Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten met amazon webshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opletten met amazon webshop

    Vandaag kijk ik eens naar mijn uitgaven met mijn creditcard en zie een uitgave van 49 euro aan amazon.fr/prime op 8/7. Ik heb wel een account bij amazon.fr maar heb daar in geen 4 jaar iets besteld bij hen.
    Na contact op te nemen met worldline voor meer info over deze uitgave weet ik dat het hier over een jaarlijks abonnement gaat bij AMAZON Prime . Ik heb dit helemaal niet aangevraagd. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit voor heeft. Op de site van mijnkaart.be vind je een link hoe je van dit abonnement af geraakt en je geld binnen de week terug krijgt.

    Toch straffe toeren, ik weet niet of ik ooit nog iets zal kopen op amazon. Nochtans heb ik op de Duitse amazon al veel zaken gekocht en nooit problemen mee gehad.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Opletten met amazon webshop

    Bedankt voor de tip. Ik heb vorige week iets besteld bij Amazon.
    Kga het boeltje dus in de gaten moeten houden de volgende jaren.
    Ik wijzig wel om de twee jaar mijn visakaart (telkens een ander nummer), juist om dergelijke zaken te vermijden, maar je weet natuurlijk nooit.

    Comment


    • #3
      Re: Opletten met amazon webshop

      Ik heb het bij Amazon.fr ook gemerkt - en meteen geanuleerd. Het is jammer dat men in bananenrepubliek Belgie de wetgeving op het koppelverkoopverbod (dankzij Open VLD) heeft afgevoerd - anders had u een stevig wapen om terug te slaan.
      Mijn voorliefde voor Amazon was ook meteen bekoeld. Alleen als er geen andere optie is. Bij Amazon is er nog een 2e probleem - als koper wordt u het produkt - men vergaart info over wat u koopt, waar en wanneer en hoe en waarom. En ook dat verkoopt men door.
      Tijd dat de EU de diensten en goederenleveranciers verplicht om die data daarvoor niet langer te mogen gebruiken noch opslaan. Er ontstaat immers een vertrouwensrelatie als u iets koopt - en die moet wettelijk dan maar beter meteen gebetoneerd worden.
      Privacy rulez bij mij sedert Snowden en ik ga daar heel erg ver in. Zo ver dat ik tegenwoordig 3x meer internet verbruik heb - gezien filtering niet werkt vervuil ik hun databanken ook nog is met 'TrackMeNot' (dat heb ik 5 jaar geleden al gezegd dat we de zaken moeten injecteren met rommel - zodat het economisch onrendabel wordt om onze privacy te schenden, het model bekampen met het model m.a.w.).

      Comment


      • #4
        Re: Opletten met amazon webshop

        Ter info vandaag zijn mijn centen al terug overgemaakt naar mijn krediet kaart.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment

        Working...
        X