Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets GPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fiets GPS

    Iemand enige ervaring met een (goeie) fietsGPS ?

    Mijn oude GPS Map60c begint kuren te vertonen. In feite slechts één kuur, maar wel ene die kan tellen voor een GPS, hij vindt van tijd tot tijd geen satellieten.
    En een GPS die geen satellieten (meer) vindt .

    Ik hoef geen fiets GPS met veel toeters en bellen, maar gewoon eentje waar ik een route kan in downloaden, en waarop ik tijdens het fietsen de route zie en ook dmv een pijltje of zo waar ik mij op die route bevind. Kunnen in- en uitzoomen zal waarschijnlijk sowieso kunnen.
    Ik moet er ook niet mee kunnen navigeren van punt A naar punt B.
    Gewoon mezelf op een ingeladen route kunnen volgen op scherm dus.

    Ik ben Garmin gewoon, maar wanneer ik nu naar het aanbod fiets GPSen van Garmin kijk... wie daar nog wijs uit raakt, of weet wat te kiezen... en ik ben dan nog van de slimste niet, dus .
    Alle hulp welkom.

  • #2
    Re: Fiets GPS

    Elke smartphone kan je hiermee helpen.
    Ik gebruik de app Galileo op een iphone. Routes inladen is heel eenvoudig.
    Opnemen en exporteren ook.

    Comment


    • #3
      Re: Fiets GPS

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Elke smartphone kan je hiermee helpen.
      Ik gebruik de app Galileo op een iphone. Routes inladen is heel eenvoudig.
      Opnemen en exporteren ook.
      Yep, dat klopt, maar een smartphone op je fiets(stuur) vastzetten zodat hij er niet afdondert op de eerste kasseiweg is een ander paar mouwen.
      Daarom gebruik ik liever een échte fiets GPS waarbij een speciale houder kan aangekocht worden zodat hij muurvast op het stuur staat.
      Maar inderdaad met een smartphone kan het ook, maar niet zo heel veilig... voor de smartphone dan .

      Ben ondertussen al aan het zien geweest en ik denk (voorlopig) van de Garmin GPS Map64 te kopen. Die kost niet veel en lijkt in alle opzichten heel goed op mijn oude Map60c, zodat ik niet weer iets nieuws moet gaan leren .
      Groot voordeel van de "nieuwe" Map64 is dat hij een groot intern geheugen (4 GB) heeft en er ook nog een bijkomend geheugenkaartje kan ingebracht worden. In mijn 60c was ik beperkt tot 56 MB aan kaarten, wat (vooral voor fietskaarten) heel weinig is. Maar ik zie nog wel. Ook mag een track die je download bij de Map64 meer dan 500 trackpoints bevatten, daar waar de Map60 beperkt was tot 500 per track, zodat je telkens lange routes moest gaan filteren tot max 500 trackpoints.

      Mijn Map60c dateert reeds van 2005 en kostte toen 650 euro , kost nu nog 250 euro voor een veel betere.

      Maar ik heb nog niet gekocht, ik hou jullie op de hoogte.
      Last edited by Guest17; 16 juli 2017, 17:56.

      Comment


      • #4
        Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt : https://www.fietscomputerstore.be/ca...age=1&items=24
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Fiets GPS

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Yep, dat klopt, maar een smartphone op je fiets(stuur) vastzetten zodat hij er niet afdondert op de eerste kasseiweg is een ander paar mouwen.
          Daarom gebruik ik liever een échte fiets GPS waarbij een speciale houder kan aangekocht worden zodat hij muurvast op het stuur staat.
          Maar inderdaad met een smartphone kan het ook, maar niet zo heel veilig... voor de smartphone dan .
          Er zal toch wel ene bij zijn die dat veilig doet?




          Comment


          • #6
            Re: Fiets GPS

            Ik gebruik al een tijdje de Garmin Oregon 650, ik heb ook nog een oude Etrex die het nog altijd goed doet. Voor mij een groot voordeel van de Oregon is het touchscreen en dat je routes kan bewaren, ik zie dit bij het model dat jij dacht te kopen niet staan. Het geheugen van de Oregon is iets kleiner maar ik stop er toch onmiddellijk een micro-sd kaart in.
            Hier een vergelijking: https://www.gpsshop.be/vergelijken/317336/425527
            Dirk C.

