Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verscholen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Verscholen

    Een dorp ergens tussen de immense bossen in Noord-Bohemen.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Verscholen

    Corrigeer me als ik mis ben, maar volgens mij heb je teveel gebruik gemaakt van "Tegenhouden" en/of "Doordrukken".
    Het licht op de bomen is daardoor niet realistisch meer.
    Ik weet niet op hoeveel je de Doezelaar zet, maar ik zet die hoogstens op 20% en in één keer erover schilderen want als je er een tweede keer overgaat doe je er nog eens 20% vanaf of erbij.

    Wat ik bedoel in feite is als je het effect hoger zet dan 20%, je eigenlijk het natuurlijke overschrijdt.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Verscholen

      Toch wel veel detail in de bomen - moet wel speciaal zijn om daar te wonen
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Verscholen

        Wow..Goed gezien dit zeg...Heel mooi de lijnen in het bos en doet het heel goed in zwart-wit..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Verscholen

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Wow..Goed gezien dit zeg...Heel mooi de lijnen in het bos en doet het heel goed in zwart-wit..
          Ook mijn gedacht

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Verscholen

            Mooi maar waarschijnlijk gevaarlijk bij bosbranden
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Verscholen

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Corrigeer me als ik mis ben, maar volgens mij heb je teveel gebruik gemaakt van "Tegenhouden" en/of "Doordrukken".
              Het licht op de bomen is daardoor niet realistisch meer.
              Ik weet niet op hoeveel je de Doezelaar zet, maar ik zet die hoogstens op 20% en in één keer erover schilderen want als je er een tweede keer overgaat doe je er nog eens 20% vanaf of erbij.

              Wat ik bedoel in feite is als je het effect hoger zet dan 20%, je eigenlijk het natuurlijke overschrijdt.
              Ik hoef je niet te corrigeren daar dit over persoonlijke smaak gaat. Ook de 'doezelaar' gebruik ik niet maar volg je in je redenering en dat het realisme wordt overstegen is je goed recht LG. Misschien komen er nog die je waarschijnlijk/hopelijk zal correct vinden maar aan ieders visie is moeilijk te voldoen zowel voor jou als voor mij !
              Dank om je gevoelens bekend te maken op een eerlijke manier. Ook de andere schrijvers een oprechte dank.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Verscholen

                Als je de ogen wat samen knijpt net een mooi gevormde vlek. Struikje vooraan is heel belangrijk !
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Verscholen

                  Ik weet niet of ik dat al eerder geschreven heb maar ik ben een kleurenliefhebber en dan vind ik het steeds spijtig dat ik dit niet in kleur kan zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verscholen

                    Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
                    Ik weet niet of ik dat al eerder geschreven heb maar ik ben een kleurenliefhebber en dan vind ik het steeds spijtig dat ik dit niet in kleur kan zien.
                    Uiteraard een kwestie van smaak, en dat mag.
                    Nog steeds vind ik het erg jammer dat de zwart/wit hoek de nek is omgedraaid.
                    In deze hoek willen de meesten kleurtjes zien ! Sorry voor mijn off-topic reactie, Raymond.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verscholen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Uiteraard een kwestie van smaak, en dat mag.
                      Nog steeds vind ik het erg jammer dat de zwart/wit hoek de nek is omgedraaid.
                      In deze hoek willen de meesten kleurtjes zien ! Sorry voor mijn off-topic reactie, Raymond.
                      Kan je volledig begrijpen Johan en bij nader inzien heb je misschien gelijk. Zwartwit heeft een aparte inhoud op het gebeuren dan kleur en zwartwit moet je 'leren' bekijken in kleur hoe moeilijk of onnozel het ook moge klinken. Ben me heel goed bewust dat zwartwitopnames het hier minder doen doch ga daarom mijn gevoelens niet wijzigen. Als kleur belangrijk is, zal het in kleur zijn !
                      Ondertussen zijn al mijn foto's (plaatsingen) verdwenen door een betalend beleid van PhotoBucket - spijtig - doch hoop terug te komen en ben dus op zoek naar andere mogelijkheden
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verscholen

                        ik zie geen foto , tja photobucket volgt de strategie van dropbox ,al is het bij dropbox wel nog mogelijk mits een kleine aanpassing bij het kopiëren van de link ,er zullen er nog volgen denk ik ,voor niets gaat de zon op redeneren ze nu
                        Last edited by bopatje; 10 juli 2017, 12:59.

                        Comment

                        Working...
                        X