Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oradour-sur-Glane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Oradour-sur-Glane

    Deze foto is gemaakt in het dorpje Oradour-sur-Glane, dat op 10 juni 1944 werd ingesloten en aangevallen door een groep SS-ers. Bij deze aanval werden 642 inwoners vermoord. Slechts 6 mensen overleefden de aanval.
    Na de oorlog werd besloten om het dorp te laten bestaan zoals het is, om zo als monument te dienen. Alles is ongewijzigd gelaten.


    Bedankt voor het kijken.

    Met vriendelijke groet,
    Wouter
    Last edited by Wouter!; 31 juli 2017, 09:38.

  • #2
    Re: Oradour-sur-Glane

    Je moet er geweest zijn om het te snappen vrees ik.
    Wij bezochten het reeds een paar keer, en zijn nog telkens elke keer onder de indruk.
    Vooral omdat, zelfs als er horden 'toeristen' zijn, het er muisstil blijft.
    Je kan er makkelijk een kaartje volschieten, maar ik heb het iedere keer maar zo gelaten, deels uit respect, deels omdat ik teveel onder de indruk was en niet direct dacht aan fotograferen.
    Als je het dan toch fotografeert, zou ik eerder voor een landschapsformaat hebben gekozen.
    Maar je geeft het hier weer zoals het is.

    PS Staat de auto van de dokter nog op het dorpsplein of is die ondertussen volledig weggeroest ?
    Er was sprake van dat ze die een soort roestwerende bescherming zouden geven zonder het roeste te verwijderen echter (!?).

    Comment


    • #3
      Re: Oradour-sur-Glane

      Ik ben er nooit geweest maar het lijkt me erg indrukwekkend. Jouw foto geeft al een goed beeld van het dorp denk ik.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Oradour-sur-Glane

        Ja, die auto staat er nog steeds. Inderdaad indrukwekkend, die stilte.

        Comment

        Working...
        X