Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resolutie / externe resolutie laptop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resolutie / externe resolutie laptop.

    Ik kan er niet zo goed aan uit.

    Kan een laptop op een extern scherm een hogere resolutie aan ? ( dan op zijn eigen scherm ) - wellicht wel zou ik denken.
    Maar als je het scherm van de laptop wil uitbreiden, past zich dan het externe scherm aan het scherm van de laptop aan ?
    idem als je het zou "dupliceren"

    Ik overweeg aan mijn DELL Precison M6700 een widescreen te hangen. De Dell heeft op zijn dock 2 display poorten en op de laptop zelf 1 HDMI.
    De graka is een Nvidia Quadro K3000 M

    Is dit allemaal een beetje "compatibel" ?

    Daar de Dell ook een uitstekend scherm heeft vind ik het een beetje zonde om hem in gesloten toestand aan het widescreen te hangen.

    Ik overweeg deze monitor:





    Hij zou 3 andere monitors vervangen: scheelt hem toch weer een flink stuk bekabeling.
    Last edited by Alfa Centauri; 14 juli 2017, 13:26.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

    Ik zou een beetje opletten met 2 schermen met verschillende resoluties te combineren.

    Vooral als je scaling aanzet wordt deze op de 2 monitoren toegepast en soms is dat niet echt ok.
    Ik wou ook een groot scherm combineren met een 24" scherm maar ben hier uiteindelijk toch van afgestapt...

    De resolutie die jouw laptop kan weergeven hangt af van uw videokaart K3000 M (en ook hoeveel geheugen die heeft)

    Ik zou eens met coolblue bellen en hiernaar vragen, die kunnen je wel helpen. Ook als je daar een monitor besteld en het werkt niet naar uw wens kan je die gratis retouren.

    Comment


    • #3
      Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

      Ik weet dat CB niet moeilijk doet over retourneren, maar een 38 inch....geef ik die ook zo even af bij de post ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

        Men zal toch best via Display Port werken om de hoge resoluties te kunnen gebruiken, mijn Dell kan enkel via Display Port de maximum resolutie aan, via HDMI is dat veel minder en dat merkt men in de beeldkwaliteit.
        Let bij aankoop van een nieuw scherm zeker op de aansluitingen ... zeker Display Port nemen als het kan.

        Ik werk ook vaak op een laptop via HDMI aangesloten scherm en als ik mijn scherm van de laptop open, dan past het extern scherm zich aan op de resolutie van dat van de laptop.
        Mijn desktop is via Display Port aangesloten op datzelfde scherm ... via input kies ik dan op welke PC ik werk (privé/werk).

        Hier kan je wat info vinden van ondersteunde resoluties door de verschillende videokaarten alsook welke connectie er nodig is: https://www.pny.com/File%20Library/S...89-001_v02.pdf

        Ik begrijp dat het scherm van de laptop redelijk goed is en je dat ook zou willen blijven gebruiken ... ideaal vind ik dat persoonlijk niet, toch niet voor de ogen en nek want uiteindelijk gaat men daar vroeg of laat last van krijgen.
        Ik zou (maar dat is mijn idee) opteren voor een correct groot scherm dat op de juiste hoogte geplaatst kan worden op een correcte afstand.
        En dat scherm van de laptop ... dat dient nog wel voor onderweg.

        Maar ieder zijn ding natuurlijk.

        Edit: Curved is wel aangenaam in een groot formaat van scherm.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          geef ik die ook zo even af bij de post ?
          Zeker, geen enkel probleem hoor...

          Comment


          • #6
            Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

            Het is een laptop die meestal blijft staan. (Loodzwaar)

            Voor onderweg heb ik een HP Spectre X360

            Ik zal de pdf eens bekijken, dank u Freddy
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik weet dat CB niet moeilijk doet over retourneren, maar een 38 inch....geef ik die ook zo even af bij de post ?
              Dan ga je het gewoon persoonlijk terug binnen doen hé ... de tijd dat je naar de post rijdt, dan ben je bijna bij hun ... er is een CB op de Leuvensesteenweg in Zaventem/Woluwe.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                Ha ja da's ook waar ! Er zit er nu eentje in de buurt !
                Moet het nog gewoon worden.

