Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorse Fjorden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Noorse Fjorden

    Ik vond 't wel een leuke plaat, de vogel rechts naast het huisje dat opstijgt vond ik een leuk detail

    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

  • #2
    Re: Noorse Fjorden

    Een schitterende plaat zelfs

    Comment


    • #3
      Re: Noorse Fjorden

      Als deze geen plaats krijgt in de HOF begrijp ik het helemaal niet meer. Mooi gedaan

      Comment


      • #4
        Re: Noorse Fjorden

        HAHAHA

        Overdrijven is ook een vak :P

        Ik heb 'm niet voor niets in [oordeel] geplaatst.
        Niet mijn vakgebied, dus er kan vast nog zat beter.
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

        Comment


        • #5
          Re: Noorse Fjorden

          Bah ja, zo slecht nog niet vind ik.
          Compo is in elk geval in orde, belichting ook, maar helaas zit er wel een donkere magenta zweem op.
          Het onderwerp is op het randje af verscherpt, meer had hier witte stipjes opgeleverd.
          Achtergrond had ietsje pietsje scherper gemogen dacht ik.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Noorse Fjorden

            Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
            Ik vond 't wel een leuke plaat, de vogel rechts naast het huisje dat opstijgt vond ik een leuk detail

            Ik vind het bos nogal wat blauwzweem hebben.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Noorse Fjorden

              Die zweem in het bos op de achtergrond en de ietwat mindere scherpte komt doordat het enorm vochtig is daar. Ik heb 't zelfs al een heel stuk gecorrigeerd, maar meer werd onnatuurlijk.
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: Noorse Fjorden

                Mooi compo en landschap. Voor mij is het nadrukkelijk verschil in WB teveel aanwezig.
                Jammer dat de weerspiegeling net niet compleet is.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Noorse Fjorden

                  Ik heb de achtergrond nog even een zetje gegeven om het verschil iets te corrigeren.
                  Helaas blijft er verschil doordat er zo'n afstand zit richting de achtergrond en de vochtige, zilte lucht.
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noorse Fjorden

                    Weet van mijn foto's uit Noorwegen dat ik vaak heb zitten modderen met de WB in de foto's....Inderdaad grote verschillen tussen voorgrond en achtergrond, erg lastig.
                    Maar in ieder geval mooie opname dit, typisch Noors zo'n hutje begroeid met mos zo in het water..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noorse Fjorden

                      Heel mooi hoor. Had misschien nog wel iets minder mm's mogen hebben maar dat is niet altijd mogelijk.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noorse Fjorden

                        Mooie compo en als ik scroll lijkt 16:9 een ideale weergave, bovenaan mag er af. Noorwegen : schitterend land met veel variatie in de natuur en hiervan zie ik nu een stukje
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Noorse Fjorden

                          "WB in de foto's....Inderdaad grote verschillen tussen voorgrond en achtergrond, erg lastig.", begrijp niet goed hoofdlicht meten instellen zou toch voldoende moeten zijn?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Noorse Fjorden

                            Knap beeld alleen jammer dat je de weerspegeling niet volledig had
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Noorse Fjorden

                              Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                              "WB in de foto's....Inderdaad grote verschillen tussen voorgrond en achtergrond, erg lastig.", begrijp niet goed hoofdlicht meten instellen zou toch voldoende moeten zijn?
                              Helaas niet.

                              Door de vochtige en zoute lucht krijg je een soort nevel op grotere afstand. Met tele druk je alles samen op 1 foto en dan krijg je dus dat je ook de atmosfeer samendrukt. Alles wat er dan in de lucht zit, zie je op de foto.
                              Er komt in dit geval een waas over de bergen op de achtergrond. Dat heb ik al heel erg gecorrigeerd, maar desondanks blijf je het zien.
                              Een hoop ouwe zooi
                              www.rbfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X