Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoopster op markt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] verkoopster op markt


  • #2
    Re: verkoopster op markt

    Goede opzet, maar volgens mij ligt de scherpte niet 100% juist.
    Het bord lijkt me eerdere scherper dan de dame in het beeld, tenzij dat de bedoeling was.

    Comment


    • #3
      Re: verkoopster op markt

      ik had naar ogen gefocust misschien wat opgeschoven ?

      Comment


      • #4
        Re: verkoopster op markt

        Zie jij dan niet dat het niet gelukt is.... dat focussen op de ogen.
        blijkbaar niet want je post de foto toch.......

        Gebruik jij een lens met image stabilisation?
        Ik vermoed stilaan dat bijna al je beelden last hebben van camerashake en dat dat de onscherpte, iets dat steeds terugkeert in je beelden, veroorzaakt.

        Doe misschien eens een test door een identieke plaat te schieten enerzijds vanuit de hand, anderzijds vanop een statief, en vergelijk de beelden eens.
        Zet bij statiefgebruik je eventuele lensstabilisatie op "AF".
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: verkoopster op markt

          Scherpstelling niet gelukt.
          1/60" op 60 mm is op de limiet.
          Kan dat zijn maar anderzijds denk ik dat de gebruikte scherpsteltechniek niet in overeenstemming is met de instellingen van het toestel - aan het aantal missers te zien
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: verkoopster op markt

            Dit is geen bewegingsonscherpte: de 6,- is wel scherp. Waarom niet eens manueel scherpstellen ? Zoals ...vroeger ???

            Comment


            • #7
              Re: verkoopster op markt

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Dit is geen bewegingsonscherpte: de 6,- is wel scherp. Waarom niet eens manueel scherpstellen ? Zoals ...vroeger ???
              Het kan, maar op 1/60e zijn de mensen ook in beweging.
              Vriendelijke groet, laGrange
              http://lagrange.1x.com
              "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: verkoopster op markt

                aan jullie opmerkingen te horen, zie ik dat jullie niet weten wat ik precies deed en gelukkig ik wel, deze was onderdeel van mijn les en de instelling was manueel en niet willekeurig.
                En met image "stabilisationen" die ik gebruik kan je wel uit de hand fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: verkoopster op markt

                  TS snapt het duidelijk niet: mensen die bewegen (hierin heeft Lagrange meer dan gelijk) krijg je niet scherp met IS hé....Bij 1/60 zal de IS wél je eigen gebrek aan stabiliteit opvangen, maar uiteraard niet de bewegende onderwerpen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkoopster op markt

                    Bedankt voor jullie lieve commentaar en raadgevingen

                    Comment


                    • #11
                      Re: verkoopster op markt

                      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                      Bedankt voor jullie lieve commentaar en raadgevingen
                      Toch was het beter geweest wat kritischer te kijken naar je werk voor je hier wat plaatst, nu gaan de reacties alleen over de onscherpte en ik denk dat je daar niets van leert.

                      Comment


                      • #12
                        Re: verkoopster op markt

                        1/60ste is te lang bij bewegende mensen, Daniel. In dit geval had je beter je ISO een paar stoppen verhoogd zodat je een snellere sluitertijd kon gebruiken. Daarnaast had je de compositie misschien nog kunnen verbeteren door een ander standpunt uit te proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: verkoopster op markt

                          ja ik had mijn iso kunnen verhogen, compositie ben ik best tevreden

                          Comment


                          • #14
                            Re: verkoopster op markt

                            Er zijn toch een paar dingen fout met deze foto;
                            - scherpstelling is niet goed: Waarschijnlijk heb je je middelste punt gebruikt dan geherkadreerd. Als je dit te traag doet en je onderwerp of jezelf beweegt een beetje dan ligt je scherpstelvlak niet meer juist. (je moet ook opletten dat je toestel niet op AF-C staat want dan gaat je toestel bij het herkadreren opnieuw scherpstellen op het verkeerde punt).

                            - Witbalans: je hebt gefotografeerd bij (warm) kunstlicht en je witbalans heeft zich daaraan niet aangepast waardoor de kleuren té onnatuurlijk geel zijn. (Sfeer nabootsen mag maar te veel is niet goed).

                            - compositie: Tenzij de groenten en het bord het onderwerp waren is de compositie toch niet zo geslaagd. De verkoopster wordt nu bijna weggedrongen door haar koopwaar. Crop de foto wat verder (rechts tot net aan het bord en onder tot net onder de man zijn hand. Dan ga je het onderwerp (de verkoopster) op een aandachtspunt plaatsen (gulden snede) en door in te zoomen gaat ze ook wat nadrukkelijker in beeld gebracht worden.

                            Blijven oefenen zou ik zeggen
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: verkoopster op markt

                              Moderator Warning: Enkele off-topic reacties werden verwijderd.
                              Zelfs in het voetbal is op de man spelen niet geoorloofd

                              Comment

                              Working...
                              X