Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ladies slipper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] ladies slipper

    ladies slipper by Raf Strobbe, on Flickr

    Nikon D7100 met Nikkor 70-200 f 4
    ISO 200 170 mm f 4.5 1/1250

    Een beetje drukke achtergrond misschien maar deze wilde orchideeën zijn moeilijk als solitair te vinden en je kunt die toch niet uitrukken om een foto te nemen.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 8 juli 2017, 21:08.

  • #2
    Re: ladies slipper

    Nee uittrekken niet, maar toch jammer van de achtergrond.
    Ook een beetje jammer dat de onderkant van de bloem niet mee in het focusveld zat(scherpte)
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: ladies slipper

      Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
      Nee uittrekken niet, maar toch jammer van de achtergrond.
      Ook een beetje jammer dat de onderkant van de bloem niet mee in het focusveld zat(scherpte)
      Ja, het was een compromis. Wanneer ik in plaats van opening 4.5 zou geopteerd hebben voor 9 bvb. dan was de achtergrond ook veel scherper en nog onrustiger geweest denk ik. En de snelheid moest hoog genoeg zijn want er stond daar veel wind en de bloem ging fel heen en weer. Maar misschien komt de foto juist daardoor natuurlijker en minder "gekunsteld" over?
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: ladies slipper

        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
        Ja, het was een compromis. Wanneer ik in plaats van opening 4.5 zou geopteerd hebben voor 9 bvb. dan was de achtergrond ook veel scherper en nog onrustiger geweest denk ik. En de snelheid moest hoog genoeg zijn want er stond daar veel wind en de bloem ging fel heen en weer. Maar misschien komt de foto juist daardoor natuurlijker en minder "gekunsteld" over?
        Raf.
        De natuur werkt niet altijd mee natuurlijk en dat is soms frustrerend als dat dan een impact heeft op de foto.
        MVG. Hugo

        Comment

        Working...
        X