Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of macbook pro voor de dochter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook of macbook pro voor de dochter

    Niet voor mij dus
    De dochter begint volgend academiejaar met universitaire studies en ze zou graag een laptop hebben met een behoorlijke batterij.
    Vermits ze thuis op een iMac werkt zou ze graag een Apple laptop kopen. ( enfin, krijgen van de ouders )

    Ik zou spontaan denken aan een Macbook omwille van de ultra-draagbaarheid. Ik denk dat hij haast uitsluitend zal gebruikt worden voor typwerk en surfen. ( Ze begint rechten - dus ze zal niet aan CAD/CAM moeten doen - scheel ook wat aan processorkracht denk ik )

    Of zou ze toch beter een Macbook Pro 13 inch nemen ? ( omwille van meer aansluitingen ? )

    En kan zij via de universiteit betere voorwaarden krijgen, of is het gewoon de onderwijs-store van Apple ?

    Hier zitten ongetwijfeld al wat mensen met kinderen die aan hun hogere studies bezig zijn.

    Bij voorbaat dank.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Macbook of macbook pro voor de dochter

    Ik zou daar zelf weinig aan twijfelen en gaan voor de grootste connectiviteit.
    Op deze toestellen speelt dik of dun weinig mee vind ik, ze zijn beiden al heel licht en dun.

    Ik weet niet of er nog een verschil zit in scherm tussen beide?
    Processorkracht zal nu wel genoeg zijn, maar als ze pas begint met hogere studies, dan moet die in principe nog jaren mee en ook de applicaties van de toekomst vlot kunnen laten draaien.

    Beiden zijn goed natuurlijk. [emoji1]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

      Hallo ik werk met een Macbook Pro 13 inch van midden 2014, ben zeer tevreden en kan nog alle applicatie gebruiken zonder vertraging.
      Het is een aanrader

      Comment


      • #4
        Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

        Bij mij kregen ze een laptop naar keuze nadat ze geslaagd waren in het eerste jaar.
        Ze hebben allemaal gekozen voor de MAcBook Pro 13'.
        Met studentenkorting gaat daar 6% af.
        Nu, veel aansluitingen zitten daar ook niet meer op.
        Maar die dingen gaan wel een hele tijd mee, en indien nodig kan je daar ook office for mac op draaien.

        Comment


        • #5
          Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

          Vraag is of die 6% korting interessant is ... soms geven bepaalde winkels meer korting, ook al is dat niet echt gebruikelijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Bij mij kregen ze een laptop naar keuze nadat ze geslaagd waren in het eerste jaar.
            Ze hebben allemaal gekozen voor de MAcBook Pro 13'.
            Met studentenkorting gaat daar 6% af.
            Nu, veel aansluitingen zitten daar ook niet meer op.
            Maar die dingen gaan wel een hele tijd mee, en indien nodig kan je daar ook office for mac op draaien.
            Ha ha, goed punt, Tommie !
            Vraag is ook of ze die écht nodig hebben...

            edit: Amai neen, ook niet veel aansluitingen meer....maakt al niet veel verschil MB of MBP

            Ik heb hier anders wel genoeg oude laptops, maar helaas vragen die allemaal een stopcontact.
            Nu in principe, als ik daar een nieuwe batterij in steek kan ze toch minstens een uur of 4 verder denk ik. ( Thinkpads X60 / X61 )
            Last edited by Alfa Centauri; 17 juli 2017, 22:05.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

              Wij zijn nog ouderwets, en willen veel aansluitingen, sleuven, dvd-spelers en de hele reutemeteut, maar het jonge volkje heeft dat echt niet meer nodig, die streamen of halen hun gerief uit de wolken...

              Comment


              • #8
                Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                "Vraag is ook of ze die écht nodig hebben...", het is gelijk met fotografie dan wil toch ook het beste

                Comment


                • #10
                  Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Wij zijn nog ouderwets, en willen veel aansluitingen, sleuven, dvd-spelers en de hele reutemeteut, maar het jonge volkje heeft dat echt niet meer nodig, die streamen of halen hun gerief uit de wolken...
                  Klopt, USB sticks gebruiken ze zelden of nooit.

                  Comment


                  • #11
                    Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                    de keuze voor een laptop hangt in grote mate af van het soort studies. Mijn zoon die op het ogenblik laatste jaar master chemical engineering doet in eindhoven heeft gekozen voor een windows... zijn vriend koos bij de start van zijn bachelor voor een mac... maar kan daar nu in feite bij zijn studie niets mee aanvangen en is moeten overschakelen naar windows.
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #12
                      Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                      In het geval van TS zou ze dan kunnen opteren voor Windows via Bootcamp te installeren, indien Windows moet voor de studies.
                      Aangezien ze nu al een iMac heeft lijkt me dat een goede keuze.

                      Ik ben geen fan van de huidige Macbooks, vanwege het beperkt aantal poorten

                      Comment


                      • #13
                        Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                        Ik zou zeggen: de nieuwe Macbook. Meer dan snel genoeg, en standaard een hele hoop meer opslag dan een Pro.

                        Zelf al 4 jaar heel tevreden gebruiker van de kleine macbook air. Ik heb nog niet het gevoel gehad dat die snelheid te kort komt, enkel previews maken in Lightroom duurt even.

                        Comment


                        • #14
                          Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                          Als je de pro niet nodig hebt, dan de gewone macbook. Zalig mooi toestel met heerlijk scherm!!
                          Ik werk nu al 5 jaar met een Macbook air, nog steeds prima, snel en betrouwbaar.
                          Doe hier 3d tekenen op, fotobewerking, soms is het wel eens iets trager, maar de draagbaarheid is zo heerlijk.

                          Comment


                          • #15
                            Re: Macbook of macbook pro voor de dochter

                            We hebben er vandaag nog eentje vastgehad in de Media Markt.
                            Ik vind draagbaarheid voor studenten heel belangrijk. Ze sleuren al zoveel mee.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment

                            Working...
                            X