Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistig IJsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mistig IJsland

    Langs de weg, ergens in IJsland, dit riviertje tegen gekomen.
    Ik vond dat er door het mistige-regenachtig weer, hier toch een leuke sfeer hing.

    [IMG]201610 KL2_D4E8647 by Erik G, on Flickr[/IMG]

    NIKON D4
    Nikkor 24-70mm 2.8

    Diafragma:8.0
    Brandpuntsafstand: 31mm
    Sluitertijd: 1/80
    ISO: 800

  • #2
    Re: Mistig IJsland

    Sfeer zit er inderdaad goed in; mooi licht en goed vastgelegd.
    Vraag mij wel af of een stuk extra aan de bovenkant de sfeer (mistig) niet nog beter tot zijn recht had doen komen (portret-stand en 24mm ipv 31mm).

    Comment


    • #3
      Re: Mistig IJsland

      Het beeld had voor mij naar boven mogen opschuiven: minder water en meer landschap. Rots rechts onderaan stond er beter niet op. Ook iets teveel aan de schuifjes getrokken.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: Mistig IJsland

        Bovenstaande opmerkingen kan ik onderschrijven.
        Ware het niet beter geweest wat meer afstand te nemen, of een groothoek te gebruiken.
        Van de bedoelde mist is maar heel weinig te zien eigenlijk.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mistig IJsland

          Goed van sfeer. Voor mij een prachtige opname maar kan de voorstellen van de anderen wel volgen. Als natuurelement
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Mistig IJsland

            Ik volg de opmerkingen over het onderwerp. Ik wou ook wel wat meer mist zien.

            Verder is alles technisch in orde en is het een hele mooie opname.

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Mistig IJsland

              ik zie idd duidelijk jou bedoeling , de foto vind ik heel mooi afgewerkt ,de normale sluitertijd hier vind ik ook een meerwaarde ,daar de beweging in het water en de kleur heel mooi is ,de rode en gele tinten zou ik wat terugschroeven ze domineren iets teveel , ook de tip voor meer afstand te nemen en wat meer ruimte rondom te gebruiken kan ik mij volledig in vinden ,

              Comment


              • #8
                Re: Mistig IJsland

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                ik zie idd duidelijk jou bedoeling , de foto vind ik heel mooi afgewerkt ,de normale sluitertijd hier vind ik ook een meerwaarde ,daar de beweging in het water en de kleur heel mooi is ,de rode en gele tinten zou ik wat terugschroeven ze domineren iets teveel , ook de tip voor meer afstand te nemen en wat meer ruimte rondom te gebruiken kan ik mij volledig in vinden ,
                Inderdaad de kleuren zijn te gesatureerd

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mistig IJsland

                  Door iets geel terug te halen zullen de kleuren natuurlijker worden. Van mij mag de rots rechts..........
                  Voor mij toch een compliment voor het standpunt. Nu valt alle aandacht op de waterval. Hoger richten zou de aandacht wellicht naar boven trekken.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mistig IJsland

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                    Het beeld had voor mij naar boven mogen opschuiven: minder water en meer landschap. Rots rechts onderaan stond er beter niet op. Ook iets teveel aan de schuifjes getrokken.
                    Helemaal mee eens
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X