Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pier 9 tot 12

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Pier 9 tot 12

    update:
    Pier 9-12 up by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_4104 by Raf Strobbe, on Flickr

    Of in B/W:
    DSC_4104-2 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 18 mm f 9 1/320

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 8 juli 2017, 16:39.

  • #2
    Re: Pier 9 tot 12

    knappe foto van die huisjes , (is dit de lofoten ? ) beetje jammer van de lucht ,maar dat zijn nu eenmaal de omstandigheden ter plaatse ,goed gedaan

    Comment


    • #3
      Re: Pier 9 tot 12

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      knappe foto van die huisjes , (is dit de lofoten ? ) beetje jammer van de lucht ,maar dat zijn nu eenmaal de omstandigheden ter plaatse ,goed gedaan
      Bedankt bopatje,
      Dit is Champney's West, Newfoundland. Er was enorm veel mist gisteren die van over de koude oceaan binnenstroomde. Wat je op de achtergrond ziet is dus fog. En 1 km verder volledig blauwe lucht. Toen ik gisteren langs de kustlijn ging stappen hoorde ik de hele tijd een bultrug walvis maar ik kon die slechts met moeite af en toe zien door de mist.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Pier 9 tot 12

        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
        Bedankt bopatje,
        Toen ik gisteren langs de kustlijn ging stappen hoorde ik de hele tijd een bultrug walvis maar ik kon die slechts met moeite af en toe zien door de mist.
        grts,
        Raf.
        moet een zalige ervaring zijn !!!

        Comment


        • #5
          Re: Pier 9 tot 12

          Heel apart om te zien zo die huisjes, prima vastgelegd

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Pier 9 tot 12

            mooi mooi. ideeke om een klein beetje van de bovenlucht er af te halen ?
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Pier 9 tot 12

              Mooie foto. Het enige dat stoort, zijn de lelijk gekleurde stoeltjes voor pier 9. Als je deze buiten beeld had gelaten, had je een veel mooier kleurenpalet gehad.

              Comment


              • #8
                Re: Pier 9 tot 12

                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter! Bekijk bericht
                Mooie foto. Het enige dat stoort, zijn de lelijk gekleurde stoeltjes voor pier 9. Als je deze buiten beeld had gelaten, had je een veel mooier kleurenpalet gehad.
                Thanks Wouter.
                Het is Amerika hier hé en hun smaak verschilt nogal van de onze (ook eten, zoals de MacDonalds en andere fastfood). Het is hier blijkbaar mode en iedereen kleurt zijn stoelen in de meest schreeuwerige kleuren.
                grts,
                Raf.

                Comment


                • #9
                  Re: Pier 9 tot 12

                  Dan zullen de schreeuwerige stoeltjes hier binnenkort ook wel in de mode komen. Bedankt voor je bijdrage daaraan....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pier 9 tot 12

                    Ik kon er ook een B/W versie van maken (met een stukje van de lucht weg).
                    Daarmee is die kleur van de stoelen ook weg en ik heb gelijk een stuk van de lucht weggedaan, omdat die in deze versie te egaal was.
                    mvg,
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pier 9 tot 12

                      Het origineel vind ik heel mooi en een interessante foto inclusief de gekleurde stoeltjes. Het verhaal van de zwartwit versie is voor mij een stuk minder
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pier 9 tot 12

                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        knappe foto van die huisjes , (is dit de lofoten ? ) beetje jammer van de lucht ,maar dat zijn nu eenmaal de omstandigheden ter plaatse ,goed gedaan
                        Een gegradueerd filtertje op de lucht en het rood van de huisjes nog iets pittiger zouden de foto nog een boost geven.
                        Maar dat is puur persoonlijk; vind het zo ook wel mooi.
                        mvg Christophe.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pier 9 tot 12

                          mooie weergave

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pier 9 tot 12

                            Oorspronkelijk geplaatst door stephenstoph Bekijk bericht
                            Een gegradueerd filtertje op de lucht en het rood van de huisjes nog iets pittiger zouden de foto nog een boost geven.
                            Maar dat is puur persoonlijk; vind het zo ook wel mooi.
                            mvg Christophe.
                            Bedankt voor de reactie Stephenstoph,
                            Ik heb wat met de schuivertjes van LR5 gespeeld en een up geplaatst.
                            Een gegradueerde filter heb ik (nog) niet.
                            grts uit NFLD,
                            Raf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pier 9 tot 12

                              Voor mij de gekleurde update hier...De glans op het water komt in de update ook veel beter tot zijn recht..
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X