Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thorn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Thorn


  • #2
    Re: Thorn

    Alweer niet scherp waar het scherp hoort te zijn.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Thorn

      Eduardo ik heb twee vragen, hoeveel schat je de afstand van het witte huis en hoeveel van de beelden wil je me daar eens op antwoorden?

      Comment


      • #4
        Re: Thorn

        Sorry hoor, maar dat inschatten is niet te doen.
        Afhankelijk van de lens die gebruikt is wordt de diepte anders weergegeven op het beeld..... dus inschatten is er niet bij.
        Een telelens verdicht bv. de diepte. Alles wordt samengedrukt.

        Maar die afstanden, dat is hier niet van tel. Gebruik bv. je middelste autofocus-punt en stel scherp op de beelden. Herkader als je dat nodig vindt.
        Als je de nadruk wilt leggen op de beelden dan zou de achtergrond bij voorkeur onscherp dienen te zijn.
        Nu lijkt het huis erachter scherper dan de beelden.

        Dus een grote opening gebruiken (klein f-getal) en bij voorkeur niet met een groothoeklens in dit geval.
        Zo zou ik het doen.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Thorn

          Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
          Eduardo ik heb twee vragen, hoeveel schat je de afstand van het witte huis en hoeveel van de beelden wil je me daar eens op antwoorden?
          Waarom vind je dat relevant?

          Comment


          • #6
            Re: Thorn

            Jouw exif: f/4.5 - 1/320s - 50mm. Maw: weinig DoF maar sluitersnelheid op overschot.

            De focus ligt op de witte gevel; een diafragma van 4.5 geeft te weinig scherptediepte zodat de voorgrond (beelden) redelijk onscherp zijn.
            Oplossing: diafragma op f/16, focus op beelden en je krijgt over heel de scene een goede scherpte met de nadruk op de beelden.
            Last edited by tcf; 29 juli 2017, 15:41.

            Comment


            • #7
              Re: Thorn

              Hyperfocale Afstand 18,61 m (huizen), beelden +- 9m terug vallen binnen aanvaardbare scherpte dat was mijn redenering.
              Uw instelling kan ook maar dan moet ik op 5,26m van beeld staan wat weer andere compositie geeft.
              Last edited by Guest8; 30 juli 2017, 11:25.

              Comment


              • #8
                Re: Thorn

                Je hebt een 100% score van mislukkingen als je je bezig houdt met dat "hyperfocale" gedoe. Laat los en ga met "gezond verstand" foto's maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Thorn

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  Hyperfocale Afstand 18,61 m (huizen), beelden +- 9m terug vallen binnen aanvaardbare scherpte dat was mijn redenering.
                  Uw instelling kan ook maar dan moet ik op 5,26m van beeld staan wat weer andere compositie geeft.
                  Al sta je nog op 100m of 100cm van die beelden, als je op die beelden focust dan staan die scherp.

                  Ik heb al eens een keer geprobeerd het verschil tss Dof en hyperfocale afstand uit te leggen maar je blijft de zaken maar verwarren.
                  Ik heb hier verder geen zin meer in want je denk duidelijk dat je 't begrijpt maar in wezen begrijp je er helemaal niets van ... ondanks alle uitleg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thorn

                    ok laat maar ik heb geen zin om erover te twisten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thorn

                      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                      Ik heb hier verder geen zin meer in want je denk duidelijk dat je 't begrijpt maar in wezen begrijp je er helemaal niets van ... ondanks alle uitleg.
                      Daar heb ik een andere mening over
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment

                      Working...
                      X