Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag gekregen !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vandaag gekregen !!!

    Vandaag heb ik het volgende gekregen van mijn vader :

    - Canon AE-1
    - Canon lens FD 50mm 1:1,4
    - Canon lens FD 135mm 1:3,5
    - Canon lens FD 35mm 1:2,8
    - Canon Speedlite 155A

    Ik ben hier heel blij mee, maar ik weet niet echt wat het nog waard is qua prijs en kwaliteit. Zijn dit goeie componenten ?

    Bestaat er een manier om de objectieven op een digitale body (EOS300D) te plaatsen en is dit interessant ? Zo ja, dan overweeg ik mijn G5 te vervangen door een DSLR.

    Thanks

  • #2
    Re: Vandaag gekregen !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Xadec
    Vandaag heb ik het volgende gekregen van mijn vader :

    - Canon AE-1
    - Canon lens FD 50mm 1:1,4
    - Canon lens FD 135mm 1:3,5
    - Canon lens FD 35mm 1:2,8
    - Canon Speedlite 155A

    Ik ben hier heel blij mee, maar ik weet niet echt wat het nog waard is qua prijs en kwaliteit. Zijn dit goeie componenten ?

    Bestaat er een manier om de objectieven op een digitale body (EOS300D) te plaatsen en is dit interessant ? Zo ja, dan overweeg ik mijn G5 te vervangen door een DSLR.

    Thanks
    Hoi,
    Goede componenten, ja, bruikbaar, niet meer. de schuchtere poging die ik ooit gezien heb om niet eos lenzen op de eos vatting te gebruiken, waren zo minderwaardig, dat je er geen dslr voor moet (zelfs mag) kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Vandaag gekregen !!!

      Hoi,

      Ik heb hier ook nog een AE-1 en AE-1 Program. Met diverse lenzen en motor.
      Ja een motor dient om je filmpje vooruit te spoelen. In digitaal bestaat dit niet meer
      Het is prachtmateriaal. Ik heb er veel lezier aan beleefd en veel foto's mee gemaakt
      Wat je daar nog kan voor krijgen is twee maal niets. Die van mij zijn 18 jaar oud. Ze zijn goed om een museumkast op te zetten.
      Als je voor alles nog 100 euro kan krijgen wees dan blij. Ik heb het geprobeerd in een winkel die tweedehands opkoopt. Ze gaven onmiddellijk geld. (Anders mag je het daar zetten totdat het verkocht raakt)

      De enige kans is dat je op een liefhebber valt die net die lens te kort komt of een body heeft die stuk is...

      Koesteren als aandenken zou ik zeggen.
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

      Comment


      • #4
        Re: Vandaag gekregen !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Xadec
        Vandaag heb ik het volgende gekregen van mijn vader :

        - Canon AE-1
        - Canon lens FD 50mm 1:1,4
        - Canon lens FD 135mm 1:3,5
        - Canon lens FD 35mm 1:2,8
        - Canon Speedlite 155A

        Ik ben hier heel blij mee, maar ik weet niet echt wat het nog waard is qua prijs en kwaliteit. Zijn dit goeie componenten ?

        Bestaat er een manier om de objectieven op een digitale body (EOS300D) te plaatsen en is dit interessant ? Zo ja, dan overweeg ik mijn G5 te vervangen door een DSLR.

        Thanks

        Gefeliciteerd en welkom hier op het forum.
        Je hebt zonder het te weten één van de pioniers van de jaren 70 in de SLR-wereld in je handen. Dat je blij bent kan ik indenken, temeer dat die lenzen die je erbij kreeg heel mooie stukjes optiek zijn (nog steeds.)
        Zeker die 50 f/1.4 beschouw ik nog steeds als één van de betere 50mm ooit gemaakt (en beter dan de 50 f/1.4 of f/1.8 die Canon nu in hun gamma hebben).
        Ik denk dat dit een ideaal toestel is om te groeien in de fotografie en te leren wat diafragma's en sluitertijden zijn. Ik zou zeggen: experimenteer met het toestel en toon ons zeker de resultaten...

        Ik moet je wel teleurstellen wat betreft de inruilwaarde: voor het geheel zul je mss nog voor 100€ kunen verkopen; maar dat neemt niet weg dat je er uitstekende foto's kunt mee maken...

        Er bestaan in de handel adapters om deze lenzen op een EOS aan te sluiten (meer info vind je hier ), maar alleen jij weet of je dat interessant genoeg vindt (je verliest nogal wat automatisch functies op de camera) en of je er zoveel geld wilt aan geven (deze adapters zijn niet goedkoop)...

        Zo, ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Vandaag gekregen !!!

          Ik ga er zeker wat mee experimenteren, want met zo een SLR voel ik mij toch meer "fotograaf" dan met mijn G5. Het moet weer lukken, normale mensen stappen over van analoog naar digitaal, en ik moet het weer andersom kunnen proberen. Ik vind het alleszins veel leuker om aan die lenzen te liggen draaien
          Ik zal wel zien, toch al bedankt voor de nuttige info. De AE-1 blijft in mijn bezit, wordt misschien nog mooi stukje antiek...

          Comment


          • #6
            Re: Vandaag gekregen !!!

            Troost je.Ik heb ook nog een AE-1 waar ik veel goede herineringen aan heb.
            Daarnaast heb ik een nest T-90's (drie).Verder nog een EOS 1n en een hoop USM,witte lenzen incluis.Maar eigenlijk blijf ik liever manueel werken met mijn oude rommel.Minder omvangrijk en lichter,minder opvallend en kwalitatief zeker niet minder.Digitaal interesseert mij wel,maar de meldingen hier over stofjes op sensor,back focus etc zouden mij enorm irriteren op mijn eigen toestel,waar ik dan toch min. 2000 euro zou moeten voor betalen om op hetzelfde niveau te raken.

            Comment

            Working...
            X