Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

    Ik woon bij de luchthaven en als de wind slecht zit zoals vandaag waait er af en toe kerosine binnen.

    M'n vrouw lacht hiermee, maar onderzoekers zeggen toch dat dit niet te gezond is, zie hier bvb.
    De uitstoot van startende vliegtuigen op Schiphol schaadt de gezondheid van tienduizenden Amsterdammers. Die conclusie trekt Milieudefensie uit onderzoek van TNO naar ultrafijnstof. Minder vluchten zijn de enige oplossing, stelt de milieuorganisatie.


    Iemand die thuis een ionistor heeft of al enkele heeft getest ?
    Bestaan er ook met meter bvb dat je ziet dat ze echt werken of dat er luchtvervuiling is, of zijn deze te duur ?

    De meeste kosten rond de €300 zag ik, deze promo zal wel niet veel voorstellen denk ik


    Misschien zijn er ergens tests online welke de betere zijn?
    Voor in de auto bestaat er ook zo'n ionisator stick om in de sigarettenaansteker te steken, misschien moet iedereen wel zo één hebben in België met al dat fijn stof :-D
    Last edited by CanonYouCan; 30 juli 2017, 11:33.

  • #2
    Re: Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

    In mijn vorige woning hadden mijn jonge kinderen vaak last van geuroverlast en fijn stof van een nabijgelegen industrieterrein, vooral als de wind vekeerd zat.
    Ik heb mij toen een Daikin MC704VM photokatalytische luchtreiniger gekocht en daarmee waren we heel goed geholpen. Veel minder luchtweginfecties en betere slaap.
    Dit toestel ioniseert niet alleen de lucht maar stuurt de lucht over een koolstofbed dat met katalytische werking onder invloed van licht.
    Zeer stil, gemakkelijk in gebruik. Resultaten aangetoond door studies met certificaat.

    Sinds ik landelijk ben gaan wonen staat het toestel ongebruikt maar nog perfect in orde op zolder. Ben eventueel bereid het toestel over te laten voor een prijsje .
    PM indien interesse.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Ik woon bij de luchthaven en als de wind slecht zit zoals vandaag waait er af en toe kerosine binnen.
      Het zal dan wel eerder wat uitlaatgassen betreffen dan kerosine zeker. [emoji1]

      Nu ja ... wat is schadelijk en wat niet, de ene heeft er meer last van dan de andere.
      Geurhinder kan inderdaad ontstaan als men dicht bij het vliegveld woont en zeker onder een vliegroute.

      Wat filters betreft zit men zeker goed met Daikin.
      Maar het filtert de lucht pas nadat de vervuiling eerst binnen gekomen is en mogelijke geurhinder kan men dus nog steeds (tijdelijk) hebben.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

        Ik heb er 2 in huis, 24/24u aan, niet duur en werkt toch behoorlijk voor de geur.
        Gebruik het voor tabaksgeur..en heb ook 2 poezen in huis ��
        Ionisator 50 m² 1.5 W Antraciet P3 International P4620 Lees eens de bevindingen.
        Canon Powershot G3

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

          Nee hoor het is echt kerosine, stinkt enorm

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het zal dan wel eerder wat uitlaatgassen betreffen dan kerosine zeker. [emoji1]

          Nu ja ... wat is schadelijk en wat niet, de ene heeft er meer last van dan de andere.
          Geurhinder kan inderdaad ontstaan als men dicht bij het vliegveld woont en zeker onder een vliegroute.

          Wat filters betreft zit men zeker goed met Daikin.
          Maar het filtert de lucht pas nadat de vervuiling eerst binnen gekomen is en mogelijke geurhinder kan men dus nog steeds (tijdelijk) hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een ionisator in huis ? Luchtvervuiling luchthaven

            Geloof ik zeker.
            Als die motoren opgestart worden, en zolang ze niet volledig op bedrijfstemperatuur zijn, komen daar onverbrande gassen uit, en dat stinkt.
            Dat ruik je ook als je op de luchthaven via de tarmac naar je vliegtuig moet, en sporadisch (als de wind verkeerd zit) in het vlieftuig.

            Ik heb zelf geen ionisator, maar uit principe moet dat werken. Enige nadeel kan zijn dat er ozon wordt geproduceerd, en dat is ongezond.
            Ozon wordt ook gebruikt om autos waarin gerookt is te reinigen. Schijnt goed te werken als ze zo'n toestel een nachtje laten doorwerken in de auto.

            Comment

            Working...
            X