Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek in het Nederlands ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek in het Nederlands ?

    Ik ben beetje bij beetje wegwijs aan het geraken in het gebruik van mijn nieuwe speeltje de Sony DSC-10 mark III (komende van levenslang Canon).
    Er zit een relatief kleine handleiding bij in diverse talen, maar die is wel héél summier.

    Op de website van Sony kan je een uitgebreide help/handleiding in het NL vinden, maar ik vind het nogal onhandig om steeds maar om en af te moeten scrollen, en om die meer dan 400 pag. uit te printen... .

    Daarom heb ik me volgend boek aangeschaft dat ik wel nog moet toegezonden krijgen :

    "Photographer's Guide to the Sony DSC-RX10 III: Getting the Most from Sony's Advanced Digital Camera"

    Het is Engels, voor mij normaal geen probleem, maar het aangezien het nogal technisch zal zijn vrees ik toch enige moeilijkheden te ondervinden bij het lezen/begrijpen.

    Ongeveer het ganse net afgestruind om iets dergelijks in het Nederlands te vinden maar tot op heden zonder resultaat.

    Iemand die weet of dergelijke boeken op papier te verkrijgen zijn. Misschien bij Sony, aangezien het bestaat in PDF, zou er toch ergens ook een geschreven versie moeten bestaan in het Nederlands dacht ik.
    Of denk ik verkeerd ?

  • #2
    Re: Boek in het Nederlands ?

    Ik snap al helemaal niet dat je een z'n specifiek boekske aankoopt en dan ook nog wilt dat het vertaald is naar het wereldkundige Nederlands, die taal bestaat toch heden ten dage niet meer. (m.a.w. het loont zich in veel gevallen niet om "technische" handleidingen te transleren naar een uit welks is uitgestorven)

    Overigens is een PDF vele malen makkelijker in tegenwoordige tijd: het weegt niets en principieel kan je het altijd bij handen hebben. Leer je zelf op steekwoorden te zoeken en gij zijt blij geen boek in het veld te moeten meezeulen.

    Comment


    • #3
      Re: Boek in het Nederlands ?

      Ik heb mijn menu handleiding van mijn D500 laten printen en inbinden in een copy-center hier in de buurt. Grootte -A5 en bevat 210 blz. Ietje meer dan 1 cm dik. Zo een last is dat niet om mee te nemen in het veld. Je kan de PDF ook opslaan op je smartphone.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Boek in het Nederlands ?

        Bij mij staan al de handleiding (en trouwens ook al mijn e-books) op Google drive en ik raadpleeg ze op mijn iPad.

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Boek in het Nederlands ?

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Ik snap al helemaal niet dat je een z'n specifiek boekske aankoopt en dan ook nog wilt dat het vertaald is naar het wereldkundige Nederlands, die taal bestaat toch heden ten dage niet meer. (m.a.w. het loont zich in veel gevallen niet om "technische" handleidingen te transleren naar een uit welks is uitgestorven)

          Overigens is een PDF vele malen makkelijker in tegenwoordige tijd: het weegt niets en principieel kan je het altijd bij handen hebben. Leer je zelf op steekwoorden te zoeken en gij zijt blij geen boek in het veld te moeten meezeulen.
          Het is niet de bedoeling dat ik een boek meesleur in het veld hé.
          Ik vind het gewoon makkelijker om thuis met een boek in de hand één en ander te raadplegen.
          Een boek op e-reader ben ik al goed gewoon, dat neem ik altijd mee op reis.
          Maar dat is dan voor een gewoon boek, voor een naslagwerk vind ik dat heel wat minder.
          Maar in PDF op een laptop of tablet vind ik heel vervelend, maar dat zal wel aan mij en/of mijn leeftijd liggen .
          Last edited by Guest17; 8 juli 2017, 17:41.

          Comment


          • #6
            Re: Boek in het Nederlands ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ik heb mijn menu handleiding van mijn D500 laten printen en inbinden in een copy-center hier in de buurt. Grootte -A5 en bevat 210 blz. Ietje meer dan 1 cm dik. Zo een last is dat niet om mee te nemen in het veld. Je kan de PDF ook opslaan op je smartphone.
            OK, bedankt voor de tip , daar had ik nog niet aan gedacht .
            Zal ne keer gaan horen bij één of ander copy-center.

            Comment


            • #7
              Re: Boek in het Nederlands ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              OK, bedankt voor de tip , daar had ik nog niet aan gedacht .
              Zal ne keer gaan horen bij één of ander copy-center.
              Zo ziet het er uit.
              Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like Hasseltenaar.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Boek in het Nederlands ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Zo ziet het er uit.
                http://imgur.com/a/uWWNZ
                Ziet er perfect uit.
                Komende van een gans leven Canon en nu naar Sony is toch een hele stap (verandering), en het is iets moeilijker gewoon worden dan ik verwacht had.
                Ik had reeds her en der gelezen dat de menustructuur van Sony heel wat beter kon, en wist dus reeds een beetje waar ik mij kon aan verwachten.
                Maar als je een welbepaald toestel wilt, dan moet je er ook iets voor over hebben zeker .
                Nogmaals dank voor de tip . Er is al een mail weg naar een paar copycenters hier in de buurt met de vraag.
                Ik ga, zoals ik gewoonlijk doe, te gepasten tijde hier een update schrijven van hoe het mij vergaan is.

                Comment


                • #9
                  Re: Boek in het Nederlands ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Zo ziet het er uit.
                  http://imgur.com/a/uWWNZ
                  Ziet er inderdaad mooi uit, maar is het ook nog leesbaar voor een brillemans gelijk ik?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boek in het Nederlands ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Ziet er inderdaad mooi uit, maar is het ook nog leesbaar voor een brillemans gelijk ik?
                    Als je je bril opzet is er geen probleem. Ik ben zelf brildrager en het is goed te doen.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boek in het Nederlands ?

                      Nogmaals dank aan Hasseltenaar voor de tip.
                      Nederlandstalige handleiding laten printen en inkleven (ringetjes was niet mogelijk gezien de tekst te dicht tegen de linkerrand stond).
                      Alle 440 blzn netjes leesbaar tweezijdig (boekje van een goeie 200 blzn dus) afgedrukt op A5 formaat, kostprijs 13,5 euro.

                      Ondertussen ook het Engelstalige boek ontvangen en dat is ook een aanrader.
                      Alles wordt duidelijk uitgelegd en dan nog telkens geïllustreerd met foto's en of tekeningen. Duidelijker kan niet.

                      Nu is het enkel nog wachten op een pak filters uit China en dan kan ik eindelijk aan de slag .

                      Comment

                      Working...
                      X