Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Hill II + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Hill II + update

    in de andere richting bewust iets meer voorgrond genomen .
    in de verte zie je "the cliffs of Dover "
    grote versie

    update



    eerste versie

    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 17 juli 2017, 08:34.

  • #2
    Re: The Hill II

    Ik ben geneigd om voor dit landschap te kiezen ten opzichte van de vorige alhoewel tegenlicht de beste sferen oplevert, zo zie je maar hé Bopaatje
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: The Hill II

      Heeft ook mijn voorkeur op de andere.
      Patrick, waarom probeer je niet eens het 16:9 formaat om meer breedte te scheppen? 't Is maar een suggestie hé.
      Last edited by Red Falcon; 16 juli 2017, 20:27. Reden: druc voutjen
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: The Hill II

        Ik heb nog geen voorkeur ontwikkeld maar deze is ook prachtig. Hier vormen de daken van de bebouwing een onverwachte diepte
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: The Hill II

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Heeft ook mijn voorkeur op de andere.
          Patrick, waarom probeer je niet eens het 19:6 formaat om meer breedte te scheppen? 't Is maar een suggestie hé.
          zal 16/9 zijn dat je bedoeld denk ,dat is een formaat die ook heel veel gebruik en die zeker hier ook van toepassing zou zijn ,dat zou idd de diepte en landschapsgevoel nog meer accentueren , hier heb ik het nu niet echt toegepast omdat ik geen stuk van die mooie sluiers wou afknippen ,maar je tip is zeker ook een meerwaarde
          Last edited by bopatje; 16 juli 2017, 17:02.

          Comment


          • #6
            Re: The Hill II

            dubbelpost

            Comment


            • #7
              Re: The Hill II

              Schitterende zee van ruimte. Mooi hoor.
              Van de lucht zou ik zeker niets afhalen. Dan nog eerder van de maai-stoppels.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: The Hill II

                Deze vind ik nog beter dan je vorige (die al heel mooi was)... De lucht doet het hier echt wel, ook liefhebber van 16:9 voor dergelijke foto's.
                http://www.paulvanrooy.be

                Comment


                • #9
                  Re: The Hill II

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  zal 16/9 zijn dat je bedoeld denk ,dat is een formaat die ook heel veel gebruik en die zeker hier ook van toepassing zou zijn ,dat zou idd de diepte en landschapsgevoel nog meer accentueren , hier heb ik het nu niet echt toegepast omdat ik geen stuk van die mooie sluiers wou afknippen ,maar je tip is zeker ook een meerwaarde
                  Zoals in de gazetten: drukfoutje hihihi (ondertussen recht gezet).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Schitterende zee van ruimte. Mooi hoor.
                  Van de lucht zou ik zeker niets afhalen. Dan nog eerder van de maai-stoppels.
                  Inderdaad beetje stoppels minder, lucht is veel te mooie om daarin te knippen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Hill II

                    Zoiets schrijf ik niet graag, maar hier mogen onderaan toch wat saaie cm's weggeknipt worden.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Hill II

                      Over een voorkeur ga ik mij zeker niet uitspreken; voor mij zijn het twee verschillende foto's met hun eigen kenmerken .

                      De lucht is al een attractie op zich met die mooie cirrussluiers verweven tussen het blauw.
                      Erg weids met een diepte die zelfs beyond the sea strekt.

                      Wederom een knappe opname !

                      Ik heb wel de indruk dat de horizon wat naar rechts helt. Opvallend is het niet omdat het volgens mij wat verdoezeld wordt door de weidsheid van het beeldveld en de cliffs op de achtergrond. Toch ben ik van mening dat de helling naar rechts wel degelijk het geval is .

                      Mvg.,
                      Smets84.
                      Last edited by Smets84; 17 juli 2017, 00:15. Reden: typo

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Hill II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                        Ik heb wel de indruk dat de horizon wat naar rechts helt. Opvallend is het niet omdat het volgens mij wat verdoezeld wordt door de weidsheid van het beeldveld en de cliffs op de achtergrond. Toch ben ik van mening dat de helling naar rechts wel degelijk het geval is .

                        Mvg.,
                        Smets84.
                        dat heb je heel goed gezien ,proficiat ik had het ook niet in de gaten komt waarschijnlijk door het afhellend landschap naar links die voor wat tegenwicht zorgde
                        bij deze een up geplaatst met de bijkomende redeneringen

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Hill II

                          Up =
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Hill II

                            Een hele mooie . Ik zou eigenlijk nu direct graag naar daar vertrekken
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Hill II

                              heel knap - enorm vergezicht dat benadrukt wordt door jouw compo
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X