Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Kerk - Zierikzee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nieuwe Kerk - Zierikzee



    Last edited by Tonerider; 28 juli 2017, 14:18.

  • #2
    Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

    Een beetje perspectief-correctie zou mogen voor mij.
    Voorts ben ik wel wat in de war omtrent de kleuren: wat blauw in de schaduwen is heel normaal maar hier lopen ze geprononceerd door in de middentonen. Het dak is dan weer sterk warm (oranje) zowel in de schaduwen als de middentonen.
    Ik vermoed een creatieve bewerking?

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

      Beeld kan inderdaad perspectief-correctie gebruiken.
      Kleuren komen zeer vreemd over, niet natuurlijk.
      https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

        Het geel van het fronton is bijna de exacte kleur van de realiteit, misschien moet het ietske lichter.
        De (hier blauwe) kolommen zijn in realiteit grijs, maar volgens mijn mening, ondanks ze in de schaduw zitten, toch té blauw.
        Misschien alleen uit het té blauwe deel het blauw wat temperen of uithalen.
        De perspectiefvertekening stoort me hier niet echt, maar ietsje minder zou mogen.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

          ON10 effects. maar die mag dus blijkbaar de vuilbak in voor architectuur.

          Perspectief correctie ga ik toepassen. Wat ik zelf een beetje raar vind aan de foto is die bobbel in het fronton tussen de eerste en 2de pilaar. Precies of de zon een vertekening heeft veroorzaakt. Kan dit?

          Edit: perspectief correctie proberen toe te passen, maar dan valt de helft van mijn foto weg en is die bobbel nog meer benadrukt. Dus naar verhouding 1/1 gebracht.
          Last edited by Tonerider; 28 juli 2017, 14:19.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

            Ik kan dit wel tolereren en als die 'creativiteit' de bedoeling is van de maker dan heb heb ik daar geen kritische opmerking voor. Alleen die golvende vertoning bovenaan het gebouw is heel raar en onecht.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Ik kan dit wel tolereren en als die 'creativiteit' de bedoeling is van de maker dan heb heb ik daar geen kritische opmerking voor. Alleen die golvende vertoning bovenaan het gebouw is heel raar en onecht.
              De golvende vertekening zit gewoon in mijn RAW-bestand. Dus ik vraag me af of iemand kan zeggen wat de oorzaak is?
              De zon is geen photoshop trouwens. Die zat op dat moment daar. Dus ik heb het gevoel dat daardoor ergens een vertekening is, maar als iemand de techninsche uitleg kan geven. Alvast bedankt.

              Maar in elk geval: iedereen bedankt voor de reacties.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                De golvende vertekening zit gewoon in mijn RAW-bestand. Dus ik vraag me af of iemand kan zeggen wat de oorzaak is?
                .
                Zou toch de lens eens grondig controleren, wie weet !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  De golvende vertekening zit gewoon in mijn RAW-bestand. Dus ik vraag me af of iemand kan zeggen wat de oorzaak is?
                  Kan eigenlijk alleen maar het karakter van je lensvervorming zijn; sommige kunnen op groothoek "waviness" vervorming geven.
                  Test ze eens op verschillende standen (bv een gemetselde muur), misschien dat ze op 20mm of meer dat niet meer geeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Kerk - Zierikzee

                    Deze is gemaakt met mijn standaard lens: de 18-135mm. Het is de enige foto die dit 'probleem' heeft. Ik zal het maar op een vervorming door de inval van de zon houden zekers.

                    Comment

                    Working...
                    X