Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kids nowadays

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] kids nowadays

    erg benieuwd wat iedereen hierover vind, de compo is niet alledaags, maar afsnijden was nog minder vond ik
    getrokken in het passeren op een treinperron, zag ze net vezelen en kijken, dit is op groothoek (17mm) dus erg dicht, want daar hou ik wel van

    [IMG]kids nowadays... by benny van den bulke, on Flickr[/IMG]
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: kids nowadays

    Bulke41, ik zou zeker de gezichten lichter maken. Ik heb de indruk dat dit vooral de reden is waarom je deze foto maakte.

    Comment


    • #3
      Re: kids nowadays

      Wat meer ruimte onder en wat minder boven had beter geweest.
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: kids nowadays

        Beeld is niet bijgesneden, enkel rechtgezet, dus extra ruimte aan de voetjes was geen optie helaas, de "negatieve ruimte" rechts dacht ik eerder storend te zijn maar blijkbaar cava
        De gezichten ietsje lichter zou idd leuk geweest zijn, maar het dynamisch bereik liet dat niet echt toe (de ruis was te sterk) ook mede doordat de foto op iso 400 genomen was, op iso 100 had ik er wss wél mee kunnen werken, maar wss dan wel een meer bewogen foto
        Kiezen of delen hé

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: kids nowadays

          flits zou ook kunnen helpen

          Comment


          • #6
            Re: kids nowadays

            Persoonlijk stoort t me niet in de gezichten.
            Enige wat ik wat jammer vind is dat het meisje op de bank niet zo afgetekend is tov haar omgeving. Nu vind ik het een beetje een te grote donkere vlek in die zone. Zou het niet lukken haar jas tov de bank wat op te lichten (met je FF op ISO 400 heb je wel toch enige ruimte?)

            Comment


            • #7
              Re: kids nowadays

              Te groot contrast naar mijn mening. Ik denk dat ruis maar iets meer zien in de schaduwen minder storend zal zijn dan een donker persoon die alle aandacht naar haar zou moeten trekken maar dit spijtig genoeg niet doet. Ruis op een zwart-wit foto geeft soms zelfs dat tikkeltje meer sfeer. Ik zou zeggen, proberen maar
              En de compositie stoort mij helemaal niet.
              Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

              Comment


              • #8
                Re: kids nowadays

                net ontdekt waarom oplivhten moeilijker ging ;-)
                foto is een van de weinige die ik in silver effex omgezet heb, en daar al een mooie korrel ingestoken,
                niet met een preset, dus zou alles opnieuw moeten beginnen om dit uit te proberen, dat ga ik zo laten

                maar ik aprecieer en volg jullie meningen dat er behoorlijk meer onderscheiding van het meisje zou mogen zijn,
                en een tikkeltje meer de gezichten van het kijkend koppel oplichten, maar veel zou ik het niet doen

                bedankt voor de commentaren, heb er iets uitgehaald alvast!
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment

                Working...
                X