Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel: weer eentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel: weer eentje

    Hi folks,

    Momenteel sta ik voor de keuze van een nieuw toestel. Komende van Panasonic ben ik na elf jaar toe aan een nieuwe metgezel. Ook ik sta voor de keuze van een nieuwe reflex of systeem. Als regelmatige reiziger staat natuur centraal, alsook straattaferelen, af een toe een sportwedstrijd (moto gp), feestjes, portretten hou ik van véél dingen.
    Na het lezen van véle artikels hier en op Dpreview loop ik toch tegen de beperkingen aan van systeem doch sprak ik vorig jaar twee profs die de overstap volledig gingen maken naar systeem.
    Ik heb jammer genoeg verschillende dure hobby's en moet mijn budget dan ook spreiden. Ik hoef niet het nieuwste spul wat mij voorlopig naar de Nikon D7200 brengt.
    Ik lees ook regelmatig een goedkoper toestel met betere lenzen aan te schaffen doch lees ik ook de beperkingen van de reeks onder bovenstaande.
    Momenteel heb ik 2 jaar fotografie achter de rug in avondonderwijs. Ik wens dit te voltooien met nog eens twee jaar.
    Ik ben f2.8, 400 mm gewend en voorzie een daling voor de body tot €700 wat mij €500 à €600 glas kan bezorgen.
    Graag wat goede setsamenstellingen met een eventueel compromis via de veelbesproken "extender"?

    Alvast mijn welgemeende dank.

    Ducetjen

  • #2
    Re: Nieuw toestel: weer eentje

    sony 6000 reeks( geen idee welke de laatste is)
    nikon 7200/7500
    canon 80d
    fuji xt20

    afhankelijk van op welk toestel je die 400mm is die dof van een f2.8 niet echt een f2.8 dof( doel hiermee op het effect van de crop factor). elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen. budget is een factor. Je budget is niet erg groot, toch niet als we over fotografie materiaal spreken. In u geval zou ik eens kijken voor een sony 6300 of een fuji xt20. de lenzen voor deze toestellen zijn best betaalbaar en de kwaliteit is top. Met fuji heb ik persoonlijk heel goede ervaringen gehad, hoewel ik er momenteel niet meer mee werk. Hun lenzen zijn echt super.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel: weer eentje

      Voor sport en zeker Moto GP lijkt mij een D500 het betaalbaar toestel te zijn maar dat is nog niet echt budget vriendelijk, de D7500 en D750 zouden ook een goede AF hebben. Maar als je aangeeft dat het budget niet voldoende is voor het nieuwste van het nieuwste dan lijkt de D7200 inderdaad een goede keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel: weer eentje

        Onder forum aangeboden staat een D7200 van nog geen jaar oud.
        Link
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel: weer eentje

          Oorspronkelijk geplaatst door Ducedjen Bekijk bericht
          Ik ben f2.8, 400 mm gewend en voorzie een daling voor de body tot €700 wat mij €500 à €600 glas kan bezorgen.
          Graag wat goede setsamenstellingen met een eventueel compromis via de veelbesproken "extender"?
          Zoals eerder vermeld zul je geen echte 400mm 2.8 gewend zijn.

          ik denk dat je budget wel wat moet verruimen en dan eens kijken naar een 150-600 van Tamron/Sigma of de 200-500 F5,6 van Nikon. Maar weet wel dat het geen echte wandellensje is. Een andere optie is om eens te kijken naar een Olympus body, want dan heb je met een relatief goedkope 70-300 omgerekend een 140-600. Of neem een Nikon 1 serie camera met adapter Nikon DSLR mount + een telelens

          Ik heb in het verleden weleens de EF 300mm 2.8L en de EF 500mm F4 IS lenzen geprobeerd, maar get zijn echt geen lichte lenzen. Dus ik denk niet dat je serieus een 400mm 2.8 prime wilt.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel: weer eentje

            Voor sport,(moto gp en zo,)sony a9 met de fe 100-400mm,maar dan zit je ruim boven de 6000 eu.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel: weer eentje

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              de lenzen voor deze toestellen zijn best betaalbaar en de kwaliteit is top. Met fuji heb ik persoonlijk heel goede ervaringen gehad, hoewel ik er momenteel niet meer mee werk. Hun lenzen zijn echt super.
              Ik weet niet welke lenzen je bedoelt , maar 400mm en 2.8 is nergens betaalbaar.
              Bij fuji kost de 50-140 al +1400 euro en de 100-400 is geen 2.8 en kost 1800euro.
              Voor de starter zijn budget heb je (mits nog wat opleg ) de 18-55 voor en de 50-200mm maar dat zijn geen 2.8 lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw toestel: weer eentje

                Met een nikon d7200 zit je idd erg veelzijdig, met jouw budget en de veelzijdigheid aan onderwerpen zou ik starten met een nikon 18-200 lens, een echte allrounder, heb je daarachter ontdekt dat je iets tekort hebt
                Dan heb je nog budget voor eventueel een primelensje die binnen en voor portret beter zal presteren...
                Je hebt ook panasonic systeemcamera's, die ook erg interresant kunnen zijn voor jou mss

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw toestel: weer eentje

                  Die a9 was maar een grapje hoor.Kan ik jammer genoeg ook niet betalen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw toestel: weer eentje

                    Beste, vrees dat je,vraag, gezien het ruime karakter van je interesse aan onderwerpen, niet realistisch is! Elk ondedeel dat je daar opsomt vraagt zijn typisch cameramateriaal...
                    Jammer genoeg bestaat er in de fotografie nier zoiets als een allrounder, laat staan voor een budget van 1200 van1300 Euro !



                    En indien je een 400 f2.8 "gewend" bent , al zeker niet !
                    Groetjes en succes
                    Luc
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw toestel: weer eentje

                      Alvast mijn dank voor de reacties.
                      Ik besef dat ik geen gemakkelijke vraag heb gesteld.
                      Ik heb vooral schrik dat ik met een systeemcamera niet ga kunnen doen wat ik wil.
                      Het is ook niet zo dat ik direct het gewenste materiaal in mijn bezit wil.
                      Gewoon een goede startbasis die mij later kan in staat stellen deftig uit te bouwen.
                      Ik weet ook dat een goede breedhoek al snel enkele eurootjes gaat kosten. De échte f2.8 zal ik inderdaad moeten laten passeren nu, mijn kaarten liggen anders vandaag.
                      Nu is een aanvaardbare body van tel met één of twee redelijk goede lensen voor hun geld.
                      Dit weekend ga ik als een polsen om enkele body's "vast" te houden.

                      Ducedjen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw toestel: weer eentje

                        Een systeemcamera is in mijn ogen in alle opzichten superieur aan een reflex.Is ook de toekomst.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw toestel: weer eentje

                          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Een systeemcamera is in mijn ogen in alle opzichten superieur aan een reflex.Is ook de toekomst.
                          even goed je ogen laten nakijken net ergens gelezen dat fuji zou bevestigd hebben dat ze een 200 f2 uitbrengen. komt wil in de buurt van je lange tele. in combo met bv een xt 2 kan je toch al in bijna elke situatie iets doen.
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw toestel: weer eentje

                            200 f ? Amai... komt ongeveer overeen met een 300 f2.8 in dit geval, zou mooi zijn !

                            Groetjes
                            Luc
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw toestel: weer eentje

                              Tot je de prijs van zoiets gaat zien...

                              Comment

                              Working...
                              X