Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panorama Lac d'Annecy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] panorama Lac d'Annecy

    Ik kom sinds mijn peutertijd naar deze plaats, het is mijn tweede thuis geworden. Het water en het zicht op de bergen, meer heb ik niet nodig. Ik wilde graag ook deze prent met jullie delen. Opbouwende kritiek uiteraard altijd welkom!



    Groetjes

    Tim
    Last edited by TmKing; 31 juli 2017, 10:43. Reden: toevoeging foto, poging tot verwijderen lensvervorming
    Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

  • #2
    Re: panorama Lac d'Annecy

    mooi wijds beeld, WB, contrast, kleuren en compo heel goed.
    wel zeer veel lensvervorming!
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: panorama Lac d'Annecy

      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
      mooi wijds beeld, WB, contrast, kleuren en compo heel goed.
      wel zeer veel lensvervorming!
      Hey, bedankt! Deze foto bestaat uit 4 of 5 foto's via photoshop aan elkaar gezet, maar er zat inderdaad nog vrij veel vervorming in, ik heb geprobeerd de vervorming er uit te halen.
      Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

      Comment


      • #4
        Re: panorama Lac d'Annecy

        Mooie diepte gecreëerd door dicht bij het wateroppervlak te gaan fotograferen.
        Ik zie wel geen lensvervorming, alhoewel er volgens Stoffograaf zelfs veel zou inzitten.

        PS Telkens wij in de buurt van Chamonix verblijven is het meer van Annecy steevast een dagtrip.
        Eens lekker met één van de motorbootjes over het meer tuffen en wat wandelen door de oude binnenstad .
        Maar er zijn nog mooie streken in Frankrijk (en elders) hoor .

        Comment


        • #5
          Re: panorama Lac d'Annecy

          Mooi met dat laatste licht op de bergtoppen, ook de glans op het water vind ik mooi..
          Knappe pano!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik zie wel geen lensvervorming, alhoewel er volgens Stoffograaf zelfs veel zou inzitten.
          Je kunt het goed zien aan alle rietstengels die schuin naar links staan..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: panorama Lac d'Annecy

            mooie up, maar je moet de originele ook laten staan opdat de volgende kijkers zien wat er werd gewijzigd en wat er bedoeld wordt met de lensvervorming.
            het lijkt nu alsof ik wat uit mijn botten sla zoals we in vlaanderen zeggen
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: panorama Lac d'Annecy

              Oei, excuseses, ik ging het in feite laten staan, maar zo 2 foto's onder elkaar, dat zag er niet echt uit.



              Dit was de originele! :-)
              Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

              Comment


              • #8
                Re: panorama Lac d'Annecy

                thx!
                maar zet ze maar onder elkaar met wat ruimte tussen, zo doen we dat altijd hoor. (melding erbij wat de up is en wat de originele)
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: panorama Lac d'Annecy

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  Mooi met dat laatste licht op de bergtoppen, ook de glans op het water vind ik mooi..
                  Knappe pano!!

                  Je kunt het goed zien aan alle rietstengels die schuin naar links staan..
                  Daar had ik echt niet op gelet. Zou het ook niet kunnen dat ze gewoon schuin gewaaid staan ?
                  Het is maar een vraag hé, ik weet nu niet meer hoe die stengels stonden toen wij er laatst waren .

                  Comment


                  • #10
                    Re: panorama Lac d'Annecy

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Daar had ik echt niet op gelet. Zou het ook niet kunnen dat ze gewoon schuin gewaaid staan ?
                    Het is maar een vraag hé, ik weet nu niet meer hoe die stengels stonden toen wij er laatst waren .
                    de schuine stengels zijn ook lensvervorming, je kan dat zien aan de reflectie ervan
                    maar is niet storend vind ik.
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: panorama Lac d'Annecy

                      Ik heb nog foto's van die stengels en die staan ook grotendeels scheef hoor, het eerste gedeelte dat uit het water komt is recht en daarna staan ze vrij scheef, kan misschien een deeltje vervorming zijn, maar ook gedeeltelijk de natuur. Ik heb het nagekeken.
                      Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

                      Comment


                      • #12
                        Re: panorama Lac d'Annecy

                        Oorspronkelijk geplaatst door TmKing Bekijk bericht
                        Ik heb nog foto's van die stengels en die staan ook grotendeels scheef hoor, het eerste gedeelte dat uit het water komt is recht en daarna staan ze vrij scheef, kan misschien een deeltje vervorming zijn, maar ook gedeeltelijk de natuur. Ik heb het nagekeken.
                        denk ook dat het beide zal zijn, maar zoals gezegd, totaal niet storend, de andere vervorming was dat wel maar dat heb je netjes opgelost
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment


                        • #13
                          Re: panorama Lac d'Annecy

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                          denk ook dat het beide zal zijn, maar zoals gezegd, totaal niet storend, de andere vervorming was dat wel maar dat heb je netjes opgelost
                          Eerste keer dat ik die vervormingen probeer weg te werken, ging nog vrij vlot. Alvast bedankt voor de comments! Ik zal er in het vervolg beter op letten.
                          Grtz

                          T
                          Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

                          Comment


                          • #14
                            Re: panorama Lac d'Annecy

                            Zo laag, opgepast voor verdrinking Heb geen problemen met de foto, zeer goed !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: panorama Lac d'Annecy

                              Het laatste licht op de toppen is heel mooi.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X