Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- A Bigger Splash...? Met update erbij...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - A Bigger Splash...? Met update erbij...

    .



    .

    Hierbij een veel gevraagde update persoonlijk blijf ik toch bij mijn originele versie, zal wel persoonlijk zijn



    .
    Last edited by fotodan; 31 juli 2017, 10:08.

  • #2
    Re: - A Bigger Splash...?

    Vorm, houding en kleuren heel erg prachtig.

    Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben maar ik zou het bovenste deel met de twee donkere punten er afsnijden
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: - A Bigger Splash...?

      Prachtig.

      Comment


      • #4
        Re: - A Bigger Splash...?

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Vorm, houding en kleuren heel erg prachtig.

        Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben maar ik zou het bovenste deel met de twee donkere punten er afsnijden
        +1. Wat een prachtig model ook met heel mooi opgemaakt kapsel.
        Met die 2 hoeken zit ik ook wat te worstelen.

        Groetjes, Marchristan.

        Comment


        • #5
          Re: - A Bigger Splash...?

          knap
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: - A Bigger Splash...?

            Ja, de bovenhoeken wegclonen en het hele beeld perfect centreren.
            Nu is er rechtsonder meer zwart dan links.
            Zeer mooie compo. Knap model.
            Knappe fotograaf.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: - A Bigger Splash...?

              Mooi gedaan.
              Ik vraag me wel af waarom het model niet perfect recht in het midden staat? Nu staat het model lichtjes naar links gedraaid, en dat vind ik een beetje jammer.

              Comment


              • #8
                Re: - A Bigger Splash...?

                Mooi gedaan.
                Ik vraag me wel af waarom het model niet perfect recht in het midden staat? Nu staat het model lichtjes naar links gedraaid, en dat vind ik een beetje jammer.
                Bedankt voor je reactie boudini, en ik ga hier (proberen) op te antwoorden

                Ik fotografeer hier een menselijk wezen, een model, dat leeft, beweegt, poseert, een verhaal beleeft, verteld, in en rond een zwembad.

                Een model poseert nooit symmetrisch, in een houding bestaat symmetrie niet, of het word dan ook onnatuurlijk.

                Je fotografeert soms ook modellen, ik dacht dat je dit reeds wist....

                Een tweede zaak die voor mij een rol speelt, is dat ik hier geen architectuur shoot, waar ik dan volledige andere technieken
                zou voor gebruiken

                Ik zou dan mijn technische camera boven gehaald hebben, alles tot op de mm recht gezet, en als er later nog enkele mm mis stonden
                in PS nog effe bijtrekken.

                Maar met mijn modellen werk ik nooit zo, dit is mijn keuze, misschien persoonlijk, maar ook keuzes die goed bevallen aan de mensen
                met wie ik samenwerk, en ook dat is belangrijk om er rekening mee te houden

                D.

                Comment


                • #9
                  Re: - A Bigger Splash...?

                  Hele mooie. Ik was ook een beetje aan het twijfelen over de bovenhoeken maar nu brengt het wel een beetje diepte in het beeld. Wat symmetrie betreft is dit voor mij dik in orde ( perfectie is boring ! )

                  Comment


                  • #10
                    Re: - A Bigger Splash...?

                    Speciaal portret, zeker van inhoud. De blauwe kleur schept ruimte en diepte. De bovenhoekjes kan je verwijderen, dat is een beslissing in presentatie van de maker.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: - A Bigger Splash...?

                      Perfectie in fotografie ten top. Juist dat héle kleine beetje afwijking in symmetrie doet het hier ook goed, bravo alweer!
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: - A Bigger Splash...?

                        Volg anderen

                        Comment


                        • #13
                          Re: - A Bigger Splash...?

                          Ja, de bovenhoeken wegclonen en het hele beeld perfect centreren.
                          Nu is er rechtsonder meer zwart dan links.
                          Zeer mooie compo. Knap model.
                          Knappe fotograaf.
                          Dank je wel Eduardo voor je lovende commentaar

                          Aangaande alles te fotoshoppen , clonen, en weet ik nog veel, daar ga ik je toch niet in volgen...

                          Deze foto komt voor 95 % zo uit de camera, er is ter plaatse over nagedacht, het idee dat ik in mijn hoofd had hebben we uitgewerkt.

                          Al kan ik wel iets van PS, toch wil ik voornamelijk fotograaf zijn, en ook blijven,
                          en dan ga ik niet een week na de foto genomen te hebben alles veranderen in photoshop.
                          Als fotograaf, zou ik mijn eigen een beetje bedriegen

                          Bovendien is dit ook geen architectuur foto, waarvoor ik dan een technische camera zo nemen, en zo ter plaatse ,
                          en in camera, alles prima recht gezet hebben.

                          Hier werk ik met een model, een niet symmetrisch levend wezen, die posen aanneemt, die zich in een locatie inleeft,
                          die er een verhaal bij beleeft, enz...symmetrie heeft hier dus niet veel meer mee te maken...

                          D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: - A Bigger Splash...?

                            Bedankt voor je uitleg, ieder zijn mening dan blijkbaar.
                            Voor mij is hij "net niet" perfect, voor anderen dan blijkbaar wel, zo zie je dat niet iedereen een gelijke mening heeft.
                            Als je zo veel moeite doet om het kleed mooi in een boogje te leggen (wat ook van nature niet zo zal op de grond vallen), dan denk ik dat het een kleine moeite was om de schouder van het model iets te laten indraaien. Mocht het kleed er "natuurlijker" bij liggen, dan had ik me er misschien minder aan gestoord.
                            Het is maar een mening hé, daarom zeg ik zeker niet dat het een slechte foto is :-)


                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            Bedankt voor je reactie boudini, en ik ga hier (proberen) op te antwoorden

                            Ik fotografeer hier een menselijk wezen, een model, dat leeft, beweegt, poseert, een verhaal beleeft, verteld, in en rond een zwembad.

                            Een model poseert nooit symmetrisch, in een houding bestaat symmetrie niet, of het word dan ook onnatuurlijk.

                            Je fotografeert soms ook modellen, ik dacht dat je dit reeds wist....

                            Een tweede zaak die voor mij een rol speelt, is dat ik hier geen architectuur shoot, waar ik dan volledige andere technieken
                            zou voor gebruiken

                            Ik zou dan mijn technische camera boven gehaald hebben, alles tot op de mm recht gezet, en als er later nog enkele mm mis stonden
                            in PS nog effe bijtrekken.

                            Maar met mijn modellen werk ik nooit zo, dit is mijn keuze, misschien persoonlijk, maar ook keuzes die goed bevallen aan de mensen
                            met wie ik samenwerk, en ook dat is belangrijk om er rekening mee te houden

                            D.

                            Comment


                            • #15
                              Re: - A Bigger Splash...?

                              Kort door de bocht
                              Zo laten, niets veranderen kan zo op een Cover van Huwelijkskleding

                              Comment

                              Working...
                              X