Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaart in LR offline

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kaart in LR offline

    Sinds enige tijd (twee weken geleden opgemerkt) krijg ik steeds de melding Kaart is offline als ik de kaart-module van LR 5.7 open.
    Dit gebeurt op mijn beide pc's waar LR op geïnstalleerd is. Het ligt niet aan de firewall of de virusscanner aangezien de twee pc's hiervoor gebruik maken van verschillende progs.
    Beide pc's maken gebruik van Win 10.
    Nog iemand met dergelijke problemen?

    vriendelijke groeten,
    Geert

  • #2
    Re: kaart in LR offline

    Sinds enige tijd worden LR4 en LR5 niet meer ondersteund door Adobe. Misschien is dit de reden?

    Comment


    • #3
      Re: kaart in LR offline

      Dat men LR5 niet meer ondersteunt met updates kan ik best begrijpen maar dat men functies uit zou schakelen vind ik toch wel bij de haren getrokken. Uiteindelijk gaat het hier niet om een abonnementsversie maar om een volledig betaald programma waar ook die kaartmodule integraal deel van uitmaakt.

      Comment


      • #4
        Re: kaart in LR offline

        Er zijn er nog met hetzelfde probleem, ze spreken over een server probleem bij Google, maar geen idee of het klopt.
        Te veel voor mij om allemaal te gaan lezen. Kijk zelf maar.
        Come for help, be inspired. The Adobe Community is the place to ask questions, find answers, learn from experts and share your knowledge. We have everything to help you get started, learn how to's, tips and tricks, and unlock your creativity.




        --
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: kaart in LR offline

          Zelfde probleem met LR4 op Imac, ook pas de laatste paar weken
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: kaart in LR offline

            lightroom 6 op windows werkt hier.

            Comment


            • #7
              Re: kaart in LR offline

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Er zijn er nog met hetzelfde probleem, ze spreken over een server probleem bij Google, maar geen idee of het klopt.
              Te veel voor mij om allemaal te gaan lezen. Kijk zelf maar.
              Come for help, be inspired. The Adobe Community is the place to ask questions, find answers, learn from experts and share your knowledge. We have everything to help you get started, learn how to's, tips and tricks, and unlock your creativity.




              --
              T.T.

              Heb dat forum doorgenomen en blijkbaar zou het opgelost zijn voor de cc-versies, maar niet voor de voorafbetaalde versies.
              Heb echt veel zin om naar een ander systeem over te schakelen

              Comment


              • #8
                Re: kaart in LR offline

                Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Heb dat forum doorgenomen en blijkbaar zou het opgelost zijn voor de cc-versies, maar niet voor de voorafbetaalde versies.
                Heb echt veel zin om naar een ander systeem over te schakelen
                Eerder deze week leek de map module toch terug correct te werken bij mij.
                (had voor de laatste update ook om de paar seconden de "map is offline" melding).

                Zal straks nog eens checken.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: kaart in LR offline

                  Zoals u zegt: na de laatste update. Ik werk echter niet met een abonnementsversie, maar met een aangekochte versie 5.7. En daarvoor is het probleem niet opgelost.
                  Als Adobe dit probleem blijft negeren dan stap ik nog liever over naar ACDSee of een ander systeem, hoe spijtig ik het ook vind want ik heb altijd graag met LR gewerkt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kaart in LR offline

                    Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                    Zoals u zegt: na de laatste update. Ik werk echter niet met een abonnementsversie, maar met een aangekochte versie 5.7. En daarvoor is het probleem niet opgelost.
                    Als Adobe dit probleem blijft negeren dan stap ik nog liever over naar ACDSee of een ander systeem, hoe spijtig ik het ook vind want ik heb altijd graag met LR gewerkt.
                    Hier ook geen abo, maar wel reeds versie 6.xxx. Oudere versies worden niet meer ondersteund.

                    Als je nu nog met Win3.1 zou werken en een probleem hebben, zou MS u ook niet meer verder helpen he.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: kaart in LR offline

                      Voor mij is het simpel. Dat verie 5.7 niet meer ondersteund wordt met updates vind ik normaal. Dat men echter een optie 'uitschakelt' (want daar komt het in feite wel op neer) van een volledig betaalde versie vind ik er toch ver over, zeker als er dan van Adobe geen enkele communicatie en antwoord op je vragen komt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kaart in LR offline

                        Ik denk niet dat Adobe dit uitschakelt, het zal eerder zijn dat Google iets veranderd heeft.

                        --
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kaart in LR offline

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Ik denk niet dat Adobe dit uitschakelt, het zal eerder zijn dat Google iets veranderd heeft.

                          --
                          T.T.
                          Weet ik wel hoor, maar een kleine mededeling of antwoord van Adobe is toch niet te veel gevraagd?

                          Comment

                          Working...
                          X