Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

    Hallo Allemaal,

    Ik ben al een kleine week aan het speuren naar een van beide 2dehands toestellen.
    Wat geeft jullie voorkeur, want ik heb al veel verschillende meningen gelezen en raak er niet meer goed uit.
    Mijn voorkeur gaat uit naar all-around fotografie, waardoor mijn keuze eerder uit zou gaan naar de 5d maar
    mijn grote hobby is basketbal waar ik al snel naar mijn vrienden ga kijken en daar ook foto's neem, daarom
    zou ik de 1Ds nemen wegens de snelheid.

    wat is jullie ervaring en mening?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

    Voor sport lijkt me de 5D Mark II niet zo geschikt. De 1Ds Mark II moet hier veel beter in zijn. Ik heb het weleens meer aangehaald. De oude 1D(s) serie gebruikt een NiMh battery en misschien worden die wel helemaal niet meer nieuw gemaakt.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Voor sport lijkt me de 5D Mark II niet zo geschikt. De 1Ds Mark II moet hier veel beter in zijn. Ik heb het weleens meer aangehaald. De oude 1D(s) serie gebruikt een NiMh battery en misschien worden die wel helemaal niet meer nieuw gemaakt.
      Vanaf de 1D MKIII is er inderdaad pas een lithium-ion accu gebruikt, en die is nu nog altijd bruikbaar in de nieuwe camera's van de "1" reeks die daar op volgen (alleen zal de 1Dx MKII maar 12 foto's per seconde kunnen maken tegenover 14 met de recentste accu).
      Als je nog ergens een nimh accu "nieuw" kan vinden voor de 1Ds MKII, dan zal dat bijna zeker een accu zijn die al zo oud is dat ze niet meer werkt zoals dat zou moeten.
      Het enige dat je dan eigenlijk kan doen is de accu open maken, en zien welk type cellen er in zitten, en dan kan je die vervangen door nieuwe (maar dan moet je wel met een soldeerbout overweg kunnen).
      Het voordeel van nimh is dat het veel veiligere cellen zijn (dan lithium-ion) om zelf mee te experimenteren, ze zullen niet zo snel exploderen als je ze verkeerd behandelt.

      Voor sport is de autofocus van de 5D MKII niet zo erg geschikt, het kan wel, maar de 5D MKII maar één AF-punt dat echt geschikt is voor actiefotografie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

        ja, ik had ergens een stukje gelezen over de batterijen. Alsook dat die inderdaad 'nieuw' verouderd zijn eens gekregen.

        het jammere is dat de 1dMIII geen full-frame camera is. Is er een camera waar jullie aan denken dat mij een alternatief kan bieden
        om het werkbaar te maken op beide vlaktes (Budget ligt om en bij de 1000€)


        Alvast bedankt voor de reacties!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door VennesTrimborn Bekijk bericht
          het jammere is dat de 1dMIII geen full-frame camera is. Is er een camera waar jullie aan denken dat mij een alternatief kan bieden
          om het werkbaar te maken op beide vlaktes (Budget ligt om en bij de 1000€)
          1Ds3: is zeker geen sport camera (4 fps), maar heeft ook 21 MP, is FF, heeft 19 selecteerbare cross-type af punten, een Li-ion batterij die bijna eeuwig meegaat, dual card slots (CF+SD), en kan je vinden voor 900-1000 euro. Heerlijke camera.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

            De 1D MKIII (zonder "s") heb ik een hele tijd gebruikt. Dat was voor die tijd geen slechte camera, maar als ik die vergelijk met de 40D die ik daarvoor had, dan was het verschil in beeldkwaliteit tussen die twee eigenlijk niet zo heel erg groot.
            Toen ik de 1D MKIII verving door de 1Dx was het verschil wel heel erg groot (op alle vlakken), maar ik neem aan dat je tweedehands camera's zoekt in de lagere prijsklasse.

            Een 80D zal op de meeste punten ook beter scoren dan de 1D MKIII.
            De 1Ds MKIII is een full-frame, en die heeft wel een betere beeldkwaliteit dan de APS-H sensor van de 1D MKIII, maar die 1Ds zal tweedehands wel duurder zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

              koop gewoon een recente aps-c camera type 80d. een 5dII heeft mss wel iets betere prestaties in hoge iso maar de focus is niet geweldig voor sport
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

                Aangezien de TS het in eerste instantie heeft over de 1DS mark II: hou er rekening mee dat die niet zo super presteert onder hoge ISO. En aangezien basketbal toch vooral een snelle indoorsport is, zullen zowel sluitersnelheid als ISO omhoog moeten, en dat lijkt me niet ideaal. Het verschil met een 1Dx die ondertussen toch ook alweer een jaar of 5 oud is, is bijzonder groot.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                  Aangezien de TS het in eerste instantie heeft over de 1DS mark II: hou er rekening mee dat die niet zo super presteert onder hoge ISO. En aangezien basketbal toch vooral een snelle indoorsport is, zullen zowel sluitersnelheid als ISO omhoog moeten, en dat lijkt me niet ideaal. Het verschil met een 1Dx die ondertussen toch ook alweer een jaar of 5 oud is, is bijzonder groot.
                  De meeste recente 1D zonder S en X, de 1D Mark IV zou zelfs onder moeten doen voor de 5D Mark III op AF gebied. (Dit heb ik ergens ooit gelezen) Dus dat wil echt wel wat zeggen.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    De meeste recente 1D zonder S en X, de 1D Mark IV zou zelfs onder moeten doen voor de 5D Mark III op AF gebied. (Dit heb ik ergens ooit gelezen) Dus dat wil echt wel wat zeggen.
                    De 5D MKIII heeft inderdaad bijna hetzelfde AF-systeem als dat van de 1Dx, en dat was toen ook net verbeterd ten opzichte van de 1D MKIV.
                    De 1Dx zou beter het onderwerp in focus kunnen houden ten opzichte van de 5D MKIII als je alle AF-punten gebruikt omdat er daarvoor een extra processor ingebouwd is.
                    Als je zelf een vast AF-punt kiest, dan is er geen verschil tussen de werking van de AF van de 5D III en de 1Dx (dat is nu ook het geval bij de 5D MKIV en de 1Dx MKII, die hebben ook bijna hetzelfde AF-systeem).
                    Last edited by Black B@ndit; 15 juli 2017, 09:07. Reden: Foutje verbeterd
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De 5D MKIII heeft inderdaad bijna hetzelfde AF-systeem als dat van de 1Dx, en dat was toen ook net verbeterd ten opzichte van de 1D MKIV.
                      De 1Dx zou beter het onderwerp in focus kunnen houden ten opzichte van de 5D MKIII als je alle AF-punten gebruikt omdat er daarvoor een extra processor ingebouwd is.
                      Als je zelf een vast AF-punt kiest, dan is er geen verschil tussen de werking van de AF van de 5D MKIV en de 1Dx (dat is nu ook het geval bij de 5D MKIV en de 1Dx MKII, die hebben ook bijna hetzelfde AF-systeem).
                      Je bedoelt hier wellicht de 5D MKIII of vergis ik me?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5d Mark II of 1Ds Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                        Je bedoelt hier wellicht de 5D MKIII of vergis ik me?
                        Daar zit inderdaad een foutje, het had de 5D MKIII moeten zijn, want die heeft bijna hetzelfde AF-systeem als de 1Dx, de AF van een 5D MKIV komt in grote lijnen overeen met de 1Dx MKII.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X