Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catalogus lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Catalogus lightroom

    Een moeilijk uit te leggen vraagje vrees ik. Onlangs heb ik mijn computer moeten formatteren. Geen probleem van alles backup gemaakt, dus ook van afbeeldingen en lightroom catalogus. Ik heb dat al wel is eerder gedaan en nooit een probleem gehad. Nu loopt het echter mis. Als ik een nieuwe catalogus maak en alles uit de vorige catalogus importeer gebeuren er twee dingen die ik anders nooit voor heb. 1) al mijn gewiste beelden staan opnieuw in de catalogus en de bewerkingen van mijn foto's zijn verdwenen wat nog mijn grootste zorg is. Iemand raad? Ik heb ook gemerkt bij het herinstalleren van LR dat het een nieuwere versie is.
    Hopelijk iemand raad
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Catalogus lightroom

    Heb je geen andere backup van Lightroom? Eventueel een iets oudere.
    Bij mij heeft Lightroom aan om telkens als ik afsluit een backup te maken. Dit is elke keer een nieuwe backup. De oude staat er ook nog.
    Je hebt toevallig toch geen oude backup ingeladen?

    --
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Catalogus lightroom

      Eerst een vraag.
      Als je foto’s wist doe je dat dan enkel in de cataloog of ook op de harde schijf?
      In het eerste geval zou het logisch kunnen zijn dat je de gewiste foto’s terug importeert.

      Zo zou ik het doen (gelukkig heb ik zo een drastische ingreep nog niet moeten doen):

      Stap 1:
      De foto folders eerst terug plaatsen op de harde schijf met de exacte folderbenamingen zoals voordien. En dus ook zo gekend onder jouw Lightroom.

      Stap 2:
      In Lightroom de instellingen nagaan waar die jouw cataloog bewaart. Na een nieuwe installatie is dit niet noodzakelijke dezelfde folder als waar jij die bewaarde.
      Mijn cataloog staat onder Documents -> Adobe-CC -> LR-Catalog.

      Stap 3:
      Jouw backup cataloog dan op die plek terug zetten. In mij geval dus onder de LR-Catalog folder.

      Stap 4:
      Lightroom opnieuw opstarten.

      Succes.
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: Catalogus lightroom

        Bedankt heren, ondertussen het probleem opgelost. Er was inderdaad een oude catalogus ingeladen. De catalogus terug gevonden in verkenner via lrcat. deze zat blijkbaar goed verborgen.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment

        Working...
        X