Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tiengemeten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Tiengemeten

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Tiengemeten

    Ziet er een prachtig natuurgebied uit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Tiengemeten

      mooi ,maar ik mis toch heel wat scherpte

      Comment


      • #4
        Re: Tiengemeten

        Misschien dat een lager standpunt hier beter ware geweest.
        Onscherpte en blauwzweem vallen net teveel op.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Tiengemeten

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ziet er een prachtig natuurgebied uit

          grts
          Sieg
          Dat is het ook. Als je de kans hebt moet je er zeker eens naartoe gaan. Toplocatie voor lepelaars, hazen, grote zilverreigers, ...

          Comment


          • #6
            Re: Tiengemeten

            Inderdaad een prachtig natuurgebied daar....Mooie foto maar wel wat onscherp inderdaad.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Tiengemeten

              Je foto's mankeren dikwijls net dat tikkeltje scherpte, bommasien. Ik vraag me soms af of er iets met je lens scheelt, of met de verwerking, of de plaatsing op het web. Want het is heel dikwijls zo.


              Voor de rest wel een zeer mooie foto, de atmosfeer, de leegte, het groen, het water, en dan pat dat (verlaten?) huisje.

              Is dat de naam, Tiengemeten ? Nog nooit van gehoord...
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Tiengemeten

                Ik mis ook de scherpte en daarom is het jammer dat de exif er niet bij zit.
                Mooi gebiedje en mooi in beeld gebracht anders.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Tiengemeten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                  Je foto's mankeren dikwijls net dat tikkeltje scherpte, bommasien. Ik vraag me soms af of er iets met je lens scheelt, of met de verwerking, of de plaatsing op het web. Want het is heel dikwijls zo.


                  Voor de rest wel een zeer mooie foto, de atmosfeer, de leegte, het groen, het water, en dan pat dat (verlaten?) huisje.

                  Is dat de naam, Tiengemeten ? Nog nooit van gehoord...
                  Ik snap het ook niet....ik blijf oefenen en oefenen en...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Ik mis ook de scherpte en daarom is het jammer dat de exif er niet bij zit.
                  Mooi gebiedje en mooi in beeld gebracht anders.
                  F/10-1/160s-150mm-iso 100
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tiengemeten

                    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    Ik snap het ook niet....ik blijf oefenen en oefenen en...
                    F/10-1/160s-150mm-iso 100
                    Niet moeilijk hé Sien, 1/160ste op 150mm, daar zit je probleem
                    Je iso mag hier nog wat naar boven, makkelijk iso 400 dan had je sluitertijd veel hoger geweest

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tiengemeten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Niet moeilijk hé Sien, 1/160ste op 150mm, daar zit je probleem
                      Je iso mag hier nog wat naar boven, makkelijk iso 400 dan had je sluitertijd veel hoger geweest

                      grts
                      Sieg
                      heel veel dank ik veronderstel dat je met hoger sneller bedoeld? Kan ik dan beter op sluitertijdvoorkeuze fotograferen? Vind wel dat deze iso waarde veel ruis met zich meebrengt!! In ieder geval uw reactie is een waardevolle!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tiengemeten

                        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                        heel veel dank ik veronderstel dat je met hoger sneller bedoeld? Kan ik dan beter op sluitertijdvoorkeuze fotograferen? Vind wel dat deze iso waarde veel ruis met zich meebrengt!! In ieder geval uw reactie is een waardevolle!
                        Met welk toestel werk je Sien ?
                        En inderdaad met hogere snelheid bedoel ik snellere sluitertijd

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tiengemeten

                          Hoi Sien,
                          een mooi landschapje in een mooie compo.
                          Idd jammer van de scherpte. Mij lijkt het alsof je hier nu ruis gekregen hebt door het overscherpen van een niet-scherpe opname.
                          Je moet niet perse op sluitertijd voorkeuze gaan werken, maar gewoon even opletten met welk brandpuntsafstand je een opname maakt, en dan de sluitertijd dubbel zo snel nemen.
                          Dus neem je een foto op 150mm, zorg er dan voor dat de sluitertijd minimum 1/300 is.
                          Als je daar goede resultaten mee haalt kan je stelselmatig de sluitertijd gaan vertragen tot een punt waarbij je weer onscherpe foto's begint te krijgen. En zo leer je je materiaal kennen en hoever je kan gaan.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tiengemeten

                            Ofwel eens proberen met een prime lens bijv. 50mm, is heel scherp en goed voor landschappen, bij een crop sensor kan je een 35mm gebruiken, kost niet veel deze lenzen maar zijn heel goed.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tiengemeten

                              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                              Hoi Sien,
                              een mooi landschapje in een mooie compo.
                              Idd jammer van de scherpte. Mij lijkt het alsof je hier nu ruis gekregen hebt door het overscherpen van een niet-scherpe opname.
                              Je moet niet perse op sluitertijd voorkeuze gaan werken, maar gewoon even opletten met welk brandpuntsafstand je een opname maakt, en dan de sluitertijd dubbel zo snel nemen.
                              Dus neem je een foto op 150mm, zorg er dan voor dat de sluitertijd minimum 1/300 is.
                              Als je daar goede resultaten mee haalt kan je stelselmatig de sluitertijd gaan vertragen tot een punt waarbij je weer onscherpe foto's begint te krijgen. En zo leer je je materiaal kennen en hoever je kan gaan.
                              Na al die jaren...super tip ben al direkt aan het testen zie!Dank dank dank!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X