Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 16-35 f2,8 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 16-35 f2,8 III

    Zijn er mensen die deze derde versie van deze bekende UWA lens in gebruik hebben ?
    Zoja, is ze veel beter dan het vorige model want die had toch redelijk wat vervorming en gebrek aan scherpte naar de hoeken toe

    Alvast bedankt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Canon 16-35 f2,8 III

    Volgens de reviews is de scherpte in de hoeken van de 16-35 f2,8 III zeker een heel stuk beter dan bij het vorige model.
    Als je een lichtsterke breedhoekzoom nodig hebt, dan is er aan die lens maar één nadeel, en dat is de hoge prijs.

    Als f4 voldoende lichtsterk is voor de foto's die je wil maken, dan is de 16-35 f4 L IS ook een heel goede keuze.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 16-35 f2,8 III

      Ik heb deze lens niet, maar had wel de vorige versie die zoals uzelf zegt ook niet mijn ding was wat betreft scherpte.
      Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger en ben er nog niet uit, maar hier is alvast een leuke review van de III versie https://dustinabbott.net/2016/11/can...ii-usm-review/
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Canon 16-35 f2,8 III

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Volgens de reviews is de scherpte in de hoeken van de 16-35 f2,8 III zeker een heel stuk beter dan bij het vorige model.
        Als je een lichtsterke breedhoekzoom nodig hebt, dan is er aan die lens maar één nadeel, en dat is de hoge prijs.

        Als f4 voldoende lichtsterk is voor de foto's die je wil maken, dan is de 16-35 f4 L IS ook een heel goede keuze.

        Bedankt Bart voor je uitleg, ik heb trouwens al een Canon 16-35 f4 maar die is voor sommige dingen toch niet lichtsterk genoeg voor hetgeen ik er mee wil doen ;-)

        Volgens reviews die ik al gelezen heb zou die Canon 16-35 f2,8 III de beste UWA lens zijn die er op het ogenblik op de markt te verkrijgen is.
        Dus lijkt me wel goed te zijn dan hé

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 12 juli 2017, 08:22.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 16-35 f2,8 III

          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Ik heb deze lens niet, maar had wel de vorige versie die zoals uzelf zegt ook niet mijn ding was wat betreft scherpte.
          Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger en ben er nog niet uit, maar hier is alvast een leuke review van de III versie https://dustinabbott.net/2016/11/can...ii-usm-review/

          Bedankt Hugo voor de link, daar doet de lens het ook heel goed
          Doch hij spreekt van een vignet van +-4 stops, dat lijkt me wat overdreven te zijn, als ik de voorbeeldfoto's zo bekijk denk ik eerder aan 2 stops
          Voor de rest niks dan goed over deze lens, maar dat mag ook wel met een prijskaartje van meer dan 2000 €

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 16-35 f2,8 III

            De mensen van photozone hebben deze lens ook al wel getest en komen toch tot dezelfde bevindingen als kameraad Dustin abbott.
            Die 4 stops lijken zich wel enkel te manifesteren aan de 16mm kant.http://www.photozone.de/canon_eos_ff...anon1635f28mk3
            Voor de rest allemaal prima natuurlijk maar duur.
            Ik zit al lang te denken aan de tamron variant, maar daar passen dan weer geen filters op!
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Canon 16-35 f2,8 III

              Ik ben verrast om hier te lezen dat het voor sommigen de 16-35 II niet hun ding is qua scherpte.
              Die van mij vind ik wel heel scherp. Ik had deze tijdens mijn vakantie voor het eerst frequent gebruikt, en sta verstelt van de scherpte die ik had zowel bij 16, 24 of 35mm, zelf in de hoeken noem ik mijn lens scherp op f11. Voor mij is deze lens scherper of heel de lijn dan mijn 24-105 f4 die wel in de hoeken minder scherp is op 24mm.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

              Comment


              • #8
                Re: Canon 16-35 f2,8 III

                Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                Ik ben verrast om hier te lezen dat het voor sommigen de 16-35 II niet hun ding is qua scherpte.
                Die van mij vind ik wel heel scherp. Ik had deze tijdens mijn vakantie voor het eerst frequent gebruikt, en sta verstelt van de scherpte die ik had zowel bij 16, 24 of 35mm, zelf in de hoeken noem ik mijn lens scherp op f11. Voor mij is deze lens scherper of heel de lijn dan mijn 24-105 f4 die wel in de hoeken minder scherp is op 24mm.
                Op welke body gebruikte je die? En daarbij op F11 zou een lens best wel heel scherp moeten zijn.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 16-35 f2,8 III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Op welke body gebruikte je die? En daarbij op F11 zou een lens best wel heel scherp moeten zijn.
                  Zowel op de Canon 6D als de 7D
                  Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 16-35 f2,8 III

