet de scherpste of niet die met super sneller AF. Maar toch is er zelfs met die gear nog wel wat progressie mogelijk denk ik.

                Probeer de lens (55-200) ook eens af te stoppen naar F8 dan is de kans dat je het onderwerp goed scherp hebt al wat groter, zeker tussen 100 en 200mm gaan je resultaten dan ook een pak scherper ogen.
                ISO 3200 is waarschijnlijk wel de max voor een D3400, hoger en je gaat veel (kleur)ruis krijgen.

                Op je Flickr vind ik die foto met de biertjes erg leuk, als daar nu een renner had op gestaan in de achtergrond ipv de motard dan was het echt een toppertje en 100% de weergave van de sfeer op zo'n criterium. Verder vind ik het panning shot (aan het zebrapad) ook erg leuk, niet makkelijk hoor!

                Comment


                • #9
                  Re: Na-tour criterium Putte

                  Het best kan je je focus leggen als er slechts 1 renner voorbijkomt. Bij en groep of peloton is het vaak gokken waar je met je scherpte uitkomt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Na-tour criterium Putte

                    Allemaal bedankt voor de nuttige reacties. Nu is weer even wachten op de veldcrossen totdat ik deze in praktijk kan omzetten ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Na-tour criterium Putte

                      Scherpte ligt idd niet exact waar ze moet liggen, maar je kan met het huidige materiaal al zeker wat progressie maken. Showcase is dan ook te hoog gegrepen, maar allicht is dat een foutje?

                      Het "makkelijkste" is om bij het ingaan van een "haakse" bocht te gaan staan. Je hebt dan een recht op recht zicht, en de snelheid moet er helemaal uit bij de renners, waardoor je AF normaal in staat moet zijn om je onderwerp te volgen. Veel oefenen en het komt wel goed. Probeer ook om nooit handen af te snijden zoals in foto 4.
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Na-tour criterium Putte

                        Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                        Scherpte ligt idd niet exact waar ze moet liggen, maar je kan met het huidige materiaal al zeker wat progressie maken. Showcase is dan ook te hoog gegrepen, maar allicht is dat een foutje?
                        Dit moest allicht (oordeel) zijn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                        Het "makkelijkste" is om bij het ingaan van een "haakse" bocht te gaan staan. Je hebt dan een recht op recht zicht, en de snelheid moet er helemaal uit bij de renners, waardoor je AF normaal in staat moet zijn om je onderwerp te volgen. Veel oefenen en het komt wel goed. Probeer ook om nooit handen af te snijden zoals in foto 4.
                        Verkeerde plaats dus ;-) En de handen, daar hou ik zeker rekening mee!

                        Comment

                        Working...
                        X