Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

    Iemand een idee hoe dit komt?
    Noch op NED1, noch op LA UNE, noch op EUROSPORT zijn er die storende blokkerige beelden...
    Alléén op EEN!

  • #2
    Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Iemand een idee hoe dit komt?
    Noch op NED1, noch op LA UNE, noch op EUROSPORT zijn er die storende blokkerige beelden...
    Alléén op EEN!
    Niet gans de rit zitten kijken, maar toch een paar uur, en niks gemerkt.

    Comment


    • #3
      Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Iemand een idee hoe dit komt?
      Noch op NED1, noch op LA UNE, noch op EUROSPORT zijn er die storende blokkerige beelden...
      Alléén op EEN!
      Telenet ? Misschien foutieve pakketten ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Telenet ? Misschien foutieve pakketten ?
        Zou kunnen...
        Hoewel ik geen jota snap van wat je daarmee bedoelt hoor...

        Comment


        • #5
          Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

          Via het menu van de decoder kan je de signaalkwaliteit en het aantal foutieve pakketten zien, als dat niet optimaal is dan uit zich dit in blokvorming.
          Maar daarom ligt dat niet bij uw eigen installatie.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

            Heb de coax even losgekoppeld properhemaakt en teruggezet langs beide zijden. Signaal is nu 96 ipv. 91.
            Maar ik vraag me af waarom alléén bij één blokvorming ontstaat...
            Alle zenders moeten toch door diezelfde coax.
            Of heeft het mss. te maken met de datahoeveelheid per zender?

            Comment


            • #7
              Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

              Hier was ooit ene tegen een cabine gereden waardoor er een barstje zat in een connectie ... bij vochtig weer hadden we blokvorming, alleen op VTM.
              Bizar maar blijkbaar mogelijk.
              Een echt logische verklaring konden ze daarvoor niet geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                Stekker v/d digicorder of box even uittrekken 1 min. wachten en terug in kan ook helpen, desnoods de stekker van het hele zootje dat binnenkomt en hetzelfde doen (1 min.wachten).

                Ik heb daar immers een stopcontact met een aan en uit knop staan.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                  Laatst heb ik het ook gehad op 1 zender en was na 2 dagen vanzelf verdwenen, had toen bij 99% signaalsterkte toch een 13.000 tal foutieve pakketten .
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Iemand een idee hoe dit komt?
                    Noch op NED1, noch op LA UNE, noch op EUROSPORT zijn er die storende blokkerige beelden...
                    Alléén op EEN!
                    Ook bij mij op de glasvezel in Nederland op NED1 kreeg ik blokkerige beelden tijdens de tour.
                    Dat komt niet door je aansluiting en ook niet door de VRT of NED1 zender. De oorzaak ligt in Frankrijk door slechte digitale verbindingen in de Tour tussen de -mobile- camera's in de lucht of op de motoren en de regiewagen. Dat kan komen door het weer of dat er een berg of gebouw de verbinding stoort.
                    In de tijd dat in de Tour nog analoog uitgezonden werd had je van een blokkerig beeld geen hinder bij een slechte verbinding, maar je kreeg toen wel soms strepen of ruis.
                    Last edited by Eenbes; 20 juli 2017, 21:28.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                      Ik had ditzelfde fenomeen maar alleen op de zenders van de VRT. Kreeg van Telenet een nieuwe decoder en het probleem is opgelost.


                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Ook bij mij op de glasvezel in Nederland op NED1 kreeg ik blokkerige beelden tijdens de tour.
                        Dat komt niet door je aansluiting en ook niet door de VRT of NED1 zender. De oorzaak ligt in Frankrijk door slechte digitale verbindingen in de Tour tussen de -mobile- camera's in de lucht of op de motoren en de regiewagen. Dat kan komen door het weer of dat er een berg of gebouw de verbinding stoort.
                        In de tijd dat in de Tour nog analoog uitgezonden werd had je van een blokkerig beeld geen hinder bij een slechte verbinding, maar je kreeg toen wel soms strepen of ruis.
                        Inderdaad, ik vraag me soms af, hoeveel decoders en routers er terug gaan, ook bij andere storingen, terwijl het zo simpel op te lossen is door alles een keer terug opstarten. Stroom eraf, los koppelen van de connectie ( 30sec ) en opstarten. En die blok vorming is echt wel een transmissie probleem !
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Inderdaad, ik vraag me soms af, hoeveel decoders en routers er terug gaan, ook bij andere storingen, terwijl het zo simpel op te lossen is door alles een keer terug opstarten. Stroom eraf, los koppelen van de connectie ( 30sec ) en opstarten. En die blok vorming is echt wel een transmissie probleem !
                          Dit is wel altijd het eerste wat ze je vragen te doen wanneer je belt ivm een technisch probleem (bij Telenet toch).
                          Na een paar keer bellen weet ik dat, en nu doe ik die reset vóór ik bel ivm een eventueel probleem, en inderdaad meestal is het probleem er mee verholpen.
                          Anders digibox binnen in het Telenetcenter in Waregem, krijg onmiddellijk een nieuwe, en de zaak is ook opgelost (je bent wel je opgenomen programma's kwijt).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            De oorzaak ligt in Frankrijk door slechte digitale verbindingen in de Tour tussen de -mobile- camera's in de lucht of op de motoren en de regiewagen.
                            Dat is een logische verklaring en gebeurt regelmatig.
                            Maar dan zijn er toch aparte opnames geweest voor Djivan want hij heeft een paar uur zitten kijken en niets gemerkt. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gepixelde beelden tijdens de tour op VRT alléén

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat is een logische verklaring en gebeurt regelmatig.
                              Maar dan zijn er toch aparte opnames geweest voor Djivan want hij heeft een paar uur zitten kijken en niets gemerkt. [emoji1]
                              De touruitzending van 19 juli ll. duurde van 14u14 tot over 18u.
                              Wanneer ik een paar uur kijk, dan zijn er ook nog een paar uur dat ik niet kijk.
                              Misschien dat die blokvorming net dan voorkwam.

                              Maar ja ik begrijp het, hiervoor moet je eventjes nadenken hé .
                              Maar stalk maar verder, ik heb een olifantenvel , en anders grijpen de mod's wel in.

                              Comment

                              Working...
                              X