Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kraangebouwen Keulen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kraangebouwen Keulen

    Hallo allemaal

    Ben zonet terug van enkele dagen in Keulen waar ik onder andere deze heb getrokken.



    Graag jullie feedback.
    Ik zou vooral willen weten of hij niet te donker oogt voor jullie (en mensen met een gekalibreerd scherm).

    Alvast bedankt.

    MVg
    Advi

  • #2
    Re: Kraangebouwen Keulen

    belichting lijkt me vrij realistisch.
    Staat wel serieus scheef
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Kraangebouwen Keulen

      ik vind hem een beetje donker helderheid staat op max en dan nog

      Comment


      • #4
        Re: Kraangebouwen Keulen

        Realistisch of niet, deze is voor mij te donker. Het is niet omdat een foto de realiteit weergeeft dat hij automatisch goed is (dat is toch mijn gedacht).

        Eerst rechtzetten op het water, dan wat perspectiefcorrectie toepassen, dan de gebouwen wat lichter maken en de lucht iets doordrukken.
        En dan bekom ik deze.

        Kan goed zijn dat een ander mijn versie maar niks vindt, maar indien het mijn foto was, dan zou het deze worden.
        Maar TS doet er mee wat hij/zij wil hé.

        PS Ik heb wel hier en daar halo's rond de gebouwen, maar dat is omdat ik er slechts een paar tellen mee bezig geweest ben.

        Comment


        • #5
          Re: Kraangebouwen Keulen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Realistisch of niet, deze is voor mij te donker. Het is niet omdat een foto de realiteit weergeeft dat hij automatisch goed is (dat is toch mijn gedacht).

          Eerst rechtzetten op het water, dan wat perspectiefcorrectie toepassen, dan de gebouwen wat lichter maken en de lucht iets doordrukken.
          En dan bekom ik deze.

          Kan goed zijn dat een ander mijn versie maar niks vindt, maar indien het mijn foto was, dan zou het deze worden.
          Maar TS doet er mee wat hij/zij wil hé.

          PS Ik heb wel hier en daar halo's rond de gebouwen, maar dat is omdat ik er slechts een paar tellen mee bezig geweest ben.
          Deze aangepaste versie van u is een goed voorbeeld van wat het zou kunnen zijn/worden. Er zit wel wat potentieel in. Een voorbeeld van een verbetering waaruit men kan leren.

          Comment


          • #6
            Re: Kraangebouwen Keulen

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Realistisch of niet, deze is voor mij te donker. Het is niet omdat een foto de realiteit weergeeft dat hij automatisch goed is (dat is toch mijn gedacht).

            Eerst rechtzetten op het water, dan wat perspectiefcorrectie toepassen, dan de gebouwen wat lichter maken en de lucht iets doordrukken.
            En dan bekom ik deze.

            Kan goed zijn dat een ander mijn versie maar niks vindt, maar indien het mijn foto was, dan zou het deze worden.
            Maar TS doet er mee wat hij/zij wil hé.

            PS Ik heb wel hier en daar halo's rond de gebouwen, maar dat is omdat ik er slechts een paar tellen mee bezig geweest ben.
            vind ik wel veel beter die van jou,Djivan ,grts Jozef
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

            Comment


            • #7
              Re: Kraangebouwen Keulen

              Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
              Deze aangepaste versie van u is een goed voorbeeld van wat het zou kunnen zijn/worden. Er zit wel wat potentieel in. Een voorbeeld van een verbetering waaruit men kan leren.
              TS is natuurlijk "master", en inderdaad, deze foto heeft potentieel en het is dan ook erg leerrijk om zo een aangepaste versie voorgeschoteld te krijgen, compleet met uitleg van wat er al dan niet gewijzigd werd. Dank Djivan! Dit is naar mijn mening trouwens mee de bedoeling van dit forum, toch ?
              Om naar het origineel terug te gaan, ..., foto is te donker (zie alweer de comment van Djivan), en staat scheef. Velen zouden het omschrijven als een slordige onafgewerkte foto.
              Een foto moet je maken, maar zoals je zelf aangaf, je hebt de foto "getrokken" en dus niet gemaakt.
              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

              Comment

              Working...
              X