Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porth Nanven (Cornwall) + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Porth Nanven (Cornwall) + update

    Nog eentje van vorig jaar. Jammer dat de gedroomde ondergang er niet was, maar toch een mooie plaats met al die ronde keien.
    Mochten mensen daar naar toe willen, hou er rekening mee dat het een zeer smal weggetje is. Onze camper kwam er niet ongeschonden vanaf.
    De rotspartij in de verte noemen de Cornish (een beetje spottend, had ik de indruk) Charles de Gaulle in bad.

    Porth Nanven.
    Update


    origineel

    Alvast bedankt voor het kijken.
    Last edited by Johan1956; 2 juli 2017, 10:29. Reden: Update
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Porth Nanven (Cornwall)

    Mooie compo en een mooi verhaal (Charles de Gaulle). Prachtige kleuren ook. Toch kijkt de foto voor mij niet helemaal prettig en ik snap niet helemaal waarom dat zo is. Te veel water? Verhouding rust en beweging in het water uit balans? Ik zal nog een paar keer komen kijken ...
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Porth Nanven (Cornwall)

      Compo is uiteraard wel goed maar voor mij niet echt boeiend. Had graag rechts wat meer gezien. Kleuren zijn heel mooi en technisch prima in orde.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Porth Nanven (Cornwall)

        een mooi beeld desondanks het mindere weer, leuke details in de voorgrond en al helemaal een leuk verhaal
        wel vind ik niet echt een rustplaats voor mijn ogen, ik ga steeds over en weer in de foto, teveel onderwerpen om naar te kijken vermoed ik?
        kan ook wel aan mijn eigen smaak liggen
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Porth Nanven (Cornwall)

          Je blik word inderdaad wat heen en weer geslingerd tussen de onderwerpen...Maar wetende wat een saai licht we daar hadden heb je er toch wel iets heel moois van weten te maken...Vooral de scherpte en kleuren op de stenen is fantastisch..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Porth Nanven (Cornwall)

            Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
            wel vind ik niet echt een rustplaats voor mijn ogen, ik ga steeds over en weer in de foto, teveel onderwerpen om naar te kijken vermoed ik?
            vind het een knappe foto ,vooral de sluitertijd vind ik gepast ,daar er nog wat beweging te zien is ,ook detail en kleuren zijn heel mooi ,wat de compo betreft ,automatisch volg je die rots die rechts ,die wijst richting die heuvels ,maar dan heb je de neiging naar die eilandjes te gaan ,dus voor mij is de oplossing eilandjes wegpoetsen en volgens mij zal het beeld rustiger worden

            Comment


            • #7
              Re: Porth Nanven (Cornwall)

              Ik volg een beetje mijn voorgangers, er is hier teveel om naar te kijken wat een onrustige indruk geeft. Misschien dat er daar nog iets aan te doen is met de tip van Patrick. Mooie sluitertijd en lijnenspel rond de rotsen, een foto alleen daarvan had al genoeg geweest.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Porth Nanven (Cornwall)

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Mooie compo en een mooi verhaal (Charles de Gaulle). Prachtige kleuren ook. Toch kijkt de foto voor mij niet helemaal prettig en ik snap niet helemaal waarom dat zo is. Te veel water? Verhouding rust en beweging in het water uit balans? Ik zal nog een paar keer komen kijken ...
                Helemaal mee eens. Mijn oog dwaalt steeds naar dat stukje "berg" dat eigenlijk weinig toevoegt. Haal het er eens af?
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                  Vriendelijk bedankt voor de tip, Patrick (en volgers)
                  Er komt inderdaad veel meer rust in de foto. Update is geplaatst.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                    Mooi van kleur en interessant qua sluitertijd .

                    De update oogt inderdaad veel rustiger en het is een verbetering van de compo.
                    Toch is het wel een hele ingreep en de stroming van het water die moeilijk weg te werken valt 'verraadt' enigszins dat er enkele rotsen uit het water werden gehaald .

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Vriendelijk bedankt voor de tip, Patrick (en volgers)
                      Er komt inderdaad veel meer rust in de foto. Update is geplaatst.
                      Goede Update Johan. Veel meer rust en evenwicht, prettig om naar te kijken
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                        Mooie up Johan, toont nu veel rustiger
                        Goed gekozen sluitertijd waarbij er nog dynamiek in de opname zit
                        De keien in de voorgrond mochten voor mij iets scherper geweest zijn

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                          veel rustigere update Johan
                          je gaat het niet geloven, maar toen ik je foto het eerst zag heb ik hem gedownload en zelf de steen links en de witte golf rechts midden weggeshopt
                          omdat ik de foto te onrustig vond
                          maar dacht dat ik aan het overdrijven was en heb hem daarom niet gepost, heb hem wel nog staan.
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                            dank voor de up Jahan ,en een goed keuze om de rotsen ipv de eilandjes weg te poetsen ,soms is het even zoeken naar een evenwicht

                            Comment


                            • #15
                              Re: Porth Nanven (Cornwall) + update

                              Met respect voor je visie en uitwerking maar deze foto spreekt me niet echt aan Johan, wat zelden gebeurt
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X