                Ps: diene Pdf is Mandarijns voor mij hoor

                CB zou binnen het uur antwoorden..... niet dus
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ik kan er niet zo goed aan uit.

                  Kan een laptop op een extern scherm een hogere resolutie aan ? ( dan op zijn eigen scherm ) - wellicht wel zou ik denken.
                  Zeker kan dat, anders zou ik dagelijks hart kloppingen krijgen aan irritatie. Mijn werk laptop is zo' n HD ready gevalletje en met zijn I5 met ingebouwde videokaart kan ik met het grootste gemak een 1920x1080/1200 schermpje aansturen op native resolutie. Dit via displayport, maar zelfs HDMI/VGA uitgang moet Full HD aankunnen. Al is dit wel het maximum van VGA. Ik heb mijn oude Dual Core 2 notebook met 1680x1050 al verbonden met Full HD televisie door middel van VGA. Wel even beeldscherm uitbreiden of de integreerde uitschakelen. Ze kunnen wel niet hetzelfde weergeven op verschillende resolutie.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                    Dit heb ik gevonden voor uw grafische kaart:

                    high resolution monitors of up to 3840x2160 pixels can now be connected using DisplayPort 1.2 or HDMI 1.4a if available
                    Dus dat scherm van LG met 3840x1600 moet kunnen. Alleen opletten dat de kaart ook 60Hz aankan. 30Hz wil je niet hebben omdat je dan schokkerige beelden krijgt. Met mijn LG 27UD88 4K monitor had ik geen 60Hz met de Intel HD630. Ik heb een Nvidia GTX1060 moeten kopen en nu heb ik wel 60Hz en dat is een heel verschil. Ik denk niet dat HDMI 1.4 30Hz aankan, je gebruikt dan best de displayport.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Dit heb ik gevonden voor uw grafische kaart:



                      Dus dat scherm van LG met 3840x1600 moet kunnen. Alleen opletten dat de kaart ook 60Hz aankan. 30Hz wil je niet hebben omdat je dan schokkerige beelden krijgt. Met mijn LG 27UD88 4K monitor had ik geen 60Hz met de Intel HD630. Ik heb een Nvidia GTX1060 moeten kopen en nu heb ik wel 60Hz en dat is een heel verschil. Ik denk niet dat HDMI 1.4 30Hz aankan, je gebruikt dan best de displayport.
                      Dank U Alex, ik zou het scherm ook eens irl willen zien.

                      Net de site van Mediamarkt eens bekeken: alleen in Eigenbrakel en in Kortrijk.....nergens anders....( plaatsgebrek zeker ? )
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                        Als je je scherm uitbreid dan heeft elk scherm zijn eigen resolutie.
                        Als je je scherm gaat dupliceren dan past het extern scherm zich aan de resolutie van je laptopscherm aan.

                        Vraag me wel af in voor welke reden je je scherm zou dupliceren (want dan ga je op beide schermen hetzelfde tonen).

                        Ik werk zowel op het werk als thuis met een laptop waaraan een extern scherm hangt met een grotere resolutie.
                        ik breid mijn scherm uit zodanig dat ik meerdere programma's naast elkaar kan gebruiken.

                        Voor beeldbewerking kan je bvb je werkscherm op één scherm zetten en je preview scherm op het tweede.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                          Zoals in mijn openingspost spreek ik over uitbreiden.
                          Dupliceren heeft zijn nut als je het scherm bv.voor een presentatie aansluit op een beamer.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Dupliceren heeft zijn nut als je het scherm bv.voor een presentatie aansluit op een beamer.
                            Even aanvullen, dan mis je de mooie functies die MS en andere Office fabrikanten bieden om presentaties te geven. Zo kun je de notities en de volgende slide al tonen op de primaire/notebook scherm. Maar als je een presentaties geeft in een zaal met meerdere schermen, voor meerdere delen van de zaal. Dan kun je wel al die schermen dupliceren.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Resolutie / externe resolutie laptop.

                              Ha, dat wist ik niet, Rogier - nu ik geef ook niet zo superveel presentaties.
                              Bedankt voor de tip.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X