Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed vasthouden ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] goed vasthouden ...

    ... want het kan fel waaien daarboven!

    update in zw/w:
    DSC_3973 by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_3973-2 by Raf Strobbe, on Flickr

    hier datzelfde boompje zonder telezoom:

    DSC_3997 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom!

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 juli 2017, 17:17.

  • #2
    Re: goed vasthouden ...

    De eerste vind ik nog de beste van de 2, maar ik heb er nu ook niet direct een wow gevoel bij. Is een leuke observatie, maar qua foto niet direct mijn ding. Ik denk dat om er nog iets van te maken, je beter inzoomt op de takken zelf en de foto misschien best Z/W maakt.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: goed vasthouden ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
      De eerste vind ik nog de beste van de 2, maar ik heb er nu ook niet direct een wow gevoel bij. Is een leuke observatie, maar qua foto niet direct mijn ding. Ik denk dat om er nog iets van te maken, je beter inzoomt op de takken zelf en de foto misschien best Z/W maakt.
      Bedankt voor de reactie Dynax7d.
      De tweede heeft hier alleen de bedoeling te tonen waar ik dat boompje gevonden had. Dus helemaal op de top van dat gebergte. Zonder die tweede foto erbij heeft die eerste niet veel zin ook denk ik. Ik vond het in werkelijkheid spectaculair te zien hoe een boom in de natuur zich zo kan vastklampen en groeien op bijna onmogelijke plaatsen. Maar hoe geef je dat weer op foto? Dat was de bedoeling van deze post, eens wat meningen hierover krijgen.
      Ik zal eens een omzetting in zw/w proberen.
      mvg,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: goed vasthouden ...

        Toch heel mooie structuren in de eerste opname hoor
        Als je 'm in kleur houdt zou ik 'm wel iets warmer afwerken, doch persoonlijk denk ik dat deze mooier zou zijn in zw-wt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: goed vasthouden ...

          Ik heb een zw/w versie gemaakt en een serieuze crop gedaan zodat de gewrongen stam beter in beeld komt. Dit is dus een heel andere foto geworden. Van de oorspronkelijke bedoeling (tonen hoe deze boompjes in extreme omstandigheden toch kunnen groeien) blijft niet veel over maar de foto toont wel beter voor een buitenstaander.
          P.S. dit boompje is waarschijnlijk meer dan 100 jaar oud (ziet men aan de jaarringen).
          Bedankt en grts uit NFLD,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: goed vasthouden ...

            Zeker een leuke observatie. Scherpte e.d. ook dik in orde. Toch kan ik Christel wel begrijpen. Er zit eigenlijk geen kijkrichting of sterk punt in de foto's.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: goed vasthouden ...

              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Bedankt voor de reactie Dynax7d.
              De tweede heeft hier alleen de bedoeling te tonen waar ik dat boompje gevonden had. Dus helemaal op de top van dat gebergte. Zonder die tweede foto erbij heeft die eerste niet veel zin ook denk ik. Ik vond het in werkelijkheid spectaculair te zien hoe een boom in de natuur zich zo kan vastklampen en groeien op bijna onmogelijke plaatsen. Maar hoe geef je dat weer op foto? Dat was de bedoeling van deze post, eens wat meningen hierover krijgen.
              Ik zal eens een omzetting in zw/w proberen.
              mvg,
              Raf.
              Met jouw verhaal erbij worden het heel interessante foto's.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: goed vasthouden ...

                ik ga voor je origineel ,het ruimer beeld ,ik vind het mooi gedaan

                Comment


                • #9
                  Re: goed vasthouden ...

                  De zwartwit versie kan mij bijzonder bekoren door zijn speelsheid, de suggestieve beweging die de wortels uitbeelden en de dramatiek die zwartwit meestal met zich meedraagt
                  Doe geen afbreuk aan de kleuropname, een mooi beeld !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: goed vasthouden ...

                    De eerste (ZW) vind ik heel mooi en volg de comment van GR, de tweede ook.
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: goed vasthouden ...

                      De update in zwart-wit laat hier heel mooi zien hoe een stukje detail uit het landschap ineens heel interessant word....Zeker door het ontbreken van kleur heel mooi lijnenspel van de takken nu..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment

                      Working...
                      X