Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud type nummerplaat en adreswijziging...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud type nummerplaat en adreswijziging...

    Goeieavond allen,

    Wij zijn ondertussen reeds 1,5 jaar verhuisd naar ons nieuwe huis.
    Uiteraard de adreswijziging doorgegeven aan de gemeente, de autoverzekering en autopapieren laten aanpassen.

    Mijn auto uit 2010 heeft nog de oude klassieke roze kaart (inschrijvingsbewijs) waar ze op de gemeente met de hand de adreswijziging hebben genoteerd en afgestempeld. Deze ruimte is ook voorzien op de oude modellen.
    De auto is ondertussen ook al 2x langs de keuring geweest en bleek ook in orde.

    Nu heb ik een snelheidsovertreding gemaakt en via via heb ik de PV in handen gekregen omdat deze naar het vorige adres werd gestuurd....
    De aanpassing van de gemeente loopt blijkbaar vast op de DIV waardoor deze nooit tot bij mij kan geraken.
    Nu heb ik geluk (of pech) dat ik de PV toch in handen heb gekregen want voor hetzelfde geld krijg ik 5 aanmaningen of erger zonder dat ik volgens mij iets nagelaten heb om te doen...

    OK ok, ik zal mij wel binnenkort ergens in regel proberen te stellen maar wat zou er kunnen gebeuren indien ik deze boete symbolisch niet betaal?
    Kan men mij aanrekenen dat de PV nooit via de juiste manier tot bij mij geraakt is?

    Iemand ervaring hiermee?

    Alvast bedankt,
    Bart

  • #2
    Oud type nummerplaat en adreswijziging...

    De PV is geldig opgesteld en ze gaan zeggen dat jij er maar voor moet zorgen dat het allemaal juist is.

    Maar hoe krijg je de jaarlijkse rijtaks dan?
    Die is toch ook gekoppeld aan dat adres?
    Dan zou je die toch ook niet krijgen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

      Dat dacht ik ook... maar die krijg ik netjes op het juiste adres toegestuurd.

      Comment


      • #4
        Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

        Eens informeren bij DIV misschien?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

          Vandaag 45 minuten aan de telefoon gehangen met de dienst DIV...
          Ze weten het ook niet! Haha

          3x doorgeschakeld, nagekeken en opgezocht maar ze zien dat er iets niet klopt.
          Ze gaan me terugbellen zodra ze weten waar de fout zit

          k heb weer iets gedaan precies...

          Groeten,
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

            Je bent er in geslaagd om een fout te introduceren in de belgische burocratie.
            Laat ze het maar uitzoeken.

            Ik hoop wel dat ze nu niet ineens nog 10 onbetaalde boetes gaan terug vinden want dan ga je even niet lachen denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Je bent er in geslaagd om een fout te introduceren in de belgische burocratie.
              Laat ze het maar uitzoeken.

              Ik hoop wel dat ze nu niet ineens nog 10 onbetaalde boetes gaan terug vinden want dan ga je even niet lachen denk ik.
              Hopelijk krijgt TS wel zijn verkeersbelasting toegestuurd.

              Ooit kreeg ik eens de verkeersbelasting toegestuurd en het kleur van het formulier was geel ipv het normale wit met rood/groene opdruk.
              Ik dacht eerst dat ze voor ander papier hadden gekozen, maar toen ik een beetje beter keek, zag ik dat het de verkeersbelasting was + een boete van (toen nog) 500 Bef.

              Telefonisch inlichtingen genomen : bleek dat ik na verschillende aanmaningen nog steeds mijn verkeersbelasting niet had betaald .
              Wij hadden nooit iets ontvangen, laat staan aanmaningen, en waarom zouden wij na 35 jaar correct betalen plots niet meer of te laat betalen (wat ik ook telefonisch meldde).
              Er was geen lievemoederen aan, het was aan mij om te bewijzen dat ik niks had ontvangen volgens het madammeke van de verkeersbelasting .

              Hoe ik dat moest bewijzen ??? Dat is uw probleem meneer.
              Ik heb dan maar betaald, inclusief boete, om er vanaf te zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Hopelijk krijgt TS wel zijn verkeersbelasting toegestuurd.

                Ooit kreeg ik eens de verkeersbelasting toegestuurd en het kleur van het formulier was geel ipv het normale wit met rood/groene opdruk.
                Ik dacht eerst dat ze voor ander papier hadden gekozen, maar toen ik een beetje beter keek, zag ik dat het de verkeersbelasting was + een boete van (toen nog) 500 Bef.

