Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De drie grote Duitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De drie grote Duitsers

    Allé vooruit, wat gaan we nog allemaal horen/lezen.

    En deze keer in De Standaard, sommigen zullen het dus graag lezen .

  • #2
    De drie grote Duitsers

    Dat merken samenwerken kan wel ... wat doet Ford, Citroën en Peugeot?
    Inderdaad ... overal dezelfde PSA motor insteken, hetzelfde chassis gebruiken en dergelijke.
    Mijn vorige Volvo had ook het chassis van een Ford ... ze delen dus ook kosten en ontwerpen.
    En wat heeft dat van invloed op de prijzen denk je?
    Of denkt men nu echt dat alleen Duitse merken dat doen?

    Het enige dat de pers bekomt is dat de beurzen crashen, de bedrijven veel geld gaan verliezen, mensen hun job en dat de gewone mens het gaat betalen door duurdere producten en hogere belastingen.
    Last edited by VerSeg; 22 juli 2017, 10:01.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: De drie grote Duitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat merken samenwerken kan wel ... wat doet Ford, Citroën en Peugeot?
      Inderdaad ... overal dezelfde PSA motor insteken, hetzelfde chassis gebruiken en dergelijke.
      Mijn vorige Volvo had ook het chassis van een Ford ... ze delen dus ook kosten en ontwerpen.
      En wat heeft dat van invloed op de prijzen denk je?
      Of denkt men nu echt dat alleen Duitse merken dat doen?

      Het enige dat de pers bekomt is dat de beurzen crashen, de bedrijven veel geld gaan verliezen, mensen hun job en dat de gewone mens het gaat betalen door duurdere producten en hogere belastingen.
      En dat klopt dan nog ook.

      En niet vergeten te lezen WAAROM ze o.a. samenwerken : "Onder andere de manier waarop ze de controles op de uitstoot van schadelijke gassen kunnen omzeilen."

      Comment


      • #4
        Re: De drie grote Duitsers

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat merken samenwerken kan wel ... wat doet Ford, Citroën en Peugeot?
        Inderdaad ... overal dezelfde PSA motor insteken, hetzelfde chassis gebruiken en dergelijke.
        Mijn vorige Volvo had ook het chassis van een Ford ... ze delen dus ook kosten en ontwerpen.
        En wat heeft dat van invloed op de prijzen denk je?
        Of denkt men nu echt dat alleen Duitse merken dat doen?

        Het enige dat de pers bekomt is dat de beurzen crashen, de bedrijven veel geld gaan verliezen, mensen hun job en dat de gewone mens het gaat betalen door duurdere producten en hogere belastingen.
        Je mixt wel een aantal dingen.
        Citroën en Peugeot behoren tot dezelfde groep (zoals je zelf aangeeft PSA). Ze hebben een joint venture (openlijk) met Ford.
        Volvo was van de Ford groep totdat ze verkocht werden aan Geely.

        Dat auto's van dezelfde holding dezelfde zaken delen is normaal, denk ik dan maar. Joint ventures zijn ook perfect legaal. Dat gebeurt in (bijna) alle takken van de industrie. Als elk apart bedrijf al zijn eigen onderdelen moet ontwikkelen, zou de kostprijs voor de consument niet meer te doen zijn. Het is dus goedkoper en gemakkelijker zaken te delen. Maar zulke afspraken zijn legaal en worden ook gecommuniceerd.

        Dit is puur gesjoemel en (aldus) ook verboden bij wet en kan je onmogelijk vergelijken met het delen van dezelfde motor of chassis.

        Comment


        • #5
          Re: De drie grote Duitsers

          De grote terugroepactie van Mercedes beroert de gemoederen: is Mercedes ook schuldig aan geknoei met zijn dieselmotoren?


          Een nieuwe motor ontwerpen kost blijkbaar heel veel geld, en dat zal ook wel zo zijn voor een heleboel andere auto-onderdelen.
          Als ze dan een kant-en-klare motor kunnen kopen van een ander merk, dan is dat een flinke besparing.
          Daarom wordt er over de hele wereld samengewerkt, en worden er waarschijnlijk al veel langer prijsafspraken gemaakt om de winsten op peil te houden.

          Renault motoren worden ook in verschillende automerken gebruikt, onder andere in Mercedes, maar ik dacht dat het bij de diesels vooral over 1,5 of 1,6L motoren gaat (geen 2 liter of 2,1 liter waarover het gaat in het artikel hierboven).
          Het is ook zo dat de sturing van de motor aangepast kan worden door de autofabrikant, daardoor draait dezelfde motor niet 100% hetzelfde bij de verschillende automerken (vermogen, koppelcurve, verbruik en ook de uitstoot kunnen daardoor verschillen).
          VW motoren worden ook in Seat, Skoda en Audi gebruikt, maar daarom zijn nog niet alle motorspecificaties van die motoren hetzelfde (zelfs als die gekoppeld zijn aan een andere versnellingsbak wordt de motorsoftware daaraan aangepast).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            De drie grote Duitsers

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Dat auto's van dezelfde holding dezelfde zaken delen is normaal, denk ik dan maar. Joint ventures zijn ook perfect legaal.
            Als ik de motorkap van een Audi open trek, dan staat op vele onderdelen VW ... omdat het inderdaad tot dezelfde groep behoort.

