Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker rondtoeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker rondtoeren

    Goedemiddag,

    ik ben op zoek naar een motor waar je mee lekker kan rondtoeren die toch ook wat deftig kan optrekken.

    iemand ervaring met deze modellen?

    Yamaha WR 125 X
    yamaha MT-125
    ktm duke 125
    KSR GRS 125
    KYMCO CK1 125
    Kymco X.TOWN 125i
    Kawasaki j125
    sym GTS 125I E4

    het lawaai van een 2 takt vind ik ook machtig, maar voor dit vind ik niet echt iets in deze prijsklasse (nieuw) zoals de merken die ik hierboven vermeld.

    deze vind ik allemaal mooi met een prijs die ik wil betalen. Heeft er hier iemand ervaring met deze moto's?

    deze zal dus gebruikt worden voor woon - werkverkeer (10 km enkele rit - geen autosnelweg) en om af en toe eens een ritje naar de kust te rijden (32 km enkele rit - geen autosnelweg).

    ik hoop dat ik duidelijk en voldoende gegevens gegeven hebt om dan uiteindelijk mijn juiste keuze te kunnen maken.

    alvast bedankt voor jullie info en wat jullie zouden doen.
    Last edited by svanma; 22 juli 2017, 11:09.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Lekker rondtoeren

    Yamaha, Kawasaki en KTM zijn dan toch de betere keuzes volgens mij.
    Ik kan enkel de merken beoordelen, niet de types.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Lekker rondtoeren

      En waarom geen Honda forza 125 of een Pcx 125? Ikzelf rij op een Honda Pcx 125 nu een jaar. Woon werk en ga er soms zelfs mee naar de Ardennen vanuit Maasmechelen. Ding verbruikt amper 2 liter en is ook nieuw maar 3100 euro. Trekt heel vlot op en loopt toch een 105.
      Is mijn beste aankoop in jaren geweest, heb zelfs ook 2 auto's nog voor mij en de vriendin maar rij liever op de scooter. Ga nu zelfs voor mijn motor rijbewijs zodat ik er de grens ook mee overkan naar Nederland eens of Duitsland, niks zo heerlijk als in het zonnetje toeren met de camera mee.

      Groetjes
      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
      500px site: https://500px.com/crazy_b

      Comment


      • #4
        Re: Lekker rondtoeren

        Tweetakt verbruikt meer en is een heel stuk meer vervuilend (fijn stof, maar ook nog een heleboel andere schadelijke stoffen) dan viertakt omdat er bij tweetakt constant olie mee in de verbrandingskamer moet komen om de zuiger te smeren (anders loopt die vast).
        Uit een tweetakt motor is wel meer vermogen te halen bij dezelfde cilinderinhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat een 125cc tweetakt die zo te koop is ook meer vermogen heeft dan een 125cc viertakt want een opgevoerde tweetakt gaat niet lang mee.

        Hoe betrouwbaar KSR, Kymko en Sym zijn dat weet ik niet, maar ik zou toch ook meer vertrouwen hebben in de meer bekende merken die al veel langer bestaan zoals Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, KTM... (de Chinese merken zou ik zeker niet kiezen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Lekker rondtoeren

          Lekker rondtoeren met een 125cc!?
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Lekker rondtoeren

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Lekker rondtoeren met een 125cc!?
            Ik heb eens een mijn motor (750cc) voor een paar dagen geruild met mijn buurjongen (125cc) en het is mij niet bevallen. Leek meer op een bromfiets, veel te licht om rond te toeren.
            Ik zou als ik jou was verschillende inhoudsklasses eens proberen d.m.v. een proefritje.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht

              Ik heb eens een mijn motor (750cc) voor een paar dagen geruild met mijn buurjongen (125cc) en het is mij niet bevallen. Leek meer op een bromfiets, veel te licht om rond te toeren.
              Ik zou als ik jou was verschillende inhoudsklasses eens proberen d.m.v. een proefritje.
              Waarschijnlijk heeft de TS geen motor rijbewijs, vandaar de 125 CC denk ik. .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Lekker rondtoeren

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Waarschijnlijk heeft de TS geen motor rijbewijs, vandaar de 125 CC denk ik. .
                En het aantal km dat hij opgeeft is ook niet echt toeren, ook wil hij niet op de snelweg.
                Maar klopt dat velen voor 125cc kiezen omwille van het rijbewijs.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lekker rondtoeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Lekker rondtoeren met een 125cc!?
                  Ik heb inderdaad geen moto rijbewijs. daarom dat ik een 125 cc zal aankopen. en ja rondtoeren met 125 cc. rondtoeren is op het gemak rijden hé.

                  er zal daar inderdaad wel eens langere ritten mee gereden worden maar nooit autosnelweg.
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lekker rondtoeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En het aantal km dat hij opgeeft is ook niet echt toeren, ook wil hij niet op de snelweg.
                    Maar klopt dat velen voor 125cc kiezen omwille van het rijbewijs.
                    willen wel op de snelweg maar met de 125 cc zal ik dit niet doen voor de veiligheid
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lekker rondtoeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                      Ik heb inderdaad geen moto rijbewijs. daarom dat ik een 125 cc zal aankopen. en ja rondtoeren met 125 cc. rondtoeren is op het gemak rijden hé.

                      er zal daar inderdaad wel eens langere ritten mee gereden worden maar nooit autosnelweg.
                      Ah, ik ben onbekend met de "nieuwe" regels omtrent Motorrijbewijs en inhoudsklassen en bovendien nog de afwijkende regels in Belgie (zelf Motorrijbewijs in '71 gehaald).
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lekker rondtoeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Ah, ik ben onbekend met de "nieuwe" regels omtrent Motorrijbewijs en inhoudsklassen en bovendien nog de afwijkende regels in Belgie (zelf Motorrijbewijs in '71 gehaald).
                        geen probleem ja ik zou op termijn wel mijn moto rijbewijs wensten te behalen + een echte moto rijden maar het budget laat dit nu ook niet toe omtrent verbouwingen zo lang ik vlot het verkeer kan volgen op de gewone wegen 50 - 70 en op sommige plaatsen nog 90 is dit voor mij in orde
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lekker rondtoeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                          willen wel op de snelweg maar met de 125 cc zal ik dit niet doen voor de veiligheid
                          Het is inderdaad niet het meest veilige dat men kan doen. [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lekker rondtoeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
                            B@ndit;4575695].de[/email] Chinese merken zou ik zeker niet kiezen.
                            SYM is taiwanees en bestaat sinds 1950 ofzo hoor , das niet nieuw.
                            Sym staat echt op een goed niveau en mag en kan je niet vergelijken met goedkope chinese scooters.
                            Hebben ook nog namaak onderdelen van - voor Honda gemaakt en bouwen ook wagens (dacht Hyundai maar ben het niet zeker).
                            Heb 2 mio 100's gehad en die dingen reden echt goed , heb nu een mio 50cc en dat ding is ook gewoon goed.

                            Kymco bestaat ergens medio jaren 60
                            Idem zoals Sym maakten ze ook (namaak) onderdelen van - voor Honda
                            Kymco zelf geen ervaring mee.

                            Ook niet verschieten als je gekend merk in China , vietnam of taiwan of India of ..... gemaakt is hoor , MSX bv maken ze ook niet in china.
                            Die nieuwe BMW 300 cc's maken ze ook in India

                            gebruiksgemak is de sym scooter n°1 , opbergplek onder het zadel (ruime opbergplek) en goede wind - regenbescherming.
                            De MT125 is ook geen slechte keuze

                            Comment

                            Working...
                            X