Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine kronkel in de weg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kleine kronkel in de weg...

    Goedemiddag iedereen, eerste keer dat ik iets van mijn foto's post. Laat jullie maar eens goed gaan, elke tip is welkom!




    Update vanwege de goede tip ;-)

    Last edited by Jeroenke; 16 juli 2017, 20:43. Reden: update foto, WB van wolken aangepast.
    https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

  • #2
    Re: Kleine kronkel in de weg...

    welkom hier op het forum
    alvast een mooie starter ,ik denk dat ik daar ong in dezelfde periode daar heb gestaan
    de kleuren van de bloemen zijn heel mooi maar eigenaardig genoeg denk ik dat voor de lucht je WB iets verkeerd staat ,de wolken zijn nl iets te blauwig ,is dit een blend van meerdere belichtingen ? hier eens een vb'tje met een aangepaste WB ,als ik hem moet weghalen je zegt het maar
    de compo vind ik schitterend

    Comment


    • #3
      Re: Kleine kronkel in de weg...

      Bedankt bopatje, het is geen blend van meerdere belichtingen, heb wel in Lr een filter over de lucht geplaatst. Uw vb'tje is idd wel beter voor de lucht. Bedankt voor de tip
      https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

      Comment


      • #4
        Re: Kleine kronkel in de weg...

        Inderdaad een prachtige compositie waar de weg prachtig slingerend wegloopt. Mooie beeld- en kleurcontrasten
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Kleine kronkel in de weg...

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Inderdaad een prachtige compositie waar de weg prachtig slingerend wegloopt. Mooie beeld- en kleurcontrasten
          Mooi beeld hoor, goede compo en sluit me aan bij deze commentaar
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Kleine kronkel in de weg...

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            welkom hier op het forum
            alvast een mooie starter ,ik denk dat ik daar ong in dezelfde periode daar heb gestaan
            de kleuren van de bloemen zijn heel mooi maar eigenaardig genoeg denk ik dat voor de lucht je WB iets verkeerd staat ,de wolken zijn nl iets te blauwig ,is dit een blend van meerdere belichtingen ? hier eens een vb'tje met een aangepaste WB ,als ik hem moet weghalen je zegt het maar
            de compo vind ik schitterend
            Dit kan ik alleen maar onderschrijven. (je weet dat je er een update onder mag zetten ? )
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Kleine kronkel in de weg...

              Neen dat wist ik nog niet, eens zien of ik de WB ook zo krijg als bopatje heeft gedaan.
              https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

              Comment


              • #8
                Re: Kleine kronkel in de weg...

                Mooie update.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Kleine kronkel in de weg...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenke Bekijk bericht
                  Neen dat wist ik nog niet, eens zien of ik de WB ook zo krijg als bopatje heeft gedaan.
                  Ik weet niet of je wat op de hoogte bent van PS ? Gewoon eens de RAW filter openen, en met pipet voor WB eens klikken op het "grijze "van de wolken 😉, het zou kunnen dat je daarna de belichting wat omlaag moet halen daar waarschijnlijk de gele bloemen wat overbelicht zouden kunnen zijn, als het niet gaat laat het gerust eens weten via PM

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleine kronkel in de weg...

                    Heel geslaagde compo met een mooie slingerbeweging die een contrast vormt tussen de kleuren en ook tussen gewassen en braakliggende grond.

                    De update is al beter maar het mocht m.i. nog net iets warmer afgewerkt worden.

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleine kronkel in de weg...

                      Heel mooi zo dat gele veld in combinatie met die mooie lucht erboven....Lekker contrastrijk.
                      De update is zeker de betere..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleine kronkel in de weg...

                        zeer goeie up
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleine kronkel in de weg...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                          Heel geslaagde compo met een mooie slingerbeweging die een contrast vormt tussen de kleuren en ook tussen gewassen en braakliggende grond.

                          De update is al beter maar het mocht m.i. nog net iets warmer afgewerkt worden.

                          Mvg.,
                          Smets84.
                          Bedankt voor de feedback, maar hoe werk ik het warmer af. Zelf werk ik met Lr.
                          Bedoel je dan de gehele foto die warmer mag? Gewoon de temperatuur slider verschuiven?
                          https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleine kronkel in de weg...

                            up =
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleine kronkel in de weg...

                              De update is zeker een meer dan geslaagde intro
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment

                              Working...
                              X