Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elgol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Elgol

    moeilijke plaats ,eigenlijk niet direct gevonden wat ik zocht ,maar nu ik thuis ben heb ik de juiste plaats ontdekt (voor een volgende keer) het is daar vooral klauteren over keien en rotsen ,
    grote versie


    dank om te kijken

  • #2
    Re: Elgol

    Omstandigheden waar wij toch wel een beetje jaloers op zijn. Wij hadden precies hetzelfde: HET plaatje niet gevonden.
    Wel op mijn plaat gegaan (zoals we dat in Nederland zeggen) Wat zijn die stenen daar gemeen glad !
    Hele mooie benadering, waardoor de rotsen heel mooi uitkomen. Ook de zon die net achter de Black Cuillins aan het verdwijnen is heerlijk om te zien. Jammer dat die grote precies op de waterlijn zit.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Elgol

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Omstandigheden waar wij toch wel een beetje jaloers op zijn. Wij hadden precies hetzelfde: HET plaatje niet gevonden.
      Wel op mijn plaat gegaan (zoals we dat in Nederland zeggen) Wat zijn die stenen daar gemeen glad !
      idd toch wel niet simpel ,en daarbij ook toch wel gevaarlijk met die gladde stenen ,een valpartij is daar snel gebeurd ,mijn fotomaatje zag het niet meer zitten om verder te gaan en is gewoon aan het eerste deel gebleven ,het is idd wel zo als je niet zeker bent van jezelf ,beter niet doen ! soms heb ik iets teveel zelfvertrouwen en dat is ook niet veilig , die grote rots heb ik getracht wat hoger te leggen ,maar man wat was dat zwaar

      Comment


      • #4
        Re: Elgol

        Knap geschoten, amaai.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Elgol

          Mooi, eentje met voorgrondlaagjes
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Elgol

            Hele mooie compositie: juiste verhouding voorgrond met alle details en mooie silhouetvorming daarentegen op de achtergrond met de laatste zonnestralen.
            Knap werk .

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Elgol

              Heel mooi de situatie weergegeven, netjes afgewerkt, prima foto
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Elgol

                Je hebt er een 10x mooiere foto geschoten dan ik heb gedaan, je had mooie omstandigheden met de ondergaande zon en ook nog mooie kleuren in de lucht...De mooie rotsen ook heel mooi meegepakt in je voorgrond..
                Ik denk dat je uiteindelijk wel redelijk op de juiste plek hebt gestaan voor "het plaatje" maar het getijde is hier erg belangrijk...Volgens mij moet je voor het meest ideale een beetje tussen hoog en laag water in zitten.
                De wandeling hier naar toe is inderdaad een uitdaging, misschien maar 200mtr maar kwam helemaal bezweet aan..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Elgol

                  fantastisch Patrick
                  denk één van de beste plaatsjes om daar te fotograferen, man wat is dat daar moeilijk een goeie compo vinden!
                  zonder kleerscheuren daar rondlopen is al een prestatie op zich.
                  ik ben dan nog een heel eind verder gegaan, daarvoor moest je wel eerst naar boven om dan verder terug naar beneden te gaan,
                  en besef nu echt wel hoeveel geluk ik heb gehad om daar verder een mooie compositie te vinden met een ongelooflijke zonsondergang op het juiste moment van getij,
                  misschien lukt me dat nooit meer...
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elgol

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    fantastisch Patrick
                    denk één van de beste plaatsjes om daar te fotograferen, man wat is dat daar moeilijk een goeie compo vinden!
                    zonder kleerscheuren daar rondlopen is al een prestatie op zich.
                    ik ben dan nog een heel eind verder gegaan, daarvoor moest je wel eerst naar boven om dan verder terug naar beneden te gaan,
                    en besef nu echt wel hoeveel geluk ik heb gehad om daar verder een mooie compositie te vinden met een ongelooflijke zonsondergang op het juiste moment van getij,
                    misschien lukt me dat nooit meer...
                    ik heb er ook nog eentje liggen van een heel stuk verder ,die komt later

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elgol

                      Een hele mooie.

                      groetjes

                      moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elgol

                        mijn excuses dat ik weer begin te zagen, maar ik heb (op dit scherm) een vreemd HDR gevoel voor de voorgrond.

                        Ik denk dat de foto beter uitgebalanceerd zou zijn als je die wat duisterder zou maken. Voor mij is het net er iets over.


                        Maar ik spreek wel voor mezelf he. Nu ik eens een ganse serie foto's (van meer dan een week ver) allemaal na elkaar bekijk, zou dat gewoon ook een stijlkenmerk kunnen zijn van jouw fotografie. En als jij je daar super bij voelt : blijven doen !
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elgol

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          mijn excuses dat ik weer begin te zagen, maar ik heb (op dit scherm) een vreemd HDR gevoel voor de voorgrond.

                          Ik denk dat de foto beter uitgebalanceerd zou zijn als je die wat duisterder zou maken. Voor mij is het net er iets over.


                          Maar ik spreek wel voor mezelf he. Nu ik eens een ganse serie foto's (van meer dan een week ver) allemaal na elkaar bekijk, zou dat gewoon ook een stijlkenmerk kunnen zijn van jouw fotografie. En als jij je daar super bij voelt : blijven doen !
                          Geen excuses Pieter, iedereen heeft zijn eigen stijl en smaak in fotografie, ik zelf baseer mij vooral hoe het in werkelijkheid was op dit moment, niet hoe mijn toestel het heeft gezien, die heeft zijn beperking door het dynamisch bereik, op het moment dat ik daar stond was het nog helder, waarom zou ik het dan donkerder maken dan de werkelijkheid, daarom gebruik ik ook meerdere belichtingen, iemand die dat niet doet is gewoon om ofwel de lucht te helder of de voorgrond te donker te zien. Ik doe alleen manuele blending
                          ,niet software matig, zelf denk ik niet dat ik buiten balans zit daar ik mij het moment goed herinner. 😉 maar toch dank voor je fijne opmerking

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elgol

                            "daarom gebruik ik ook meerdere belichtingen", ja waarom niet ze moeten maar betere camera's maken met groter dynamisch bereik bv 15 stops.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elgol

                              Sensors van tegenwoordig halen omzeggens al bijna 15; probleem is dat het menselijk oog er dik 29 heeft, nog 14 te gaan dus.

                              Soit, over de foto: licht zit prachtig, vooral op de voorgrond.
                              Compo is sterk maar ben wel teleurgesteld dat je die grote rots links niet uit het zicht hebt geduwd, sterke foto's vragen nu eenmaal wat werk.

                              Comment

                              Working...
                              X