Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

    Wanneer ik m'n laptop opstart dan geeft het scherm de eerste minuten een fletse indruk. om dan na die paar minuten plots te veranderen in een warmer kleurenpalet.
    Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat er twee drivers actief zijn, namelijk de standaard Intel -, en ook de driver specifiek voor mijn Nvidia videokaart.
    Alléén weet ik niet hoe ik aan de Nvidia de voorkeur kan geven zodat die meteen bij opstarten toegepast wordt.
    Helpt er mij even iemand?
    Last edited by dréten; 18 juli 2017, 10:54.

  • #2
    Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

    Als je dit niet kan aanpassen in je BIOS (en ik denk het niet, bij mij lukt dat ook niet) ga je moeten wachten tot de drivers zijn opgestart.

    Je kan proberen om via apparaatbeheer de integrated GPU uit te zetten, maar win10 zou wel eens zottekes kunnen doen daarna.

    Comment


    • #3
      Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

      Waarom ga je niet op zoek naar een nieuwe driver bij Nvidea?
      Sla die op, niet installeren, en verwijder eerst eens die Intel driver.
      Herstart uw laptop en installeer dan de nieuwste Nvidea driver.
      PS: Je werkt toch niet met een kalibratietoestel?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

        Te laat: heb vanuit apparaatbeheer nieuwe drivers gezocht, gevonden, en die werden automatisch geïnstalleerd.
        Heb dat in buitenomstandigheden gedaan. Direct even checken of de kleuren nog "verspringen" na een paar minuten. Anders kan ik mss. nog wel terugkeren naar de vorige toestand en vervolgens jou tip proberen LG.

        Beiden welbedankt alvast ;-)

        Comment


        • #5
          Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

          Prbleem opgelost, blijkbaar!
          That's where friends are for, weeral eens!

          Comment


          • #6
            Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

            Blijkbaar hebben ze lessen getrokken uit het verleden bij Nvidea en verwijderen ze eerst de oude driver voor ze een nieuwe installeren.
            Vroeger waren daar soms problemen bij.
            En 't is dus niet alleen bij laptops maar ook bij destops dat ze regelmatig verbeterde drivers maken.
            Enfin of afijn, 't is opgelost. ;-)
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Blijkbaar hebben ze lessen getrokken uit het verleden bij Nvidea en verwijderen ze eerst de oude driver voor ze een nieuwe installeren.
              Vroeger waren daar soms problemen bij.
              En 't is dus niet alleen bij laptops maar ook bij destops dat ze regelmatig verbeterde drivers maken.
              Enfin of afijn, 't is opgelost. ;-)
              Bij de installatie van een Nvidia-driver krijg je op een bepaald moment de keuze of je een verse installatie wil doen of niet : in het eerste geval wordt de oude driver verwijderd (en alle instellingen). Dat betekent dus ook dat je PC opnieuw opgestart wordt tijdens de installatie (verplicht). In het 2e geval blijven de instellingen bewaard, en hoef je niet te herstarten tijdens de installatie.
              Dat is trouwens al jaren zo.
              Standaard is de instelling dat de vorige driverinstellingen NIET verwijderd worden.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                Ik vraag me eigenlijk af wat het nut nog is van die IntelHD GPU, als er ook een videokaart in de laptop steekt die toch een stuk beter zou moeten zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                  In "Programma's en Onderdelen" staan 3 Nvidea drivers:
                  - 3D version stuurprogramma 376.53
                  - Grafisch stuurprogramma 376.53
                  - HD Audio stuurprogramma 1.3.34.17
                  Bij de installatie van nieuwe driver(s) gaat mijn scherm uit voor hooguit een drietal seconden en gaat dan weer aan.
                  Heropstarten moet ik niet onmiddellijk maar de drivers zullen pas werken bij een herstart staat er inderdaad duidelijk bij.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Ik vraag me eigenlijk af wat het nut nog is van die IntelHD GPU, als er ook een videokaart in de laptop steekt die toch een stuk beter zou moeten zijn.
                    Waarschijnlijk zit er een Intel grafische chip op het mobo voor een goedkopere configuratie samen te stellen zonder afzonderlijke graka.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Ik vraag me eigenlijk af wat het nut nog is van die IntelHD GPU, als er ook een videokaart in de laptop steekt die toch een stuk beter zou moeten zijn.
                      LG zijn reden +
                      o.a. power consumption. Integrated vraagt minder energie, dus kan je langer werken op je batterij.
                      Ook warmte: de dedicated wordt warmer, dus ook weer meer belasting voor je systeem.
                      Bijkomend is natuurlijk ook dat hij minder uren draait en dus langer zal meegaan.

                      Dus om die uit te schakelen is enkel interessant als ge uw systeem altijd gebruikt voor GPU belastende programma's en/of hij altijd aan het net hangt. Of als ge natuurlijk problemen hebt met uw integrated GPU

                      Comment


                      • #12
                        Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                        Dus:
                        Ik zou mss. beter instellen dat die NVIDIA alléén werkt voor bv. Autocad, 3DSMax en Lightroom. En gewoon de Intel voor Office en dergelijke?

                        Comment


                        • #13
                          Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Dus:
                          Ik zou mss. beter instellen dat die NVIDIA alléén werkt voor bv. Autocad, 3DSMax en Lightroom. En gewoon de Intel voor Office en dergelijke?
                          In principe is dat de bedoeling, maar als je niet op een € kijkt en ook om de 2 jaar een laptop koopt, moet je er geen belang aan hechten, zou ik zeggen. Ben je wat zuiniger op je spullen, dan is het de beste werkwijze.

                          Normaal gezien kan je via de software van NVIDIA instellen bij welke programma's hij standaard moet ingeschakeld worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                            Dat wist ik al, maar had er tot nu geen energie in gestoken ;-)
                            Goeie tip!

                            Comment


                            • #15
                              Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

                              Eigenlijk verta ik niet waarom ze in een laptop een afzonderlijke graka steken.
                              Ze willen dat ding zo plat mogelijk maken en hij mag absoluut geen lawaai maken en hij moet bovendien redelijk koel blijven.
                              Dat is tegenwoordig wel mogelijk maar hoelang zal dat ding meegaan?
                              Waarom maken ze aan de onderkant geen deksel dat je kan afnemen om vervolgens de laptop op een koelblok te leggen?
                              Maar ja, sommigen willen met een laptop de prestaties van een desktop evenaren.
                              In feite moest een laptop een klein ding blijven om kantoorwerk mee te doen in de trein of achteraan in de auto.
                              Maar dat doet tegenwoordig de smartphone wel zeker?
                              Gisteren twee ministers in het parlement druk met hun smartfeun bezig, en .................. ah ja.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X