Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starten met fotografie

    Ik ben echt een leek als het aankomt op fotograferen en gebruik nu een Panasonic lumix DMC - TZ70.
    Ik fotografeer nu vooral landschappen, wolken, dieren en m'n kinderen. Macro fotografie vind ik ook super interessant.
    Zou ik blijven oefenen met de panasonic of toch een nieuw toestel kopen?

    Denk dan aan een systeemcamera zoals de sony A6000 of de Panasonic G80.
    of moet ik toch naar een spiegelreflex camera?

    Wat zouden jullie doen als je nu zou beginnen met fotografie.

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Starten met fotografie

    Ik zou beginnen met een instap-spiegelreflex en een zoomlens volgens uw budget. Persoonlijk zou ik beginnen met een standaardzoom van het eigen merk.

    Comment


    • #3
      Re: Starten met fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door maffie Bekijk bericht
      Ik ben echt een leek als het aankomt op fotograferen en gebruik nu een Panasonic lumix DMC - TZ70.
      Ik fotografeer nu vooral landschappen, wolken, dieren en m'n kinderen. Macro fotografie vind ik ook super interessant.
      Zou ik blijven oefenen met de panasonic of toch een nieuw toestel kopen?

      Denk dan aan een systeemcamera zoals de sony A6000 of de Panasonic G80.
      of moet ik toch naar een spiegelreflex camera?

      Wat zouden jullie doen als je nu zou beginnen met fotografie.

      Alvast bedankt voor de hulp!
      1) plakboek maken met beelden die je uitknipt uit kranten en magazines, waarvan je zegt: "dat beeld had ik graag zelf gemaakt", of waarvan je zegt dat "beeld mag hier aan de muur hangen" (daaruit kan je afleiden welke type fotografie je graag gaat doen)
      2) tentoonstellingen gaan bekijken, veel tentoonstellingen.
      3) wegblijven uit fotoclubs
      4) investeren in fotoboeken en de geschiedenis van de fotografie doorgronden