                Telefonisch inlichtingen genomen : bleek dat ik na verschillende aanmaningen nog steeds mijn verkeersbelasting niet had betaald .
                Wij hadden nooit iets ontvangen, laat staan aanmaningen, en waarom zouden wij na 35 jaar correct betalen plots niet meer of te laat betalen (wat ik ook telefonisch meldde).
                Er was geen lievemoederen aan, het was aan mij om te bewijzen dat ik niks had ontvangen volgens het madammeke van de verkeersbelasting .

                Hoe ik dat moest bewijzen ??? Dat is uw probleem meneer.
                Ik heb dan maar betaald, inclusief boete, om er vanaf te zijn.
                Ik kan ook zo'n paar straffe verhalen vertellen. Vlak na mijn verhuis : een dagvaarding van de rechtbank van 1e aanleg in kortrijk. Meer dan een toenmalig kwart miljoen aan facturen niet betaald.
                Ik had zelfs een advokaat, ik bel dus die vent op en hij lacht me vierkant uit. Dan gebeld naar de rechtbank zelf, ze wisten er van, ik liep dus gewoon met mijn kop tegen de muur.
                Op de duur werd ik dat spelletje moe en werd kwaad : ik zei : trek uw plan, ik kom niet af.
                Dan zullen we u bij verstek veroordelen meneer !

                Voelt raar aan hoor.

                Dus ik een naamgenoot opgezocht en bingo, hij was het. Telefoontje, hij trok zich daar allemaal niks van aan. Tenslotte gedreigd dat ik er mee naar de pers zou gaan. Doe maar voor hem geen probleem.

                En daar sta je dan, ik heb het allemaal zelf mogen uitzoeken.

                Comment


                • #9
                  Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                  Normaal , zelfs al 1.5 jaar geleden , moet je een nieuwe plaat aanvragen bij adreswijziging.
                  Je hebt idd de plek op het inschrijvingsbewijs maar dit doen ze niet meer (ook omdat de oude platen er uit moeten)
                  Tis dat ze er bij de keuring ook over kijken

                  Comment


                  • #10
                    Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                    Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                    Normaal , zelfs al 1.5 jaar geleden , moet je een nieuwe plaat aanvragen bij adreswijziging.
                    Blijkbaar dus alleen wanneer er geen vakje voorhanden is om een adreswijziging op aan te brengen?

                    Zo staat op de website van de overheid:

                    "Adreswijziging
                    Wanneer u van adres verandert, beschikt u over veertien dagen om uw kentekenbewijs te laten wijzigen op het kantoor van uw nieuwe gemeente. De wijziging wordt onmiddellijk aangebracht in het daartoe bestemde vakje op uw kentekenbewijs.
                    Indien er geen vakje meer voorhanden is, stuurt U een inschrijvingsaanvraag naar de DIV met in vak "X10" (Eventuele bijkomende inlichtingen) de vermelding "ADRESVERANDERING - GEEN PLAATS MEER OP HET KENTEKENBEWIJS".
                    Een verzekeringsvignet moet in vak "Z" geplakt worden. Voeg bij uw aanvraag het kentekenbewijs.
                    De DIV zal u een duplicaat van uw kentekenbewijs met uw nieuw adres opsturen, indien U over een kentekenplaat van het Europees formaat beschikt.
                    Indien het bedoelde duplicaat een kentekenbewijs betreft verbonden aan een kentekenplaat van oud formaat, zal de DIV U een nieuwe kentekenplaat van Europees formaat afleveren tezamen met het bijbehorend kentekenbewijs (via bpost en tegen 30 €).
                    Vergeet in dit geval zeker niet uw oude kentekenplaat, ter schrapping, over te maken aan de DIV."

                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                      Vanmiddag telefoontje gekregen van de DIV

                      Gevraagd om mijn gegevens te verifieren en mijn nummerplaat door te geven. Ze hebben het nodige gedaan en zou nu in orde moeten zijn.
                      Waar het fout gelopen is wilde men mij niet zeggen...

                      Ik zal me straks even laten flitsen en bevestigen of t nu in orde is

                      Groeten,
                      Bart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                        Als ik dat zo hoor kan je dat niet enkel met een oude nummerplaat voorhebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oud type nummerplaat en adreswijziging...

                          Zo heeft een naamgenoot van m'n vader 's een rekening op diens naam geopend - niet zo grappig - vooral om dat terug afgesloten te krijgen (veel geloop heb je daar mee - en kopzorgen).

                          Comment

                          Working...
                          X