Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zanglijster in mooie setting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zanglijster in mooie setting


    Ja na mijn goudvinken nu de zanglijster in die mooie setting....ja johan, kan dus wel degelijk hoor dat er merels en lijsterachtigen op mooie settings met mos zitten.
    Is volgens mij een beetje afhankelijk van de onderhouds sequentie van de eigenaar van het veld ...
    "Mooie setting" kan ik ook wel inkomen dat niet iedereen die mostoestanden al mooi ervaart ...ik dus wel

    060717DSC_0732-s-bd-g-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    060717DSC_0734-s-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Zanglijster in mooie setting

    Lijster staat er prima op Freddy
    Wat die setting betreft, bij mij persoonlijk komt dat mos altijd onnatuurlijk over, te gemaakt en typerend voor een huurhut
    Als er geen voer tussen gestrooid wordt zullen ze daar ook niet geen zitten, snap je wat ik bedoel
    Maar het is zoals reeds geschreven puur kwestie van smaak

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zanglijster in mooie setting

      Als er geen voer tussen gestrooid wordt zullen ze daar ook niet geen zitten, snap je wat ik bedoel
      Wil hier toch snel op reageren siegfried....er ligt daar totaal geen voer op of in het mos....
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Zanglijster in mooie setting

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Wil hier toch snel op reageren siegfried....er ligt daar totaal geen voer op of in het mos....
        Als er nooit geen voer zou gelegen hebben Freddy wat doet een Goudvink dan bvb zoekend tussen het mos ?
        Van een Lijster kan ik dat eventueel nog begrijpen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zanglijster in mooie setting

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Als er nooit geen voer zou gelegen hebben Freddy wat doet een Goudvink dan bvb zoekend tussen het mos ?
          Van een Lijster kan ik dat eventueel nog begrijpen

          grts
          Sieg
          Die vogels komen drinken en badderen. Dat mos ligt op de rand van het water.

          Mooie beelden Freddy.
          De merels en de lijsters zoeken wormen onder dat mos en plukken alles weg.
          Bij mijn hut kan ik geen mos leggen , na een dag is het weg
          Ik vind het trouwens ook mooier als ze op een tak gaan zitten bij het water.

          Johan
          Last edited by Johan G; 15 juli 2017, 08:04.

          Comment


          • #6
            Re: Zanglijster in mooie setting

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            Die vogels komen drinken en badderen. Dat mos ligt op de rand van het water
            Da's inderdaad wel waar Johan maar ik ben ooit eens uitgenodigd om in zo een betaalhut te gaan fotograferen.
            Toen de "eigenaar" ging gaan voeren gooide hij ook zaden tussen het mos en wreef dat er in zodat het er niet bovenop lag voor het zicht van de camera.
            Uiteraard gingen de vogels dan ook allemaal zoeken tussen het mos, dus ik bedoel maar ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            Ik vind het trouwens ook mooier als ze op een tak gaan zitten bij het water.Johan
            Dat bedoel ik dus, ik zie het ook liever natuurlijker en dat ze op een mooi takje zitten

            Maar zoals ik reeds eerder schreef is alles kwestie van smaak.
            Moesten we allemaal dezelfde foto's maken zou het een saaie boel worden
            (Al zie je tegenwoordig toch wel heel veel dezelfde foto's van deze hutten, zeker als je enkele fora en FB erbij in de gaten houdt)

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zanglijster in mooie setting

              Ik zie de vogels eigenlijk ook liefst op een tak...maar persoonlijk voel ik me toch zeker zo goed bij hutfotografie dan wel de natuur verstoren .....zag onlangs mensen die de boomkikker aan het fotograferen waren ....en ze konden niet dicht genoeg ...met als gevolg de hele flora vertrappeld...terwijl je prima foto's kon maken vznaf het pad....

              Vaniuit een hut wordt meestal al het mogelijke gedaan om zo onopvallend mogelijk te zijn...en een dikke chapeau voor de mensen die de hutten naar best vermogen proberen te runnen....
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Zanglijster in mooie setting

                Knappe beelden, ook op dat mos
                Met dat eten op het mos, dat zal zeker werken, maar ik gebruik hier thuis regenwater op het gazon en dat lijken ze ook leuk te vinden in deze droge tijden?
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Zanglijster in mooie setting

                  fijne platen Freddy en voor mij mag het mos er zijn
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zanglijster in mooie setting

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Ik zie de vogels eigenlijk ook liefst op een tak...maar persoonlijk voel ik me toch zeker zo goed bij hutfotografie dan wel de natuur verstoren .....zag onlangs mensen die de boomkikker aan het fotograferen waren ....en ze konden niet dicht genoeg ...met als gevolg de hele flora vertrappeld...terwijl je prima foto's kon maken vznaf het pad....

                    Vaniuit een hut wordt meestal al het mogelijke gedaan om zo onopvallend mogelijk te zijn...en een dikke chapeau voor de mensen die de hutten naar best vermogen proberen te runnen....

                    Ik heb niks tegen hutfotografie hoor Freddy, en als ik ooit nog eens wat speciale soorten wil fotograferen dan zal ik ook wel een hut huren.
                    Wat de kwestie van verstoren betreft, je hebt overal cowboys tussen zitten die het voor anderen verzieken, ik kan je verhalen vertellen waarvan je stijl achterover valt !
                    De dingen waarvan ik weet heb wat er gebeurt in sommige betaalhutten hou je niet voor mogelijk, maar ook de dingen die ik door de jaren heen al zien gebeuren heb in de polders is soms ongelofelijk.
                    Tegenwoordig gebeurt er veel voor een foto te kunnen maken, dat is niet alleen in onze lage landen zo maar overal en ook door grote gekende fotografen.

                    Zo zag ik onlangs een foto op FB passeren van een Havik die een levende duif geslagen had, zo vertelde die persoon dat hij per toeval daar aanwezig was.
                    Bij het inzoomen op de foto kon je nog het draadje zien dat aan de poten zat waarmee de duif werd vastgebonden en levend z'n dood tegemoet moest zien.
                    Je kon ook duidelijk zien dat deze duif inderdaad nog leefde !
                    Naderhand bleek dat deze persoon dit regelmatig doet, duiven levend vastbinden aan een paaltje en wachten totdat er een roofvogel op komt.
                    Ik heb het persoonlijk ook niet voor duiven, er zijn er genoeg, maar dat tart toch alle verbeelding en vind ik echt erover.

                    Zo wordt in verschillende betaalhutten ook gebruik gemaakt van levende muizen, dit ook weer speciaal voor de uilen en roofvogels te lokken.

                    Zo zie je maar dat sommigen het verzieken voor degene die het wel goed doen

                    grts
                    Sieg

                    ps. sorry voor het even kapen van je topic
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zanglijster in mooie setting

                      Twee leuke foto's hoor Freddy,

                      Groeten,
                      Raf
                      Instagram

                      Comment

                      Working...
                      X