Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang Burgh-Haamstede

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonsondergang Burgh-Haamstede

    Zonsondergang op vrijdag 7 juli, strand Burgh-Haamstede

    FridaySunset by Hugo Maes
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

    Mooie ondergang met knappe kleuren, mag van mij wel wat meer pit in, oogt tikkeltje flets nu..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

      ben nogal negatievo, sorry, maar in de wolken is er ook het één en het ander uitgebrand/overbelicht. Op een geprintte foto zie je daar dan gewoon het (witte) papier, en geen inkt, en dat stoort.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

        @jos82: misschien dat de update iets beter is, maar het blijft een dubbeltje op z'n kant, als ik 'punch' geef aan de foto valt het subtiele licht meteen weg. Daar moet ik nog veel voor leren vrees ik.
        @Iegienie: dat ligt aan m'n software, ik heb die nog niet 100% in de vingers. Op de foto's is het nergens uitgebrand en heb ik geen clipping waarschuwing, maar na het samenvoegen wel. Ik zal dat wat beter in de gaten moeten houden.
        Hier staat de update:
        https://www.viewbug.com/photo/73920019
        en hier de 800px versie:
        Amateur fotograaf,
        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

          De lucht in de up is al beter al is de voorgrond beter in het origineel.
          misschien helpt licht halve stop minderen + schaduwen lichtjes optrekken nog wel wat
          Bij de opname had je hier ook beter voor diafragma 11 of 13 gekozen denk ik.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            De lucht in de up is al beter al is de voorgrond beter in het origineel.
            misschien helpt licht halve stop minderen + schaduwen lichtjes optrekken nog wel wat
            Bij de opname had je hier ook beter voor diafragma 11 of 13 gekozen denk ik.
            Hier sluit ik me bij aan

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

              De voorgrond is aangepast, alsook de halve stop geminderd en de schaduwen wat opgetrokken.
              Dat diafragma was een denkfout, ik wou ISO laag houden en belichting kort, omdat er nogal wat wind stond (de wolken gingen snel, het gras vooraan bewoog ook zeer)
              Vier belichtingen, gaande van 1/60s tot 1/2000.
              Goed, met deze beoordelingen kan ik weer wat bijleren, bedankt alvast!

              Amateur fotograaf,
              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

                De update is toch pakken beter hoor, kijk maar eens hoeveel meer detail je in de lucht hebt..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang Burgh-Haamstede

                  De laatste update is zeker de betere.
                  Voor een volgende keer de wb op bewolkt of schaduw zetten, en alles verandert in goud.
                  Dat die een beetje mis was , kan je zien aan het blauwe zand. En blauw zand hebben we niet op Schouwen.
                  Je krijgt hier heel wat over je heen, maar als je er voor open staat, kan je hier heel veel leren ! Succes verder.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment

                  Working...
                  X