Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Pro 1

    Drie vraagjes:

    - heeft de lens schroefdraad voor een UV-filter bv. ?

    - zit er een IR remote control bij ?

    - bedien je de zoom daadwerkelijk met de ring, of is het een "elektrische zoom" ?( enfin, jullie weten wel wat ik bedoel )

    Thanks !
    Last edited by Alfa Centauri; 19 september 2004, 12:17.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Canon Pro 1

    Met de bijgeleverde filteradapter Canon FA-58DCA kunt u er een 58 mm filter op gebruiken.

    Toestel wordt daarmee standaard uitgeleverd inclusief nu een 128 MB High-Speed CF kaart en remote control + batterij.

    De zoom bedien je door te draaien aan de lens
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Canon Pro 1

      Het is fly by wire, dwz, je draait aan de ring ipv de gebruikelijke ergerlijke druktoetsjes. er zit een bepaalde vertraging op, en de snelheid is niet recht evenredig.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Pro 1

        Aha, dus de zoom bij de 828 is "echter" of ook dezelfde ?

        @ Otto: bedankt voor je info !

        En wat kost die combinatie zoal in de beste shop van België ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Canon Pro 1

          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Aha, dus de zoom bij de 828 is "echter" of ook dezelfde ?

          @ Otto: bedankt voor je info !

          En wat kost die combinatie zoal in de beste shop van België ?
          De zoom bij de 828 is ECHT, bij de pro1 een flauw afkooksel, wel beter dan de knopjes.
          en voor de beste prijs, kijk in 2dehands.be, het uithangbord van Otto, foei Otto , probeer nog maar eens iets te verkopen daar als partikulier, je word altijd afgemeten aan de andere prijzen !!
          Last edited by Rudy; 19 september 2004, 14:11.

          Comment


          • #6
            Re: Canon Pro 1

            Ja, er zitten wel veel "koopjes" tussen uit Keerbergen, maar soit, dat stoort mij niet echt.
            We kennen "Otto" en van mij mag hij zijn boterham ook verdienen hoor.
            Ik moet wel zeggen dat hij steeds snel terug mailt; ik heb hem al enkele keren prijzen gevraagd zonder dan uiteindelijk ook iets te kopen...
            ( Ik ben een eeuwige twijfelaar ... )
            Maar pas op, ik ben er klant, en heb er in het verleden al gekocht en steeds tot volle tevredenheid.

            Otto, als je dit leest mag je mij je prijs van de Pro1 en de 828 eens doormailen.
            Prijs van het toestel alleen, zonder al te veel toeters en bellen.

            Thanks !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Canon Pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Ja, er zitten wel veel "koopjes" tussen uit Keerbergen, maar soit, dat stoort mij niet echt.
              We kennen "Otto" en van mij mag hij zijn boterham ook verdienen hoor.
              Ik moet wel zeggen dat hij steeds snel terug mailt; ik heb hem al enkele keren prijzen gevraagd zonder dan uiteindelijk ook iets te kopen...
              ( Ik ben een eeuwige twijfelaar ... )
              Maar pas op, ik ben er klant, en heb er in het verleden al gekocht en steeds tot volle tevredenheid.

              Otto, als je dit leest mag je mij je prijs van de Pro1 en de 828 eens doormailen.
              Prijs van het toestel alleen, zonder al te veel toeters en bellen.

              Thanks !
              M,
              da ge nene twijfelaar zijt, dat weten we hier al!! maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is..
              En den otto mag zeer zeker zenne boterham verdienen, en ook ik ben klant daar, tot volle tevredenheid. Maar voor mij doet hem de 2dehands markt naar de vaantjes op deze manier. We proberen toch allemaal een eerlijke cent terug te krijgen voor onze (veel) te duur betaalde spullen. Als er dan plotseling een bodemprijs nieuw tussen de normale tweedehandsverkopen staat, dan heeft dat een negatieve invloed op de andere prijzen. simpel toch?

              Comment


              • #8
                Re: Canon Pro 1

                Hier zijn we weer !

                Ik heb de indruk dat de 828 en de pro1 zeer erg aan mekaar gewaagd zijn.

                De beelden van de Pro1 lijken een tikkeltje scherper, en straight out of the camera zijn de canon-beelden ook iets meer gesatureerd dan de Sony-beelden.

                De "Disney-colours" van Sony zijn verdwenen, maar nu heb ik de indruk dat de kleuren eerder te flets zijn...

                Verbeter mij aub als ik fout ben !
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                  Hier zijn we weer !

                  Ik heb de indruk dat de 828 en de pro1 zeer erg aan mekaar gewaagd zijn.

                  De beelden van de Pro1 lijken een tikkeltje scherper, en straight out of the camera zijn de canon-beelden ook iets meer gesatureerd dan de Sony-beelden.

                  De "Disney-colours" van Sony zijn verdwenen, maar nu heb ik de indruk dat de kleuren eerder te flets zijn...

                  Verbeter mij aub als ik fout ben !
                  Ok, je bent fout dan, ik vind de sony, heeft 2 standen in de kleurinstellingen, 2 x heviger dan de Canon. Gellukig is er een stand die heel mmoie kleuren aflevert, maar nog steeds iets mee gesatureerd dan de Canon. Scherpte is vergelijkbaar. Maar wat doet het er allemaal toe, koop er eentje, de andere ga je er nooit naast leggen, en dus het verschil niet zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Pro 1

                    We proberen toch allemaal een eerlijke cent terug te krijgen voor onze (veel) te duur betaalde spullen. Als er dan plotseling een bodemprijs nieuw tussen de normale tweedehandsverkopen staat, dan heeft dat een negatieve invloed op de andere prijzen. simpel toch?
                    bedenkelijk ... hééééél bedenkelijke reply (imho) ... ga er voor de rest niks over zeggen
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Pro 1

                      Hoewel beide toestellen door de meesten als buitenbeentjes worden beschouwd liggen de totale verkoopcijfers van dit duidelijk in het voordeel van Canon. Vooral bij de keuze Canon - Sony kiest de klant voor de Canon. Bij de keuze Canon-Sony-Minolta wint meestal de Minolta het en dan komt de Canon.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Pro 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                        bedenkelijk ... hééééél bedenkelijke reply (imho) ... ga er voor de rest niks over zeggen
                        Wie A zegt moet B zeggen!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Pro 1

                          @ Rudy: bedankt voor je toelichting.
                          Toch makkelijk als je iemand kent die 101 toestellen heeft gehad.
                          Je zoekt je anders rot op het net en op de duur zie je het verschil niet meer.

                          Ik heb ergens files kunnen downloaden ( weet de site al niet meer...) waar je een gewone foto, een zoom-foto en een wide-angle foto van zowel de 828 als de Pro1 kan vinden.

                          Heb ze hier eens in dual screen ( twee identieke monitors ) naast mekaar gezet en de Pro1 is IMHI toch een tikkeltje scherper.

                          Komt er dan nog eens bij dat ik mijn 550EX op de Pro 1 kan gebruiken en dat de Pro 1 met een IR-remote komt.

                          Iets trager? Tja, maar dan hoop ik weer een goede DSLR te hebben...
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X