Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart probleem !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart probleem !

    Hallo , Heb me onlangs compact flash Extreme Pro 160 UDMA 7 van Sandisk aangeschaft, en wanneer ik de foto,s importeer met Photoshop Elements 12 komt er telkens de melding dat foto,s niet zijn geinporteerd !
    Wordt deze kaart misschien niet ondersteund , heeft hier iemand ervaring mee of ook al meegemaakt en wat was de oplossing , zou deze kaart wel willen gebruiken !

    Bedankt Bijvoorbaat
    Pierre

  • #2
    Re: Geheugenkaart probleem !

    Heb je al op een andere manier proberen te importeren? Dus via kaartlezer of dergelijke?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart probleem !

      via de kaartlezer gaat het niet met deze kaart met een SD kaartje lukt het me wel via de kaartlezer !

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart probleem !

        Waarschijnlijk ondersteund jouw kaartlezer deze kaart niet.
        Met wat geluk is er een software update voor je kaartlezer en kun je het zo oplossen.


        --
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart probleem !

          En anders door de camera rechtstreeks te verbinden met de computer, via USB?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart probleem !

            Wat als je via de kaart lezer de bestanden van je kaart naar hd kopieert, wat gebeurt er dan?

            Ik had een situatie waarbij ik het ook op geen enkele manier van de kaart kreeg toen heb ik maar de sandsik recovery software er op los gelaten.

            In principe komt elk kaartje met een software code die je voor deze software nodig hebt om het te kunnen gebruiken.

            Als je alles er af hebt, format de kaart in het toestel en schiet de kaart opnieuw vol en kijk of je tegen hetzelfde euvel aan loopt, zo ja dan is het prullenbak anders kan je redelijkerwijs ervan uitgaan dat er tijdens het fotograferen een schrijffout op de kaart heeft plaats gevonden.

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart probleem !

              Is de kaartlezer wel compatibel met dat geheugenkaartje?
              Probeer eerst of je de foto's via de camera zelf op de pc kan zetten, formatteer niets, en probeer zeker geen recovery software voor je 100% zeker bent dat de geheugenkaartlezer compatibel is.
              Als je de foto's nog kan bekijken op het schermpje van de camera, dan zitten ze nog op het geheugenkaartje, sluit dan de camera aan op de pc om de foto's zo te downloaden, en zoek nadien naar een geschikte geheugenkaartlezer.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart probleem !

                Kaartlezer pas gekocht ,compatible voor mijn mac , kan wel foto,s importeren met diezelfde kaartlezer naar progamma foto,s (mac) naar photoshop Elements 12 lukt het me niet raar toch ?

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart probleem !

                  Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                  Kaartlezer pas gekocht ,compatible voor mijn mac , kan wel foto,s importeren met diezelfde kaartlezer naar progamma foto,s (mac) naar photoshop Elements 12 lukt het me niet raar toch ?
                  Compatibel met je Mac ok, maar ook compatibel met het kaartje? Niet alle kaartjes zijn hetzelfde.
                  Sommige kaartlezers kunnen door software geupgrade worden.

                  --
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart probleem !

                    Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                    Kaartlezer pas gekocht ,compatible voor mijn mac , kan wel foto,s importeren met diezelfde kaartlezer naar progamma foto,s (mac) naar photoshop Elements 12 lukt het me niet raar toch ?
                    Ik vraag me af of dit niet hetzelfde probleem is als wat ik met Adobe Bridge CS6 meemaakte, bij upgraden -ik denk naar- El Capitan. Opeens herkende Bridge/Photo Downloader de camera niet meer, geen enkele camera trouwens (ook de iPhone niet); gek, want Lightroom 6 herkent wel de camera.
                    Oplossing: ik ben overgeschakeld naar Image Capture ( zelf) en geen probleem meer. Topics gestart zowel bij Apple als bij Adobe die elkaar de schuld gaven.
                    Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat Adobe Bridge CC gratis is, en kan gebruikt worden zonder de rest van het abonnementengedoe. En wat wil het geval? Photo Downloader herkent m'n camera weer!

                    Ik vermoed dat dit zoiets is: een Adobe programma dat opeens je kaart of camera niet meer herkent.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart probleem !

                      Denk ook wel dat het probleem bij Adobe ligt , aangezien hij ze wel inporteerd in foto,s van Mac , denk dat ik zal upgraden naar Lightroom .

                      Nogmaals dank aan iedereen ,
                      Pierre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart probleem !

                        Als je niet in het abonnementensysteem wil stappen, zul je snel moeten zijn, en bovendien is LR6 goed weggestopt. Lees daarover meer hier: http://forum.belgiumdigital.com/f7/l...op-549134.html
                        Ik vermoed dat een latere versie van Elements (zitten we intussen niet aan v.15?) wel de camera zal herkennen.

                        Wat ik persoonlijk doe (op Mac uiteraard): ik schiet in RAW+JPG.
                        1) Ik haal, meestal rechtstreeks van de camera (USB-verbinding met Mac), de bestanden van de camera via Image Capture, en zet ze in een folderstructuur yyyy/mm/yymmdd op een externe harde schijf;
                        2) Ik scheid de RAWs van de JPGs
                        3) De JPGs laad ik op in Photos (vroeger iPhoto) en verwijder ik daarna (nadat ik zeker ben dat de transfer goed verlopen is, soms pas dagen later) van de externe HD
                        4) De RAWs blijven staan, maar worden gebruikt voor post-processing.

                        In Photos zie je onmiddellijk welke beelden goed zijn, en welke niet. Voor vele foto's kan ik mbv Photos (of extensies van Photos) de nodige aanpassingen maken.
                        Maar als ik bv een foto aantref die ik hier wil posten, zoek ik naar het corresponderende RAW-bestand, want dat zal ik dan gaan ontwikkelen en verder bewerken.
                        Last edited by LesC; 19 juli 2017, 10:22.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart probleem !

                          Thanks LesC

                          Comment

                          Working...
                          X