Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst (+ Update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst (+ Update)


    De polder van Lier omstreeks zonsopkomst.




    Originele post:


    [I]





    Update:



    Allen bij voorbaat dank voor het bekijken en voor de reacties. Elke reactie wordt geapprecieerd!


    Met vriendelijke groeten,
    Smets84.
    Last edited by Smets84; 23 juli 2017, 21:08. Reden: Plaatsing update

  • #2
    Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

    knap - heel mooi licht
    Merkwaardig dat het gras al licht krijgt terwijl de zon nog niet in beeld is - weerkaatsing via de wolken (?)
    Mooie compo ook
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

      mooie foto / moment ,vorig commentaar kan ik bijtreden ,beetje raar ,of het zou moeten zijn dat heldere partijen iets teveel geaccentueerd zijn ,ook zie ik een lelijke halo boven de boomkruinen ,hier zou nochtans iets heel moois van te maken zijn

      Comment


      • #4
        Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        knap - heel mooi licht
        Merkwaardig dat het gras al licht krijgt terwijl de zon nog niet in beeld is - weerkaatsing via de wolken (?)
        Mooie compo ook
        Peter
        Dat kan inderdaad niet, maar ach kom ik vind de foto wel mooi hoor.
        Toch zou ik het gras maar voor de helft oplichten zodat het iets minder opvalt.
        Maar toch vind ik het een mooie foto!
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

          Dit vind ik heel mooi, heel helder gedaan. Allicht heb je weinig aan deze reactie maar iets in de foto trekt me wel aan...

          Comment


          • #6
            Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

            Prachtig en het oplichtende gras geeft een heel mooi effect. Sterke lucht en wolken!
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

              De dramatiek in de wolkenpartij vind ik erg knap, zelf zou ik het opgelichte gras iets terugschroeven, maar het is zeker een foto waar je wat langer naar kijkt

              Comment


              • #8
                Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                Dit beeld schept een onheilspellende sfeer. Mooie dieptewerking en kleurencombinatie. Dat een gedeelte van het gras misschien iets teveel werd opgehelderd stoort me niet. Voor mij zeker geslaagd

                Comment


                • #9
                  Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                  Het licht op het gras in de voorgrond inderdaad net even te veel opgehaald, maar buiten dat is het wel een pracht foto...Kleuren en licht zijn heel mooi..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                    Erg bedankt iedereen voor de mooie en zeer constructieve reacties !

                    De lichtere en donkere gebieden waren min of meer (miniem) aanwezig, maar het was een bewuste keuze van mij om ze extra te accentueren in de nabewerking. Ik speelde met dat idee om het geheel ook op de begane grond wat ‘dramatiek’ mee te geven . Ik geef toe… het is een loopje nemen met de realiteit . Het is altijd interessant om te lezen hoe reacties daaromtrent verdeeld kunnen zijn.

                    Ik heb dan ook bij deze een update geplaatst waarbij die lichte en donkere gedeelten op de begane grond meer geneutraliseerd werden in de hoop dat dit meer natuurlijker oogt.


                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    ...ook zie ik een lelijke halo boven de boomkruinen ,hier zou nochtans iets heel moois van te maken zijn
                    Bedankt om me erop te wijzen ! Tijdens de bewerking had ik met sterke halovorming te kampen die ik zo goed als mogelijk heb trachten weg te werken. Maar inderdaad, de overgang tussen de boomkruinen en de lucht/wolken verloopt bij nader inzicht niet altijd zo koosjer en dat had ik toch moeten zien. In de geplaatste update heb ik getracht dit verder aan te pakken. Het was mij toch een hardnekkige halo en ik kan alleen hopen dat dit een verbetering is .

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                      Knappe opname, schitterend van compo en licht !
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                        Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                        De dramatiek in de wolkenpartij vind ik erg knap, zelf zou ik het opgelichte gras iets terugschroeven, maar het is zeker een foto waar je wat langer naar kijkt
                        Deze reactie komt het meest overeen met mijn mening.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                          ik wilde hier vanalles neerpennen, maar eigenlijk staat het er allemaal al.

                          dat gras (voorgrond) oplichten, dat je bij andere foto's op BD ook regelmatig. Ben daar zo geen fan van, netjes ondergaande zon en dan helder belichte gebieden. Lijkt in eerste instantie mooi, maar als je blijft kijken dan stoort het (mij).
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Polder van Lier, omstreeks zonsopkomst.

                            ik kan volgen met Iegienie

                            Comment

                            Working...
                            X