Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kasteel horst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] kasteel horst



    .............
    Last edited by Guest8; 17 juli 2017, 18:18.

  • #2
    Re: kasteel horst

    Compositie is zwak
    - te krap van boven
    - te ruim van onderen, het gras is niet interessant om naar te kijken, er is daar niets wat het beeld ondersteund
    - als je iets snijd, snij dan goed of zorg dat het toch in je beeld past

    Je hebt artefacten gecreëerd in de nabewerking, wat duidelijk de "kwaliteit" van het beeld niet ten goede komt.

    Je gedachten hinken in dit beeld ook weer 2 kanten op :-(

    Comment


    • #3
      Re: kasteel horst

      teveel voorgrond
      kleur van lucht is erover
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: kasteel horst

        De zijgevel van het torengebouw is overbelicht. (uitgebrand)
        De tweede versie is qua lucht al heel wat beter en er is nu ook minder gras, maar de overbelichting van de zijgevel is nu nog groter.
        Vertrek eens opnieuw vanaf het RAW-beeld om te zien of je het beeld nog beter kan maken.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: kasteel horst

          inderdaad wat te stevig in je bewerking bij de bovenste. Onderste veel beter en overbelicht of niet het is een mooi beeld.

          Persoonlijk zou ik met healing tool de vlagjes en hekjes wehhalen zodat dit minder afleiding zoufrn kunnen geven aan je opname.

          Ze zijn wel streng hierboven :-)

          Ps gevel is niet uitgebrand zie nog steeds detail, beetje overbelichting misschien.

          Keep it up

          Mvg

          Bert

          Comment


          • #6
            Re: kasteel horst

            update is al een hele verbetering
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: kasteel horst

              Wel een interessant kasteel. Ik zou aan de linkerzijde alle "zooi" (hek, vlaggenmast e.d.) wegsnijden. De boom is toch al afgesneden dus nog wat meer is geen ramp. En aan de bovenzijde ook nog wat snijden zodat je weer een langwerpig formaat overhoudt. Dan de hooglichten nog wat aanpassen en perspectiefcorrectie toepassen.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: kasteel horst

                ja ja ik hen in de hof ook een gezien van kasteel Horst, maar wie zegt dat ik dat wil ik hou van foto's zoals ik het beeld zie.

                Comment


                • #9
                  Re: kasteel horst

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  ja ja ik hen in de hof ook een gezien van kasteel Horst, maar wie zegt dat ik dat wil ik hou van foto's zoals ik het beeld zie.
                  Je hebt gelijk en in dat geval is iedere raadgeving zinloos. Ik zal geen commentaren meer bij je foto's plaatsen.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: kasteel horst

                    Voor mij hoefde je de originele zeker niet lichter te maken, alleen de lucht was voldoende geweest voor mij.
                    De zijgevel was reeds overbelicht en het is zeker niet beter geworden in de up, integendeel.
                    Minder gras vind ik dan wel OK.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kasteel horst

                      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                      ........, maar wie zegt dat ik dat wil ik hou van foto's zoals ik het beeld zie.
                      .....en zo heeft Daniel altijd gelijk.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kasteel horst

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Je hebt gelijk en in dat geval is iedere raadgeving zinloos. Ik zal geen commentaren meer bij je foto's plaatsen.
                        Het is al maanden zinloos om met hem zijn foto's te bespreken want hij lapt elke goed raad aan zijn laars en erger nog hij vindt het ook plezant om andere mensen/modellen te beledigen.
                        Ik snap dan ook niet wat hij hier eigenlijk komt doen tenzij hij bewust iedereen op stang wil komen jagen.
                        Hij is al eens geband maar een dag later kon hij gewoon weer opnieuw beginnen
                        Ik heb jaren mijn lidgeld met veel plezier betaald en heb altijd veel respect gehad voor de manier waarop dit forum beheerd werd maar sinds dit jaar betaal ik mijn lidgeld niet meer omdat ik niet begrijp waarom men zo'n mensen hier zo lang toe laat.
                        Als de beheerders mij nu ook graag bannen voor mijn uitspraak hier is dat voor mij best hoor maar ik moest dit even kwijt omdat ik het jammer vind voor al die leden die hier wel zitten met de beste bedoelingen.

                        Dus
                        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                        Comment

                        Working...
                        X