                    Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                    Ik ben verrast om hier te lezen dat het voor sommigen de 16-35 II niet hun ding is qua scherpte.
                    Die van mij vind ik wel heel scherp. Ik had deze tijdens mijn vakantie voor het eerst frequent gebruikt, en sta verstelt van de scherpte die ik had zowel bij 16, 24 of 35mm, zelf in de hoeken noem ik mijn lens scherp op f11. Voor mij is deze lens scherper of heel de lijn dan mijn 24-105 f4 die wel in de hoeken minder scherp is op 24mm.
                    Als je die op een crop camera gebruikt, dan zullen de hoeken van de foto scherper zijn dan bij een full-frame die ook de uiterste randen van de lens gebruikt.
                    Ik heb de 16-35 f2,8 L II ook een hele tijd gebruikt, in het center was die scherp op f2,8 , maar als het hele beeld scherp moest zijn, dan zag je de minpunten van die lens, zeker op een full-frame camera.
                    De 16-35 f4 L IS is op f4 scherper in de hoeken (full-frame) dan de f2,8 versie II, en op f8 is het hele beeld scherp bij de f4 L IS, terwijl bij de f2,8 II de uiterste hoeken pas scherp beginnen te worden tegen dat het diafragma zo ver dicht staat dat diffractie de scherpte terug vermindert...
                    Daarom is voor mij de 16-35 f4 L IS een betere keuze dan de 16-35 f2,8 L II, maar nu heeft de 16-35 f2,8 L III een nog betere beeldkwaliteit dan de f4 L IS, het enige probleem is dat die versie III zo duur is, daarom blijf ik wel bij de 16-35 f4 L IS.
                    Omdat de hoge iso bij de recente full-frame camera's nog heel aanvaardbare resultaten geeft is zo'n f4 breedhoeklens voor de meeste toepassingen nog voldoende lichtsterk (toch voor de foto's die ik er meestal mee maak).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 16-35 f2,8 III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als je die op een crop camera gebruikt, dan zullen de hoeken van de foto scherper zijn dan bij een full-frame die ook de uiterste randen van de lens gebruikt.
                      Ik heb de 16-35 f2,8 L II ook een hele tijd gebruikt, in het center was die scherp op f2,8 , maar als het hele beeld scherp moest zijn, dan zag je de minpunten van die lens, zeker op een full-frame camera.
                      De 16-35 f4 L IS is op f4 scherper in de hoeken (full-frame) dan de f2,8 versie II, en op f8 is het hele beeld scherp bij de f4 L IS, terwijl bij de f2,8 II de uiterste hoeken pas scherp beginnen te worden tegen dat het diafragma zo ver dicht staat dat diffractie de scherpte terug vermindert...
                      Daarom is voor mij de 16-35 f4 L IS een betere keuze dan de 16-35 f2,8 L II, maar nu heeft de 16-35 f2,8 L III een nog betere beeldkwaliteit dan de f4 L IS, het enige probleem is dat die versie III zo duur is, daarom blijf ik wel bij de 16-35 f4 L IS.
                      Omdat de hoge iso bij de recente full-frame camera's nog heel aanvaardbare resultaten geeft is zo'n f4 breedhoeklens voor de meeste toepassingen nog voldoende lichtsterk (toch voor de foto's die ik er meestal mee maak).
                      Ik moet toch zeggen dat ik dat niet ervaar op mijn 6D, bij f8 zijn de randen en hoeken zeker scherp, op voorwaarde dat ik niet scherp stel in het center op een voorwerp op honderden meters van de lens, en dat het beeld in de hoeken op een paar meter van de lens bevinden. Wat ik wel logisch vind.
                      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 16-35 f2,8 III

                        Ik heb de 16-35 f2.8 versie II gehad en was toch niet echt onder de indruk van deze lens. Als ik dan kijk wat ik deze betaald had, had ik er wat meer van verwacht. Nu heb ik een Canon 16-35mm f/4 L IS aangeschaft voor gebruik op een full frame body maar het is nog te vroeg om hierover uitspraken te doen.
                        Ik heb de f/2.8 niet echt nodig daarom dat ik voor de f/4 versie ben gegaan.

                        Dus als je geen f/2.8 nodig hebt is deze lens misschien ook het overwegen waard ?

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 16-35 f2,8 III

                          Bedankt Mir, ik heb namelijk al de 16-35 f4 L IS in mijn bezit maar ik moest persé een groter diafragma kunnen gebruiken voor hetgeen ik ermee van plan was.

                          Ik heb trouwens een drietal weken de lens, 16-35 f2,8 III reeds gekocht en ondertussen gebruikt tijdens mijn vakantie.
                          Ik ben er heel tevreden over, nog iets scherper dan de f4 versie
                          Inderdaad wat donker naar de hoeken toe maar heel makkelijk weg te werken, dus zeker geen last van
                          Zeer weinig vertekening (indien de lens mooi horizontaal wordt gehouden uiteraard) bij gebruik op mijn FF camera's

                          Nu nog afwachten totdat ik de RAW's afgewerkt heb om te zien of het gelukt is waarvoor ik de lens specifiek heb aangeschaft

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X