Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

    Op Nikon-site is er een verlening aangekondigd voor het terugroepen van de D750 aangaande technische fout(en).
    Wat we op valt is dat bij Nikon (en neen, ik wil nu wel niet Nikon in het zwart af schilderen, ben zelf een (nog steeds gelukkig) Nikon-gebruiker maar als ik naar de historiek kijk frons ik me wel de wenkbrauwen.
    Technische problemen met:
    - diverse accu's
    - D70
    - D5000
    - D750
    - D600
    - D800
    - D500
    - D5
    om er maar een paar op te noemen.
    Ik stel me dan toch de vraag hoe Nikon zich dergelijke zaken kan veroorloven en welke de impact is op het marktaandeel.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

    Dat vraag ik me al langer af. Het is zo gelijk bij grootbanken, mensen blijven er gemakzuchtig plakken

    Vanaf analoog steeds met Nikon gewerkt. Daarna begonnen met D100, D70...D700.
    Maar met de D7200 al calibratie fouten in de AF.
    Dat zal waarschijnlijk het laatste Nikon toestel zijn wat ik gekocht heb.

    Comment


    • #3
      Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

      Dan vraag ik mij verwonderd af, "wordt Nikon nog wel in Japan gemaakt"?
      Ik ken de Japanners als de fanatiekste perfectionistische arbeiders op onze bol, wellicht samen met de Zuid-Koreanen.

      Maakt Nikon de batterijen in eigen beheer?
      Ik heb al meermaals gelezen dat sommige objectieven in China worden gemaakt, kan dat?

      En tenslotte, een CEO hebben ze uitgevonden om jaar na jaar grotere winsten te maken en die zal niet alleen op de rollen WC papier gaan besparen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

        Nikon D750 in Thailand zie ik juist.

        En dan staat er een laatste zin "Wij verontschuldigen ons nogmaals en bedanken u dat u voor Nikon hebt gekozen."

        Dat moet zijn : "Wij verontschuldigen ons en bedanken u dat u nogmaals voor Nikon hebt gekozen."

        Comment


        • #5
          Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

          Hoi,

          om hun klanten zo eerlijk mogelijk te behandelen, zijn ze zo open mogelijk met zulke publieke recall acties.
          Daarnaast heeft het een groot bijkomend voordeel... Er ontstaat plots een Klaagmuur...
          De klagers en negativo's kunnen dan in grote getale hun ei op fora kwijt.
          Andere merken hebben niets te klagen? Sneu.
          Ik ga gewoon door met het genieten van mijn Nikon FF beest... (jawel, 1x sluiter stuk gehad).

          Comment


          • #6
            Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Op Nikon-site is er een verlening aangekondigd voor het terugroepen van de D750 aangaande technische fout(en).
            Wat we op valt is dat bij Nikon (en neen, ik wil nu wel niet Nikon in het zwart af schilderen, ben zelf een (nog steeds gelukkig) Nikon-gebruiker maar als ik naar de historiek kijk frons ik me wel de wenkbrauwen.
            Technische problemen met:
            - diverse accu's
            - D70
            - D5000
            - D750
            - D600
            - D800
            - D500
            - D5
            om er maar een paar op te noemen.
            Ik stel me dan toch de vraag hoe Nikon zich dergelijke zaken kan veroorloven en welke de impact is op het marktaandeel.
            Wat was er mis met de D500 als ik vragen mag?

            Comment


            • #7
              Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Wat was er mis met de D500 als ik vragen mag?
              Niks met de D500, wel dat daar een ouder type batterij niet meer werkte (of niet merkeigen batterijen)

              Comment


              • #8
                Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                En wat met de D5 ?
                Nog nooit geen problemen gehad met mijn Nikons.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                  Nikon D70, D200, 18-200, 18-70, 17-55, 70-200
                  Nooit problemen mee gehad. (Alleen het voorste wieltje dat tegen het rubber schuurde van de D200 .. maar da's echt het enige)
                  Dus op dat vlak best tevreden over Nikon.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                    Hallo,

                    3 Nikon bodies in huis en met geen enkele tot nu toe problemen ...
                    Mij hoor je dus niet klagen

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                      Het lijstje hierboven is, naar ik lees hier en op de nikon-site een meer dan dichterlijke overdrijving.
                      Tendentieus en alleen maar voer voor zinloze discussies.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                        Dit is niet alleen bij Nikon maar bij alle bekende merken, ook buiten de fotografie. De quality control is voor een groot stuk doorgeschoven naar de gebruiker . Zoals een bekend politicus hier ooit zei "de problemen pas oplossen als ze zich stellen" . Zo redeneren de merken ook, zo snel mogelijk iets in productie brengen, als er achteraf wat kinderziektes opduiken horen we het wel...

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                          Ook hier: D 200, D 700, Df en nogal wat glas....nooit terug gemoeten naar de winkel....alles werkt nog prima, ook trouwens met lenzen van bijna 40 jaar oud....zelfde vatting, nog steeds bruikbaar. Mij hoor je niet klagen. Kijk ook maar eens in de lijst 'Aangeboden': niet te veel Nikon dat wordt aangeboden hé, alle andere merken daarentegen.... Ik hou het wat in de gaten, mocht er iets in de aanbieding komen wat mij interesseert....weinig te vinden van het betere gerief.
                          Het zou natuurlijk ook kunnen dat wij nog geleerd hebben om zorg te dragen voor ons materiaal, omdat we het hebben gekocht met zuur verdiende centen. Mijn eerste camera, Minolta AF met 45 mm Rokkor 2.0, verdiend met vakantiewerk in de Post toen ik 14 was....daar draag je zorg voor hoor !!!! Marcheert trouwens nog altijd !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                            Ik denk dat het allemaal wat overroepen is - de sluiter is bij een paar toestellen een probleem - batterijen daar hebben we bij veel Li-ion toestellen problemen gezien (laptops nog erger dan de fototoestellen). Nikon is misschien zo eerlijk om te proberen mbv. serienummers de toestellen op tijd binnen te roepen. Natuurlijk is dat niet leuk om lezen - maar het kan ook anders - zwijgen en de klant laten betalen (we denken dan eerder aan de IT-wereld - niet alleen de pc's maar ook andere platformen).
                            Om bij de camera's te blijven en 't enige platform dat ik grondig ken - ook Sony heeft zo'n z'n probleempjes - de A700 vb. had het een van de wieltjes die na een paar jaartjes er de brui aan gaf. Of de SSS die stuk durft te gaan - de black frames van de 5D en 7D - te wijten aan te snel slijtend plastiek... Wees blij dat men terugroepacties doet - en dat men 't grondig documenteert.
                            Van de andere kant is 't natuurlijk niet leuk om lezen, alle begrip voor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                              Zelf eigenaar (geweest) van D70s - D90 - D200 - D300 - D700 - D800e - D750 - D4 - D4s - D500 en D810 en met bodies nooit problemen gehad.
                              Met 1 Nikon lens ooit eens een probleem gehad (de 24-70mm/f2.8), hersteld en dat was het dan.

                              Comment

                              Working...
                              X