            Nog voor Volvo aan de Chinezen verkocht werd, stond op veel onderdelen al made in China ... dan werkten ze dus ook al samen met ...?

            Een joint venture lost dus alles op?
            Ze mogen dus plots prijsafspraken maken en de klant teveel laten betalen?

            Goed, laat morgen de drie grote Duitse merken een joint venture aangaan wat technologie betreft, dus volledig legaal en zijn ze net als de andere plots in orde. [emoji1]

            Joint venture of niet, veel merken werken op een of andere manier samen of we het nu weten of niet.

            Afspraken maken om te foefelen is er wat over, maar eerst zien of het weer bewezen kan worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: De drie grote Duitsers

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              [url]

              Renault motoren worden ook in verschillende automerken gebruikt, onder andere in Mercedes, maar ik dacht dat het bij de diesels vooral over 1,5 of 1,6L motoren gaat (geen 2 liter of 2,1 liter waarover het gaat in het artikel hierboven).
              Inderdaad, de diesels vanaf 2.1L zijn gemaakt door Mercedes zelf...

              Comment


              • #8
                Re: De drie grote Duitsers

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Inderdaad, de diesels vanaf 2.1L zijn gemaakt door Mercedes zelf...
                Wat op zich al lang geen kwaliteitslabel meer garandeert

                Comment


                • #9
                  Re: De drie grote Duitsers

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Wat op zich al lang geen kwaliteitslabel meer garandeert
                  Geen ervaring mee... Nog nooit met Mercedes gereden...

                  Comment


                  • #10
                    Re: De drie grote Duitsers

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht



                    Een joint venture lost dus alles op?
                    Ze mogen dus plots prijsafspraken maken en de klant teveel laten betalen?

                    .
                    Nee, waar heb ik dat gezegd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De drie grote Duitsers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                      Nee, waar heb ik dat gezegd?
                      Ik vul gewoon aan ... [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De drie grote Duitsers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Geen ervaring mee... Nog nooit met Mercedes gereden...
                        Ik wel, maar dan met wat ik noem : de ijzeren reeksen!
                        Sinds de komst van de elektronica is de legendarische faam van betrouwbaarheid stevig en grondig verwoest. Vanaf de komst van de E-reeks met die puite-ogen zijn er zelfs grote problemen geweest met de roestbestendigheid, dat was vroeger ondenkbaar.
                        Mijn huidige W124 is 26 jaar oud en slaapt buiten. Ik zou begot niet weten waar ik roest zou moeten vinden.

                        Vroeger publiceerde T-A regelmatig de resultaten van de gebruikerstevredenheid/betrouwbaarheid en waren altijd de twee dezelfde merken 1 en 2 : Mercedes en Toyota. Toyota handhaaft zich nog altijd aan de top van de betrouwbaarheid terwijl Mercedes weggedeemsterd is.

                        Ik ben van de mijne heel tevreden geweest maar dat wil niet zeggen dat ik een blinde adoratie heb voor het merk, de cijfers zijn wat ze zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De drie grote Duitsers

                          Mercedes is wel terug, en de andere duitsers ook.

                          Er is de laatste jaren enorm in kwaliteit en betrouwbaarheid geďnvesteerd.
                          Mijn Audi heeft nu 120.000 km, en die is buiten de 4 voorgeschreven beurten nooit in de garage geweest. En buiten onderhoud is er ook nog niks mis aan geweest.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De drie grote Duitsers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Mercedes is wel terug, en de andere duitsers ook.

                            Er is de laatste jaren enorm in kwaliteit en betrouwbaarheid geďnvesteerd.
                            Mijn Audi heeft nu 120.000 km, en die is buiten de 4 voorgeschreven beurten nooit in de garage geweest. En buiten onderhoud is er ook nog niks mis aan geweest.
                            Show me the statistics for Merc. zou ik dan zeggen.

                            Betreft betrouwbaarheid is Audi trouwens nooit weg geweest, mijn Audi 100 was een zalige wagen (maar in zomer een echte serre). Mijn huidige A3 heeft er 260.000, enige kost was een kapotte turbo.
                            Zelf heb ik nooit begrepen hoe iemand iets kan zeggen over de betrouwbaarheid van een kwasi-nieuwe auto.

                            Als ik een wagen had van rond de 100.000 km met een zware kost, ik brak het kot af

                            Nee, even alle gekheid op een stokje : betrouwbaarheid is enkel te meten via statistieken maar ook statistieken zijn niet perfect maar helaas de enige mogelijkheid.
                            Laat ons ook even niet vergeten dat bepaalde slijtage gedateerd is in jaren, andere in kilometers en dan nog. Ik licht even toe : bij ons thuis had mijn vader een broodronde, hadden ze me toen verteld dat een koppeling meer dan 100.000 km kon hebben dan had ik eens goed gelachen.
                            Lakkwaliteit heeft daarentegen weinig te maken met kilometers.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De drie grote Duitsers



                              Voila, ik heb hier gekozen voor de Mercedes S reeks, het elitemodel. Plak daar maar eens een eenvoudige Toyota Corolla naast en zeg me wat je ziet.

                              Comment

                              Working...
                              X