            Comment


            • #7
              Re: Fiets GPS

              Ik heb hier nog een Map60CSx liggen die perfect werkt en die ikzelf niet meer gebruik.
              En ook de Garmin GPS gids van Peter Gielen (boek koste mij 50 Euro) waarin de werking erg goed uitgelegd wordt.
              Doe een bod en misschien is dit alles binnenkort van jou.
              Mail mij op eddy.alewaters@gmail.com of PM via het forum
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Re: Fiets GPS

                Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                Ik heb hier nog een Map60CSx liggen die perfect werkt en die ikzelf niet meer gebruik.
                En ook de Garmin GPS gids van Peter Gielen (boek koste mij 50 Euro) waarin de werking erg goed uitgelegd wordt.
                Doe een bod en misschien is dit alles binnenkort van jou.
                Mail mij op eddy.alewaters@gmail.com of PM via het forum
                Bedankt voor het aanbod Eduardo, maar mocht ik terug naar een Garmin Map6x gaan, dan kies ik toch maar voor een nieuwe 64.
                Die kost nu nieuw slechts 249 euro. De 60csx van jou zal stukken meer gekost hebben en het boek heb ik niet nodig, want ik ken de 60c zowat van buiten en veel verschil zal er waarschijnlijk niet zijn met de 64. Dus wat kan een mens bieden, voor mij altijd te veel, voor jou altijd te weinig (wanneer je met de aankoopprijs in je hoofd zit, en dat is normaal).
                Ook de captatie (vd satellieten) zou stukken beter zijn bij de 64 serie dan bij de 60 serie dit door een andere/betere antenne, en laat dit nu net het probleem zijn dat ik heb bij mijn 60c.

                Enige voordeel zou zijn, dat de 60CSx past op de fietshouder van de 60c die ik nu gemonteerd heb staan, de 64 serie heeft een andere fietsstuurhouder.

                Maar nogmaals toch bedankt voor het aanbod.
                Last edited by Guest17; 17 juli 2017, 08:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Fiets GPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                  Ik gebruik al een tijdje de Garmin Oregon 650, ik heb ook nog een oude Etrex die het nog altijd goed doet. Voor mij een groot voordeel van de Oregon is het touchscreen en dat je routes kan bewaren, ik zie dit bij het model dat jij dacht te kopen niet staan. Het geheugen van de Oregon is iets kleiner maar ik stop er toch onmiddellijk een micro-sd kaart in.
                  Hier een vergelijking: https://www.gpsshop.be/vergelijken/317336/425527
                  Inderdaad, veel verschillen zitten er niet op, maar je vergelijkt wel met de duurdere 64ST, ik heb het over de gewone 64, en die kost slechts 249 euro.

                  Hier zie je het verschil tussen de drie 64 toestellen : https://www.gps.nl/wandelnavigatie/g..._64_serie.html
                  En meteen lees je ook de verbetering tov de 60.

                  Bedankt voor het meedenken .
                  Last edited by Guest17; 17 juli 2017, 09:11.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fiets GPS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Inderdaad, veel verschillen zitten er niet op, maar je vergelijkt wel met de duurdere 64ST, ik heb het over de gewone 64, en die kost slechts 249 euro.

                    Hier zie je het verschil tussen de drie 64 toestellen : https://www.gps.nl/wandelnavigatie/g..._64_serie.html
                    En meteen lees je ook de verbetering tov de 60.

                    Bedankt voor het meedenken .
                    Klopt, ben een beetje te snel geweest, dat is natuurlijk wel een groot prijsverschil en ik vermoed dat je 64 verkiest omdat deze in gebruik waarschijnlijk dicht aanleunt bij je oude 60.
                    Dirk C.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fiets GPS

                      Het is de 'gewone' 64 geworden. Vandaag besteld, morgen geleverd.

                      PS Eén van de kinderen heeft de 60 csx (hierboven aangeboden door Eduardo) gekocht.
                      Dan moet ik die van ons niet continu meer gaan uitlenen .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fiets GPS

                        Oorspronkelijk geplaatst door dasBild
                        Heb een Garmin Edge Touring, en dat ding laadt verschrikkelijk traag. Ongebruiksvriendelijk in te stellen.
                        Smartphone is vele handiger.
                        Ik ken mijn oude 60c na al die jaren zowat van buiten, dus het gebruiksonvriendelijk vinden ben ik al lang voorbij. Eens je er regelmatig mee werkt doe je alles zo ongeveer automatisch.
                        Maar ik geef toe, wanneer je dergelijke GPS, en waarschijnlijk andere ook, voor het eerst in handen hebt denk je dat je het nooit onder de knie gaat krijgen.

                        Het trage laden is ook een 'mankement' van de 60c, nl. bij het opstarten om voor het eerst de kaart te tekenen en daarna ook bij het in- of uitzomen.
                        Maar dit heb ik alleen sedert ik de fietskaarten (OpenFietsMap-Benelux08-07-2017) gebruik die héél wat gedetailleerder zijn dan de gewone wegenkaarten.
                        Met de gewone wegenkaarten (die ik nooit meer gebruik voor het fietsen) stel ik dat traag tekenen van de kaart niet vast.

                        Maar eens op de weg volgt hij perfect het traject waar we rijden zelfs met de fietskaarten.
                        Wij rijden dan ook niet tegen 120 km/u hé met de fiets, dus heeft hij het makkelijk om te volgen .

                        Comment

                        Working...
                        X