Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

    ik weet dat deze lens bij Sigma bestaat maar heb mijn twijfels omtrent de beeldkwaliteit en de snelheid van de AF. Ik gebruik nu de 70-200mm f/2.8 IS II USM van Canon en ik vraag mij af of de Sigma 120-300mm mij evenzeer zal kunnen bekoren. Bij weinig licht kom ik met mijn FF body immers tele tekort, bij voldoende licht kan ik een convertor bijsteken en/of met mijn cropcamera fotograferen (dat laatste is meestal het geval omdat ik dan ook meer bps heb). Heeft iemand toevallig geruchten gehoord/gelezen of een glazen bol in zijn bezit?

  • #2
    Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

    Je brandpunt of wel tele millimeters veranderd en verminderd niets bij gebruik van een FF body. 200mm blijft 200mm

    Comment


    • #3
      Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

      .... én kan je ook wel opteren om je FF image IN "post" zelf te croppen met een nagenoeg zelfde resultaat!(tenzij je gaat pixel-peepen!)

      In mijn glazen bol staat wel dat Canon een 120-300 f1.4(!) op de markt gaat brengen, maar dat ie het jaar daarna uit produktie wordt genomen wegens te zwaar/groot/duur !
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Je brandpunt of wel tele millimeters veranderd en verminderd niets bij gebruik van een FF body. 200mm blijft 200mm
        bij een croptoestel komt 200mm overeen met 320mm

        Comment


        • #5
          Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
          .... én kan je ook wel opteren om je FF image IN "post" zelf te croppen met een nagenoeg zelfde resultaat!(tenzij je gaat pixel-peepen!)
          bij avondwedstrijden dien ik vaak tot 20 000 ISO te gaan. Als je daar nog veel moet gaan croppen achteraf krijg je meer en meer ruis te zien

          [/QUOTE]In mijn glazen bol staat wel dat Canon een 120-300 f1.4(!) op de markt gaat brengen, maar dat ie het jaar daarna uit produktie wordt genomen wegens te zwaar/groot/duur ![/QUOTE]

          ja dat zouden wel eens de grote nadelen kunnen zijn
          Last edited by paranoia; 7 juli 2017, 07:04.

          Comment


          • #6
            Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Je brandpunt of wel tele millimeters veranderd en verminderd niets bij gebruik van een FF body. 200mm blijft 200mm
            Klopt, maar er werd ook nergens gezegd dat er meer mm zijn.

            Er komt steeds dezelfde kommentaar als het over ff , crop en lenzen gaat.

            Ok, het klopt misschien niet echt, maar het is ondertussen omgang taal geworden.

            Zelfde met jou tele, wat is tele millimeters?

            Omdat het hier gaat over fotografie, weten we wat je bedoeld.
            En dat is uiteindelijk wat telt.



            --
            T.T.

            Comment


            • #7
              Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

              bij Canon is er uiteraard de 300mm f/2.8 maar ik vind ca. 7000 euro veel geld voor een lens waar je niet de mogelijkheid hebt om te zoomen.

              Comment


              • #8
                Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

                Een goede/gouden raad: koop een (goede) tweedehandse ( versie I, met IS), richtprijs ngeveer 3000 Euro ( moeiteloos te gebruiken in combinatie met een extender )
                Hoge restwaarde en zeker weten een upgrade voor je fotografie !
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #9
                  Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                  Een goede/gouden raad: koop een (goede) tweedehandse ( versie I, met IS), richtprijs ngeveer 3000 Euro ( moeiteloos te gebruiken in combinatie met een extender )
                  Hoge restwaarde en zeker weten een upgrade voor je fotografie !
                  Probleem is dat je wel wat geluk moet hebben bij aankoop van tweedehands materiaal maar ik zal het (op termijn) in overweging nemen ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                    Probleem is dat je wel wat geluk moet hebben bij aankoop van tweedehands materiaal maar ik zal het (op termijn) in overweging nemen ;-)
                    Uit dit antwoord blijkt dat je je naam goed gekozen hebt. Mijn ervaring is het omgekeerde en heb nooit dat geluk gemist.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: komt er ooit een Canon 120-300mm f/2.8 op de markt?

                      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                      Probleem is dat je wel wat geluk moet hebben bij aankoop van tweedehands materiaal maar ik zal het (op termijn) in overweging nemen ;-)
                      Met dergelijke lenzen loop je tweedehands niet zoveel risico, de meeste verkopers letten erg op hun materiaal - persfotografen als die nog bestaan misschien minder, en die dingen zijn stevig.

                      Comment

                      Working...
                      X